Costco obnorel Madrid in okolico

Svetovne

29.10.2015

V soboto se je v Madridu odprl drugi veleprodajni center Costco na območju Španije. Prvega je ameriški trgovec na debelo lani maja postavil v Sevilli.
 
Dolgo pričakovano odprtje za Američane, živeče v Madridu ter tudi Špance, se je zgodilo v soboto 24. oktobra, ko je vrata odprl Costco, drugi po vrsti v Španiji. V predmestju Getafe, kjer stoji novo nakupovalno središče, bo tudi lokacija sedeža podjetja v državi.
 
Prodajnem objekt v industrijski coni Los Gavilanes ima prostora za 14.000 kvadratnih metrov, pisarne s sedežem pa obsegajo še dodatnih 2000 kvadratnih metrov. Že samo sedež trgovca je ustvaril 100 novih delovnih mest na področju prodaje, administracije, financ in upravljanja s človeškimi viri, nakupovalno središče pa je verjetno zagotovilo še dodatnih 250 služb.
 
Svoj nastop na Pirenejskem polotoku je trgovec začel lani, ko je 15. maja odprl veleprodajni center na jugu Španije v Sevilli, na tokratnem odprtju številka 2 pa se je še enkrat pokazalo, kako primerne so tovrstne trgovine za ibersko populacijo.
 
Costco je trgovec, ki ponuja izdelke po nizkih cenah, ponavadi pakirane v večjih količinah, namenjene večinoma za večje družine in podjetja oziroma gostinske posle. Na voljo je široka paleta artiklov od sveže hrane, mesa, mlečnih izdelkov, rib, pekovskih izdelkov, cvetja, oblačil, knjig, igrač, računalniške opreme, sesalcev, pa tudi nakit, pnevmatike, slike, alkohol in celo pohištvo.
 
Ko se ta veriga predstavi tujini, ima ponavadi več kot polovica izdelkov poreklo iz matične države, kjer stoji trgovinski center. Zato seveda ne preseneča, da so Španci pograbili zaloge domačega pršuta, sira "manchego", znane španske olive itd., je pa tudi precej izdelkov znanih tistim kupcem, ki so v trgovinah Costco že nakupovali v ZDA - izdelki lastne blagovne znamke Kirkland Signature ter ogromna pakiranja solatnih prelivov ali kikirikijevega masla.
 
Za konec pa še to: Špance je ob izjemno bogati ponudbi ameriškega trgovca prijetno presenetilo tudi dejstvo, da pripadajoča restavracija ob nakupovalnem središču hot doge ponuja za smešno ceno 1.25 evra!
 
Šesti na svetu, četrti doma

S svojo formulo prodaje je Costco z leti postal šesti največji trgovec z živili na svetu in četrti največji trgovec v ZDA. Njihov letni promet je v letu 2013 znašal več kot 105.000 milijonov dolarjev, zaposlenih pa so imeli že takrat okoli 184.000 ljudi.