SLO bocni levo
SLO bocni desno

VB: Aldi vlaga rekordno vsoto v širitev mreže

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

10.09.2024

V Združenem kraljestvu iz Aldija napovedujejo rekordno naložbo v višini 800 milijonov funtov (928 milijonov evrov) v mrežo trgovin. Lansko leto se je neto prodaja Aldija povečala za 16 %, kar je več kot dvakrat več od stopnje inflacije hrane. Zaradi večje učinkovitosti se je dobiček pred obdavčitvijo potrojil. Nova strateška poteza je med drugim namenjena povečanju prednosti pred diskontnim tekmecem Lidlom

Piše: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

V Aldiju so pripravljeni za pospešitev širitve števila trgovin v Združenem kraljestvu. Nemški diskonter je za letno naložbo v svojo trgovinsko mrežo namenil rekordnih 800 milijonov funtov (oziroma 928 milijonov evrov). Do konca leta Aldi namreč načrtuje odprtje 23 novih trgovin po državi. Hkrati bo v 100-tih od sedanjih več kot 1000 trgovin Aldi spremenil koncept trgovine in moderniziral v najnovejšega. Iz Aldija so že pred tem napovedali, da nameravajo doseči svoje poslovanje v 1500 trgovinah po vsej Veliki Britaniji.

Po podatkih trgovca na drobno se je njihova neto prodaja v zadnjem poslovnem letu povečala za 2,4 milijarde funtov, na 17,9 milijarde funtov (20,8 milijarde evrov). Po podatkih državnega statističnega urada je 16-odstotna rast več kot dvakrat večja od stopnje inflacije pri hrani in brezalkoholnih pijačah, ki je v istem obdobju znašala 7 odstotkov. Lanski dobiček pred obdavčitvijo se je več kot potrojil, na 537 milijonov funtov (623 milijonov evrov), s 153 milijonov funtov (177 milijonov evrov), kar predstavlja 3 odstotno maržo pred obdavčitvijo. Podjetje je kot glavni razlog za pozitivno poslovanje navedlo učinkovitost v trgovinah in dobro delo v glavnih ekipah.

Giles Hurley, izvršni direktor podjetja Aldi VB in Irska, je dejal: "Za vsak funt dobička, ki smo ga ustvarili lani, letos vlagamo 2 in odpiramo več trgovin. Poleg tega  gradimo oskrbovalno infrastrukturo, da zagotovimo visokokakovostno in cenovno dostopno hrano milijonom v Združenem kraljestvu."

S to potezo novih naložb želijo v Aldiju povečati prednost pred največjim tekmecem, Lidlom. Po podatkih Kantar Worldpanel za leto 2023 je Lidl beležil hitrejšo rast tržnega deleža kot Aldi, ki je v celem letu povečal svoj delež z 9,1 % na 9,3 %, Lidlov delež pa se je povečal s 7,2 % na 7,7 %. Lidl te številke beleži izključno iz obstoječih poslovalnic. Zaradi ukrepov za zmanjševanje stroškov in na splošno bolj previdne politike širitve v skupini je ta diskonter konec februarja razširil svojo mrežo trgovin v Združenem kraljestvu s številke 962 na "vsega" 964, torej so odprli samo dve novi.

Zdi se, da je Aldi od začetka leta spet v ptrednosti. Medtem ko podatki Kantarja kažejo, da je Lidl med januarjem in avgustom pridobil 0,4 odstotne točke tržnega deleža, je Aldi pridobil 0,7 odstotne točke, na 10,0-odstotni delež.

Britanska potrošniška organizacija Which? je Aldi letos osem mesecev zapored razglasila za najcenejšega trgovca z živili v Združenem kraljestvu po primerjavi mesečnih košaric šestih največjih trgovcev s hrano.

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji