SLO bocni levo
SLO bocni desno

Kea "pristala" v mreži Studenca

Slovenija

16.09.2024

Iz Studenca sporočajo, da bodo v naslednjih korakih integracije šenturskega podjetja Kea (32 trgovin, ki so bili franšiza trgovca Tuš) pod svoje okrilje, uporabili vso znanje, pridobljeno iz prejšnjih prevzemov, hkrati pa bodo prisluhnili slovenskemu trgu, da bi kar najbolje služili tako zaposlenim kot kupcem. Napovedali so že tudi nove prevzeme na slovenskih tleh.

Studenac, najhitreje rastoči trgovec z živili na Hrvaškem po prihodkih v zadnjih petih letih, je prejel zeleno luč Agencije za varstvo konkurence za nakup  trgovin Kea. Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani sta Michal Senczuk, predsednik uprave Studenca in Andrija Topić, član uprave, odgovoren za prevzeme in integracije, predstavila uspešno zgodbo podjetja Studenac, ki pospešeno raste od leta 2018, ko je v podjetje vstopil zasebni investicijski sklad družbe za upravljanje zasebnega kapitala Enterprise Investors. 

S slovensko javnostjo delili načrtovane prihodnje korake
 
Strategija rasti, ki temelji tako na organski širitvi kot na prevzemih, je Studenac iz majhnega družinskega podjetja s 385 trgovinami v Dalmaciji v letu 2018 spremenila v maloprodajno verigo s trenutno več kot 1.300 trgovinami po vsej Hrvaški, s čimer je postal največja trgovinska 
mreža v državi. Izjemno širitev Studenca na Hrvaškem gre v veliki meri pripisati njegovemu edinstvenemu konceptu "bližine". Gre za format manjših, “sosedskih” trgovin, ki so priročno locirane in ponujajo izbran nabor vsakodnevnih potrebščin, kar je temelj, na katerem Studenac gradi svoj 
odnos s kupci. 

»Vstop Studenca v Slovenijo je logičen korak v naši mednarodni širitvi. Verjamemo, da skupne vrednote med Keo in Studencem, skupaj z močnimi tehničnimi in tržnimi sposobnostmi Kee, zagotavljajo trdne temelje za gradnjo uspešne zgodbe v Sloveniji, zgodbe, na katero bodo ponosni tako zaposleni kot kupci. Ta korak predstavlja priložnost za nadgradnjo maloprodajne ponudbe v Sloveniji, prepričani pa smo, da bo naša poteza prinesla izjemne rezultate. Veselimo se, da bomo na slovenski trg prinesli svojo filozofijo, ki postavlja kupca v središče vsega, kar počnemo ter nove izkušnje, inovacije in prilagojen nabor izdelkov, ki ustrezajo potrebam sodobnega kupca,« je povedal Michal Senczuk, predsednik uprave Studenca. 

Širjenje kot del strategije

Poleg odpiranja novih trgovin in organske rasti je pomemben del uspeha Studenca širitev z nakupom manjših verig po vsej Hrvaški. Ta del poslovanja nadzira Andrija Topić, odgovoren za prevzeme in integracije. 

»Pomemben del našega uspeha izhaja iz skrbno zasnovane strategije integracije manjših trgovcev na drobno v mrežo Studenca. Najpomembnejša prednost, ki jo s tem pridobimo, je vpogled v potrebe, navade in želje lokalnih kupcev, ki jih ni mogoče zadovoljiti z univerzalno strategijo, ne glede na lokacijo trgovine. Skozi devet prevzemov doslej, vključno z Decentio, eno najuspešnejših verig v Zagrebu, in Pemom, priznano maloprodajno verigo v Dubrovniku, smo razvili znanje za učinkovito pristopanje h kupcem,« je dejal Topić in dodal: »Vse pridobljeno znanje bomo usmerili v integracijo Kee, obenem pa smo povsem odprti in pripravljeni nenehno poslušati slovenski trg, da bi čim bolje služili tako kupcem kot zaposlenim.« 

V Kei ostaja vse po starem tudi z novim lastnikom 

Slovenska maloprodajna veriga Kea, s sedežem v Šentjurju, upravlja 32 trgovin v celjski, mariborski, prekmurski in primorski regiji. Povprečna velikost trgovin je 250 kvadratnih metrov. Leta 2023 je Kea dosegla skoraj 50 milijonov evrov prihodkov. »Kea že vrsto let uspešno posluje na slovenskem trgu. Z namenom postavitve temeljev za prihodnji uspeh se je pojavila priložnost za partnerstvo s Studencem. Prepričan sem, da bo to omogočilo rast in uresničitev ambicioznih ciljev na našem trgu, pri čemer bomo vedno imeli v mislih potrebe in želje slovenskih kupcev,« je izjavil Boštjan Kukovičič, nekdanji lastnik verige Kea.

»Za Studenac, ki že zaposluje več kot šest tisoč ljudi, nakup Kee pomeni še svetlejšo prihodnost. S širitvijo na slovenski trg ponovno potrjujemo svojo zavezanost k stalni rasti in razvoju ter prispevamo k dobrobiti lokalnih skupnosti,« je zaključil Senczuk. S stalno rastjo na Hrvaškem strateška poteza Studenca predstavlja začetek širitve podjetja na mednarodne trge, kar mu omogoča dodatno krepitev položaja in iskanje novih priložnosti na  regionalni ravni. 

Vir/Foto:ekipa o28 za Studenac