
Raziskava potrjuje, da slovenski trg proizvodnje, distribucije in prodaje živil kaže na zasičenost, vendar posebnih ovir za vstop novih podjetij na trg ni. Med ključnimi ugotovitvami navajajo, da " dobavitelji proučevanih blagovnih skupin izdelkov beležijo povišanje stroškov osnovnih surovin, energentov, embalaže in delovne sile, kar zelo težko uveljavijo pri trgovcih".
Ob naraščajoči konkurenci, ki jo s svojimi trgovskimi blagovnimi znamkami (TBZ) prinašajo predvsem diskontni trgovci, ugotavljajo, da so izdelki TBZ sicer v korist potrošnikom, "saj ti po mnenju tako trgovcev kot dobaviteljev pridobijo solidno kakovost po bistveno nižji ceni". A v nadaljevanju zapišejo, "da so TBZ dolgoročno lahko škodljive, saj zmanjšujejo prodajo izdelkov ostalih blagovnih znamk, kar ima lahko za posledico zmanjšanje raznolikosti ponudbe izdelkov in izbire za potrošnika"
"Skupna prodaja tako trgovskih družb kot dobaviteljev živil se v preteklih letih ni bistveno spreminjala, je pa pri dobaviteljih zaznati rahel trend padca prodaje živil na domačem trgu in primerljiv trend rasti prodaje na tujih trgih."
Na podlagi 26.člena (ZPOmK-1) Agencija za varstvo konkurence je izvedla raziskavo prehrambnega sektorja na podlagi 26. člena zakona o preprečevanju omejevanja konkurence (ZPOmK-1), s katero je želela pridobiti temeljitejši vpogled v nabavno-prodajne odnose med dobavitelji in trgovci v trgovini z živili na drobno ter s tem preveriti, ali obstajajo okoliščine, ki kažejo na verjetnost omejevanja ali izkrivljanja konkurence v tej panogi. Raziskava je razmerja med trgovci in dobavitelji raziskovala z vprašalniki, ki jih je posredovala pekarnam, predelovalni industriji rdečega in perutninskega mesa, mlekarski industriji ter dobaviteljem jedilnega olja, na drugi strani pa večjim trgovskim družbam. Poleg odgovorov na vprašalnike je AVK pri analizi podatkov uporabila tudi druge javno dostopne podatke (AJPES, SURS) z namenom dodatne preučitve akterjev in delovanja trga živil. |