Egipt: Tranzit tovora skozi Sueški prekop se je zmanjšal za 45 odstotkov

AKTUALNO

Svetovne

30.01.2024.

Sueški prekop "pokriva" 12 do 15 odstotkov svetovne trgovine in 25 do 30 odstotkov kontejnerskega prometa.

Obseg tovora v tranzitu skozi Sueški prekop se je zaradi napetosti v Rdečem morju v primerjavi z začetkom decembra zmanjšal za 45 odstotkov, je opozorila agencija ZN za trgovino in razvoj UNCTAD.

Skozi Sueški prekop gre zdaj 39 odstotkov manj ladij, poroča agencija, kar ustreza 45-odstotnemu zmanjšanju obsega tovora.

Prejšnji teden so se kontejnerske pošiljke v primerjavi z začetkom decembra zmanjšale za 82 odstotkov, še bolj pa so se zmanjšale pošiljke utekočinjenega plina, poudarja iz UNCTAD-a, a številk ne navajajo.

V začetku novembra je jemensko gibanje Ansar Allah začelo napadati ladje, povezane z Izraelom v Rdečem morju ter zahtevalo premirje na okupirani palestinski Gazi in dostavo humanitarne pomoči Palestincem. Gibanje je vodilna sila v zavezništvu, ki vlada najbolj naseljenim delom Jemna.

ZDA in Velika Britanija sta odgovorili z napadi na tarče v Jemnu z obrazložitvijo, da želijo zaščititi plovbo komercialnih ladij, kar je še zaostrovalo napetosti v regiji, ugotavljajo v UNCTAD-u.

V takšnem okolju so logistična podjetja začela preusmerjati ladje okoli Rta dobrega upanja, kar podaljša potovanje do 14 dni in poveča stroške goriva.

Kriza v Rdečem morju je sledila motnjam v svetovni trgovini, ki so jih povzročili vojna v Ukrajini in neobičajno nizki vodi v Panamskem prekopu zaradi suše, povezane s podnebnimi spremembami, ugotavlja agencija.

Skozi Panamski prekop gre zdaj 36 odstotkov manj ladij kot v enakem obdobju lani.

»Posledice so dramatične,« opozarja Jan Hoffmann, vodja trgovinske logistike pri UNCTAD-u.

Od začetka decembra 2023 so se tovorne cene prevoza iz Šanghaja v povprečju podvojile, tiste v Evropo pa potrojile, zvišale pa so se tudi poti do zahodne obale ZDA.

Sueški prekop je 163 km dolg umetni prekop za ladijski promet v Egiptu med Port Saidom ob Sredozemskem morju in Suezom ob Rdečem morju. Prekop omogoča ladijski prevoz med Evropo in Azijo, ne da bi bilo treba obkrožiti Afriko.