Hapag-Lloyd je nemško podjetje, ki se ukvarja z ladijskim transportom. Podjetje "Hapag-Lloyd AG" je kontejnerska linija, ki ima v lasti podružnico "Hapag-Lloyd Cruises", ki ponuja potniška križarjenja. |
Čisti dobiček skupine je znašal 2,6 milijarde dolarjev (2,4 milijarde evrov), kar je manj kot leto prej, predvsem zaradi nižjih prihodkov od obresti in višjih davčnih odhodkov.
V segmentu linijskih prevozov se jim je obseg za leto 2024 povečal za 4,7 %, na 12,5 milijona TEU, medtem ko je povprečna cena prevoza ostala stabilna pri 1,492 $/TEU. Prihodki so se tako povečali na 20,3 milijarde dolarjev (18,8 milijarde evrov). Kljub višjim transportnim stroškom zaradi preusmeritve ladij okoli Rta dobrega upanja se jim je EBITDA povečal na 4,9 milijarde dolarjev (4,5 milijarde evrov), medtem ko je EBIT ostal na lanski ravni 2,7 milijarde dolarjev (2,5 milijarde evrov).
Segment terminalov in infrastrukture je v poslovnem letu 2024 zabeležil izboljšanje EBITDA, ki je dosegel 151 milijonov dolarjev (139 milijonov evrov), predvsem po zaslugi prevzemov. EBIT se je povečal na 72 milijonov dolarjev (66 milijonov evrov).
V poslovnem letu 2025 pričakujejo, da bo EBITDA v razponu od 2,5 do 4 milijard USD (od 2,4 do 3,9 milijarde EUR), medtem ko je EBIT ocenjen nekje do 1,5 milijarde USD.
"V zahtevnem tržnem okolju smo dosegli dobre rezultate in še povečali zadovoljstvo strank. Konsolidirali in razširili smo poslovanje s terminali pod blagovno znamko Hansea Global Terminals. Trdo smo delali na izboljšavah procesov, ki bodo prinašali rezultate v prihodnjih letih, povečali pa smo tudi vlaganja v digitalizacijo in izobraževanje zaposlenih. Zagnali smo največji program gradnje novih ladij v zgodovini našega podjetja, ki nam bo omogočil nadaljnjo posodobitev in razogljičenje flote. V letu 2025 smo s projektom Gemini zelo dobro začeli, vendar gospodarsko in geopolitično okolje ostajata krhka. V tem kontekstu pričakujemo, da bodo prihodki v letu 2025 nižji kot v letu 2024. V prvi polovici leta bomo implementirali naše omrežje Gemini in pričakujemo, da bomo postavili nove standarde glede zanesljivosti urnikov. Še naprej bomo razvijali hanseatske globalne terminale in načrtujemo nadaljnjo rast našega notranjega poslovanja. Hkrati bomo skrbno nadzorovali stroške na enoto in se osredotočili na povečanje učinkovitosti in okoljske trajnosti," je dejal Rolf Habben Jansen, izvršni direktor Hapag-Lloyd AG.
Vir: InStore
Foto: Hapag-Lloyd