SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nizozemska: Hiter vzpon Actiona, diskontnega velikana

PREDSTAVLJAMO

Svetovne

23.03.2025

V nizozemskem (predvsem) neživilskem diskonterju, Actionu imajo načrte, da bodo odprli vsaj eno trgovino na dan v letošnjem letu, ko se bodo preselili tudi na dva nova trga, v Švico že aprila in Romunijo po poletju, pred kratkim pa so napovedali vstop v novi državi za leto 2026. To sta Hrvaška in Slovenija.

Trgovsko podjetje Action so ustanovili leta 1993 na Nizozemskem in je danes eden najbolj prepoznavnih nizkocenovnih trgovcev v Evropi. S svojo izjemno hitro rastjo, široko ponudbo izdelkov in pristopom, ki temelji na nizkih cenah in visokem obsegu prodaje, si je podjetje utrdilo položaj med najhitreje rastočimi trgovskimi verigami sodobnega časa. 

Skromni začetki in strateško premišljeno poslanstvo

Action so ustanovili v majhnem nizozemskem mestu Enkhuizen, kjer so njegovi ustanovitelji želeli ustvariti trgovino, v kateri bi ljudje lahko kupovali izdelke vsakdanje rabe po izjemno ugodnih cenah. Prva trgovina je bila preprosta in brez posebnega blišča, vendar je ideja hitro pritegnila pozornost kupcev. Že v prvih letih so odprli več trgovin po vsej Nizozemski in začeli graditi prepoznavno blagovno znamko.

Poslovni model temelji na visoka "rotacij" in (seveda) nizkih cenah

Jedro Actionovega poslovnega modela temelji na preprostem, a učinkovitem načelu.  Ponujati širok nabor izdelkov po najnižjih možnih cenah. V trgovinah ponujajo več kot 6.000 izdelkov iz različnih kategorij, kot so: gospodinjstvo, kozmetika, orodje, šolske potrebščine, dekoracija, igrače in celo prehrambni izdelki z dolgim rokom trajanja.

Tisto kar dela Action posebnega, je dejstvo, da približno kar 150 novih izdelkov tedensko zamenjajo na policah. Ta visoka rotacija ustvarja občutek stalne novosti in vzbuja občutek "nujnosti" pri kupcih kar je podobno njihovemu "lovu na zaklade". Trgovine pogosto obiščejo potrošniki, ki si želijo presenečenj in spontanih nakupov, saj nikoli ne vedo, kaj bodo tisti dan našli na policah.

Velik pomen namenjajo trajnosti


- 100 % lesa v njihovih izdelkih prihaja iz trajnostno upravljanih gozdov, certificiranih s strani Forest Stewardship Council (FSC).
- 100 % bombaža, ki ga uporabljajo v izdelkih, trajnostno pridobijo v okviru programa "Better Cotton" ali pa je organski oz. recikliran.
- 100 % kakava, uporabljenega v izdelkih Action, je certificiranega kot trajnostni s strani Fairtrade International ali drugih priznanih standardov.
- 100 % palmovega olja, ki ga uporabljajo kot glavno sestavino v hrani in pijači ter svečah, je certificiranega kot trajnostnega v okviru Roundtable for Sustainable Palm Oil (RSPO) ali podobnih organizacij. Njihov cilj je do konca leta 2025 to razširiti tudi na izdelke za osebno nego.
- 100 % embalaže lastnih blagovnih znamk je mogoče reciklirati (brez PVC-ja ali črne plastike).

Mednarodna širitev

Od začetka 2000-ih let je Action postopoma širil poslovanje zunaj meja Nizozemske. Najprej so se usmerili v sosednje Belgijo in Nemčijo, kjer je bil odziv kupcev izjemno pozitiven. Sledile so naslednje države: Francija, Luksemburg, Avstrija, Poljska, Češka, Italija in leta 2023 tudi Španija. Do leta 2024 je imelo podjetje več kot 2.500 trgovin v več kot desetih evropskih državahm zaposlujejo pa več kot 80.000 ljudi.

Posebej izstopa njihov uspeh na francoskem trgu, kjer je Action v manj kot desetletju postal eden najbolj priljubljenih trgovcev. Njihova sposobnost, da se prilagodijo lokalnim trgom, hkrati pa ohranijo nizkocenovni model, je ključ do njihove mednarodne rasti.

Dobavna veriga in logistika

Za podporo tako široki ponudbi in pogostim spremembam glede izdelkov ima Action izjemno učinkovit sistem logistike. Njihova distribucijska središča so strateško umeščena po vsej Evropi, kar omogoča hitro in stroškovno učinkovito dobavo. V zadnjih letih v podjetju veliko vlagajo v avtomatizacijo skladišč, digitalizacijo in trajnostne prakse v logistiki.

Eden od razlogov za nizke cene je tudi dejstvo, da več kot 50 % izdelkov prihaja neposredno od proizvajalcev, brez vmesnih posrednikov. Ta neposreden odnos jim omogoča večji nadzor nad stroški in kakovostjo.

Trajnost in družbena odgovornost

Čeprav se v Actionu primarno osredotočajo na nizke cene, se podjetje zaveda tudi  odgovornosti do okolja in skupnosti. V zadnjih letih so uvedli več trajnostnih pobud, vključno z zmanjševanjem plastične embalaže, povečevanjem deleža izdelkov z okolju prijaznimi certifikati ter energetsko učinkovitimi trgovinami. Action ima tudi svojo fundacijo prek katere podpira različne dobrodelne organizacije, predvsem tiste, ki pomagajo otrokom in družinam v stiski. Poleg tega spodbujajo vključevanje ranljivih skupin v delovno okolje in veliko vlagajo v usposabljanja  zaposlenih.

Zaposleni so ključ do uspeha

Čeprav je Action znan po avtomatizaciji in racionalizaciji procesov, v podjetju stalno  poudarjajo pomen zaposlenih. Vlagajo v izobraževanje, ponujajo karierni razvoj in omogočajo napredovanja znotraj podjetja. Številni vodje trgovin so začeli kot prodajalci, kar priča o notranji mobilnosti in organizacijski kulturi, ki ceni predanost in znanje. Delovna mesta pri Actionu so pogosto vstopna točka za mlade, ki iščejo prve izkušnje, kar pomeni tudi pomemben družbeni prispevek, saj zmanjšujejo brezposelnost v številnih regijah.

Izzivi prihodnosti

Kljub velikemu uspehu se v Actionu soočajo tudi z izzivi. Naraščajoči stroški logistike, inflacija in večje zavedanje potrošnikov o trajnosti pomenijo, da bodo morali v podjetju v prihodnosti še naprej iskati ravnotežje med cenovno dostopnostjo in odgovornim poslovanjem. Poleg tega se vse več potrošnikov seli na splet, kjer Action za zdaj še nima močan. Čeprav spletna prodaja ni del njihovega jedrnega modela, bi lahko v prihodnosti predstavljala pomembno priložnost za rast,  so pa pred tveganjem, če se ne bodo pravočasno vključili.

Zaključek

Action je trenutno zgodba o uspehu, ki temelji na premišljeni strategiji, odločnosti in razumevanju potreb sodobnega potrošnika. Čeprav njihova filozofija "veliko za malo" ostaja v središču poslovanja, se podjetje razvija in odgovarja na sodobne izzive z odgovornostjo in inovacijami. S svojim pristopom v Actionu dokazujejo, da je mogoče združiti dostopnost, učinkovitost in trajnost v eni trgovini kar potrjuje njihovo vse večjo priljubljenost po vsej Evropi.

Foto: Action