
Mervič, ki vodi trgovsko družbo Spar vse od leta 1992 je zaupal, da gradbenega dovoljenja nimajo, čeprav so vlogo za pridobitev vložili že pred petimi leti, ko so priprave na investicijo v nov nakupovalni center v Šiški vodili še kot Spar Slovenija. Ker se je vmes spremenila celotna evropska logika nakupovalnih centrov, je krovni Spar ustanovil družbo SES in tako zdaj v Spar European Shopping Centers vodijo priprave na investicijo, ki se je niso odrekli.
"Za tako veliko investicijo je potrebnih ogromno soglasij in delnih gradbenih dovoljenj, upravne enote so pa zelo počasne. Nam se dogaja to, da tik pred iztekom roka dobimo zahtevo za dopolnitev vloge. In tako rok teče spet od začetka. To se ponavlja v nedogled. O tem sem že sprožil polemiko na upravnem odboru trgovinske zbornice, ko je bila navzoča tudi predsednica vlade. Opozoril sem, da imamo že pet let probleme pri pridobivanju gradbenega dovoljenja in da to ni normalno, da izkušenemu podjetju tako dolgo ne uspe začeti gradnje. Bil sem pozitivno presenečen, ker je predsednica vlade problem z dovoljenji dobro poznala...".
Računa, da bodo gradbeno dovoljenje na zemljišču, ki je veliko 40.000 kvadratnih metrov dobili še letos. "Zagotovo bomo zgradili nakupovalni center!"
O ustroju podjetja in prihodnosti Spar Slovenija je licenco za poslovanje v Sloveniji dobil iz Nizozemske. Krovna družba izdaja licence vsem Sparovim družbam po svetu. Lastnik slovenskega Spara je švicarska družba Aspiag, v tej družbi pa je kapital treh avstrijskih družin, in sicer Drexel, Reisch in Poppmeier. Spar ima 91 trgovin v Sloveniji, med njimi hipermarkete z velikimi prodajnimi površinami, supermarkete s površino do 1500 kvadratnih metrov in manjše trgovine do 500 kvadratnih metrov. Slovenski šef, ki je tudi v nadzornem odboru za Hrvaško, je glede prihodnosti realen optimist. "Res je, da se je doslej zmanjševal promet v hipermarketih, povečeval pa se je v supermarketih. Iz teh kazalcev izvira ocena, da hipermarketi niso več primerni. Prepričan sem, da to ne drži, zato počakajmo, kaj bo čez nekaj let. Kupec se zagotovo spreminja, jasno pa je tudi, da bo krize kmalu konec. Male trgovine lahko po mojem mnenju dobro delujejo le pod določenimi pogoji. Mi smo eno v središču Ljubljane že odprli in deluje odlično. Dobro poslovanje naše trgovine, velike komaj dobrih 200 kvadratnih metrov, gre pripisati predvsem zelo frekventni lokaciji na Čopovi ulici v Ljubljani in tudi prilagojeni ponudbi. Če taka majhna trgovina ni na vrhunski lokaciji, se kot trgovec lahko opečeš, ker so stroški poslovanja previsoki, zlasti zaradi drage najemnine za prostor. Ko vprašaš ljudi, čemu so se pripravljeni odpovedati, povedo, da ne samo obutvi in tekstilu, ampak tudi hrani. Bolj kot včasih racionalizirajo nakupe živil, nakupujejo bolj preudarno in več v akcijskih ponudbah. Močno je zrasla tudi prodaja izdelkov trgovskih blagovnih znamk. Iz tega je mogoče razbrati, da se bodo v prihodnje najbolj prodajale trgovske blagovne znamke in uveljavljene blagovne znamke znanih proizvajalcev, ugašale pa bodo ne dovolj uveljavljene znamke. Takšni so trendi, ki bodo vplivali tudi na domače živilske proizvajalce, ki so naši dobavitelji." |