SLO bocni levo
SLO bocni desno

Letošnji SOF v znamenju brezčasne kreativnosti

AKTUALNO

Slovenija

19.01.2023

Letošnji 32. Slovenski oglaševalski festival (SOF) bo potekal 14. in 15. junija v amfiteatru Avditorija Portorož pod geslom Kreativnost je brezčasna, so danes razkrili organizatorji iz Slovenske oglaševalske zbornice.

Festival bo postregel tudi z nekaterimi novostmi v tekmovalnem programu, med drugim širijo žirijo in uvajajo nove kategorije.

Letošnja tema osrednjega slovenskega oglaševalskega dogodka je bila snovana pod okriljem kolegov iz agencijskih vrst, osredotočala pa se bo na kreativnost, ki naj bi bila brezčasna, je na predstavitvi festivala v Ljubljani dejala izvršna direktorica Slovenske oglaševalske zbornice Mojca Briščik.

SOF bo tudi letos trajnostno naravnan, organizatorji zasledujejo cilj postati festival brez odpadkov. Pri tem sodelujejo z organizacijo Ekologi brez meja, ki skrbno bdi nad festivalom, tako pri pripravi kot sami izvedbi, je pojasnila Briščik.

Tokratni SOF prinaša tudi nekatere novosti v osrednjem tekmovalnem programu, natečaju Mladih kreativcev in SOF tekmovalne akademije.

Letošnje spremembe niso tako radikalne, kot so bile lanske, je predstavil predsednik sveta tekmovalnega programa SOF Uroš Goričan. "Po lanskih korenitih spremembah smo letos na podlagi izkušenj, mnenj in kritik nekatere stvari dopolnili. Ideja je, da je tekma v osnovi tako postavljena, da je za prijavitelje jasna in čim bolj pregledna," je povedal. S spremembami obenem skrbijo, da so kot festival v koraku s časom pri razvoju oglaševalske industrije.

V okviru sprememb so razširili žirijo osrednje tekme 32. SOF, ki jo bo vodila vodja globalnega marketinga pri tehnološkem podjetju Celtra Petra Krulc. Doslej je bila osnovna žirija, ki so jo naknadno dopolnjevali s pridruženimi člani za področji digitalnosti in oblikovanja. Ti člani so se nato priklopili, kadar se je debatiralo o omenjenih temah.

"Mislimo, da moramo to deljenje v naši industriji preseči. Nekdo, ki je dober v digitalu ali oblikovanju, če dela v naši industriji, mora razumeti celotni kreativni proces in je prav, da je vključen v žirijo," je pojasnil Goričan.

Letošnja žirija ima tako 13 članov in je postavljena na način, da imajo predstavnike iz različnih delov kreative. Širša žirija omogoča tudi vključevanje novih, mladih kreativcev, je prepričan.

Glede sprememb v samem tekmovanju, so v sekciji enokanalnih komunikacij skupini Digitalno dodali kategorijo Sodelovanje z vplivneži, vračajo pa tudi skupino Oznamčene vsebine. Ta zajema vse vsebine, ki niso klasična oglasna sporočila, ampak vsebine, s katerimi se blagovne znamke obnašajo kot medij.

Pri sekciji večkanalne komunikacije so na podlagi povratnih informacij nekatere stvari poenostavili, da bo prijava bolj jasna, med drugim so skupino Vpletenost preimenovali v Izkušnja znamke. Uvedli so tudi kategorijo Trajnostno upravljanje, kjer bodo ocenjevali kreativni pristop pri komunikaciji trajnosti.

Kar se tiče nagrad in točkovanj ni sprememb, je še poudaril Goričan.

Tekmovalno akademijo, ki so jo vpeljali lani, bodo na podlagi dobrega odziva letos nadaljevali, je dejala podpredsednica sveta tekmovalnega programa Tanja Mezga. Letos se bodo potrudili, da bodo člani tekmovalne akademije na samem festivalu bolj izpostavljeni.

Zmagovalni par razpisa Mladi kreativci bo letos ponovno potoval v francoski Cannes, na festival Cannes Young Lions 19. junija. To pomeni, da bo razpis prilagojen tej časovnici in se bo izvedel pred samim festivalom. Na samem SOF se bodo predstavili prvi trije pari, je še pojasnila Mezga.