Po tej raziskavi je namreč 47 odstotkov takih, ki so za povsem odkrito označevanje izdelkov, 30 odstotkov za "omejeno" označevanje, ki ga povsem zavrača 11 odstotkov vprašanih medtem ko jih 12 odstotkov ni želelo odgovoriti. V YouGov-u so v Nemčiji izvedli reprezentativno raziskavo 2055 ljudi, starih 18 let in več.
"Jeza in negotovost sta prizadeli marsikoga v Nemčiji. Regionalnost je že dolgo pomembna prodajna osnova za odločitve kupcev v supermarketih. Trgovinski spor bo verjetno še okrepil ta trend," je dejal Kai Hudetz, izvršni direktor raziskovalnega inštituta za maloprodajo IFH Köln.
Nemški trgovci trenutno ne načrtujejo dodatnega označevanja blaga. Iz skupine Rewe so pojasnili, da njihova trgovinska družba ne podpira bojkotov ali posebnega označevanja in dodali, da se kupci o ponudbi odločajo s svojim povpraševanjem, podatki o poreklu izdelka pa da so vidni na embalaži.
Doslej smo prejeli le nekaj povpraševanj naših strank o poreklu določenih izdelkov. Če bi se to število v prihodnje povečalo, bi preverili, v kolikšni meri je takšno označevanje izdelkov smiselno in izvedljivo, so sporočili iz Edeke.
Iz Kauflanda so sporočili, da se ne nameravajo prilagajati označevanju, iz Lidla pa, da svojim kupcem že ponujajo "veliko izbiro regionalnih in nemških izdelkov".
Kar zadeva označevanje evropskega blaga glede na obseg in količino tega ni lahko izvesti, pravijo. Številni izdelki vsebujejo sestavine iz držav izvora znotraj in zunaj EU. Obstajajo tudi številne ameriške znamke, ki se proizvajajo tudi v Evropi.
Mnogi potrošniki v Nemčiji so prav tako pripravljeni bojkotirati ne samo hrano, ampak ameriške izdelke na splošno. To je rezultat druge raziskave YouGov-a, za katero je bilo reprezentativno anketiranih več kot 2000 ljudi.
Na vprašanje, ali si lahko predstavljajo, da bi zaradi carinskega spora še naprej kupovali ameriške izdelke, jih je 53 odstotkov odgovorilo: "Ne, zagotovo ne" ali: "Ne, verjetno ne." Glavni razlog, ki so ga anketiranci navedli, je političen, mnogi (48 odstotkov) želijo namenoma bojkotirati ZDA.
Vir: dpa
Foto: InStore