Leto 2024 je za skupino Migros minilo v znamenju preobrazbe in usmeritve na osnovno dejavnost s štirimi strateškimi poslovnimi področji, ki so: prehrana, neživilski izdelki, finančne storitve in zdravje.
V zahtevnem okolju je skupina Migros povečala promet za 1,8 odstotka na 32,5 milijarde frankov in potrdila vodilni položaj v švicarski maloprodaji.
“Migros ima za sabo zahtevno in dinamično leto,” je dejal Mario Irminger, (na fotografiji) predsednik generalne direkcije Zveze zadrug Migros.
Dobiček pred finančnimi učinki in davki (EBIT), prilagojen za posebne učinke, se je zvišal na 924 milijonov frankov (leto prej: 786 milijonov).
Zaradi osredotočenja na osnovno dejavnost so posebni učinki iz prestrukturiranja portfelja, večji del se nanaša na že zaključene prodaje specializiranih trgovin Migros, znašali 440 milijonov frankov. Tako je bil EBIT v letu 484 milijonov frankov, leto prej 286 milijonov.
Dobiček skupine je znašal 419 milijonov frankov, leto prej 175 milijonov. Prihodki iz prodaje so vključeni v rezultat za leto 2025.
Skupina Migros je finančno stabilno podjetje, lastni kapital trgovske in industrijske dejavnosti Migros je konec leta 2024 dosegel 17,6 milijarde frankov, leto prej 17,5 milijarde.
Prodaje, ki so jih napovedali v začetku leta 2024 so v večini zaključili in za SportX, Melectronics, Bikeworld, Obi, Micasa in Hotelplan našli nove lastnike ter s tem dobre rešitve za zaposlene in stranke.
Preostale poslovalnice Do it + Garden bodo zaprli do konca junija 2025. Tudi prodajni postopek za Mibelle še ni zaključen.
Zadružna maloprodaja: Supermarketi z rahlo rastjo Poslovanje v zadružni maloprodaji je bilo leta 2024 obremenjeno zaradi padca prihodkov v specializiranih trgovinah. Deset regionalnih zadrug Migrosa skupaj s hčerinskimi podjetji je ustvarilo nekoliko nižji promet v višini 16,3 milijarde frankov (-0,8 %). Konsolidirani promet, ki vključuje tudi prihodke spletne trgvine Migros Online, Zveze zadrug Migros in drugih podjetij, je znašal 17,6 milijarde frankov (-1,1 %).Prihodki iz supermarketov v državi so se stabilno razvijali (12,7 milijarde frankov / +0,3 %). Rahlo rast je mogoče pripisati predvsem segmentu prehrane. Obisk trgovin se jim je ponovno povečal, število nakupov v supermarketih pa je zraslo za 1,8 %. |
Migros bo do leta 2030 vložil okoli 2 milijardi frankov v gradnjo 140 novih in prenovo 350 obstoječih poslovalnic, poleg tega pa letno še 500 milijonov frankov v nižje cene pri več kot tisoč izdelkih za vsakodnevno uporabo. Prav tako nameravajo še okrepiti razvoj lastnih blagovnih znamk in še bolj staviti na svežino in regionalnost.
K rasti skupine Migros je bistveno prispevala trgovina, predvsem na spletu z 2,9 milijarde frankov (+17,2 %) prihodkov, kjer je ponovno močno napredovala predvsem skupina Galaxus.
V stacionarni maloprodaji sta prihodke rahlo povečala Denner (3,8 milijarde frankov / +0,1 %) in Migrolino (0,8 milijarde frankov / +0,4 %). Poslovanje Migrola je bilo obremenjeno z upadom količin in nižjimi cenami nafte (1,4 milijarde / -9,7 %). Skupno je promet v oddelku:Trgovina. zrasel na 9 milijard frankov (+3,3 %).
Podjetja v skupini so povečala promet na 6,1 milijarde frankov (+1,9 %). Rast je poganjalo predvsem močno povpraševanje v supermarketih Migros in drugih maloprodajnih formatih kot sta Denner in Migrolino. Ta razvoj potrjuje strateško odločitev o usmeritvi industrijskih podjetij Migros na prehranske maloprodajne formate.
Bančništvo: drugi najboljši rezultat v zgodovini
Banka Migros je leta 2024 ponovno pokazala močno tržno uspešnost: pri posojilih strankam, kjer so prvič presegli 50-milijardni prag (50,6 milijarde / +1,3 %). Prav tako so uspeli povečati bazo strank na približno 1,2 milijona (+5,4 %). Ključni dejavniki so bili uspeh v kartičnem poslovanju s širitvijo portfelja kreditnih kartic Cumulus in uvedba brezplačnega vsakodnevnega bančništva za račun, debetno in kreditno kartico. Na koncu leta je banka Migros dosegla letni dobiček v višini 282 milijonov frankov, kar je drugi najboljši rezultat v njeni zgodovini.
Zdravstvo: pomemben prispevek k osnovni oskrbi v Švici
Z zdravstvenimi storitvami so zabeležili močno rast. v Migrosu v tem segmentu vidijo dolgoročno področje uspeha v prihodnosti in želijo s svojimi lekarnami, zdravstvenimi in zobozdravstvenimi centri ter digitalnimi platformami prispevati k osnovni oskrbi prebivalstva Švice. Z 1,6 milijarde frankov prihodkov (leto prej: 1,3 milijarde) je Migros utrdil položaj vodilnega ponudnika integrirane oskrbe. Najpomembnejši dejavnik rasti je bila skupina Medbase z izrazito rastjo, 26,1 %. Organsko so dosegli solidna rast v višini 2,7 %. Po drugi strani pa so izgubili zaradi prodaje oziroma zaprtja hčerinskih podjetij Misenso in Bestsmile.
Migros je največji delodajalec in izobraževalec v Švici
Leta 2024 je skupina Migros v približno 140 podjetjih zaposlovala 98.776 delavcev in je tako ostala največji zasebni delodajalec v Švici. Zaradi stalne preobrazbe in že izvedenih prodaj določenh podjetij, se je število zaposlenih v primerjavi z letom prej zmanjšalo za 0,4 odstotka. Migros je tudi največji izobraževalec v Švici, saj zaposlujejo 3559 vajencev v več kot 55 poklicih. Trenutno imajo odprtih približno tisoč delovnih mest.
Zavezujoči cilji trajnosti za celotno skupino Migros
Okolje, podnebje in trajnost so globalno pod pritiskom, a v Migrosu vztrajajo pri svojih ciljih. Na novo so zastavilli trajnostno strategijo na ravni skupine in se osredotočajo na poudarku sobivanja človeka in narave. Skupna trajnostna strategija 2030 je (prvič) zavezujoča za vsa podjetja skupine Migros.
Vir/Foto: Migros