SLO bocni levo
SLO bocni desno

Jerome Briens, komercialni direktor, Metro Cash & Carry, Srbija: Prepričani v pravo enačbo za dolgoročni uspeh

Intervju

Intervjuji

30.09.2022

Naš sogovornik vse od začetka pogovora ni skrival zadovoljstva nad dejstvom, da ima za seboj 25 let neverjetnih izkušenj v različnih državah, kjer posluje Metro, to pa so: Francija, Ukrajina, Turčija, Italija in druge.

V preteklih letih je Jerome Briens, kot sam pojasnjuje, delal za blagovne znamke Metroja v nabavi, dobavi, managementu kategorij, marketingu, a tudi za kakovost in razvoj poslovanja. V Srbijo je prišel pred nekaj več kot tremi leti kot komercialni direktor in bil zadolžen za dobavo, nabavo, blagovne znamke, cenovno politiko in marketinške aktivnosti. Pogovarjali smo se o tem, kako so se v tem času spremenile razmere na trgu, o oblikovanju ponudbe, izzivih, s katerimi se soočajo v trenutnih razmerah, itd.

Od leta 2005, ko je Metro nastopil v Srbiji, se trudite za zanesljivo razmerje in partnerstvo s podjetniki, predvsem s samostojnimi trgovci. Kako podpirate male trgovce?

Objektivno gledano, predvsem kar zadeva prodajo, samostojni trgovci sploh niso majhni, saj je takšnih podjetnikov v Srbiji več kot 27 tisoč in ti ustvarijo 189 milijard dinarjev prometa na trgu. Cilj poslovne strategije Metroja je, da se seveda še bolje pozicioniramo in da nas mali trgovci spoznajo kot prednostnega partnerja, saj jih kljub njihovemu omenjenemu pomenu vseeno ogroža razmah sodobne trgovine in maloprodaje. Da bi jim pomagali pri uspešnem poslovanju v tem zahtevnem okolju, jim ponujamo pravo ponudbo za njihove poslovne potrebe, in to po cenah, ki jim zagotavljajo dobičkonosnost. Svojim strankam zagotavljamo uspeh tako, da jim omogočamo cenovno preglednost, stabilnost in konkurenčne cene ustreznih ponujenih paketov. Zagotavljamo jim tudi razpoložljivost ponudbe, saj jim vedno zagotavljamo podporo in varnost pri vsakodnevni logistiki poslovanja.

Globoko me motivirajo medkulturnost, dosežki majhnih in velikih ekip, a tudi delo na trajnostnem poslovnem razvoju z visoko skupno angažiranostjo in navdušenjem. V vsakdanjem življenju mi največjo motivacijo predstavlja družina.

Zakaj je za vas poslanstvo do samostojnih trgovcev tako pomembno, da jim zagotavljate kakovostne strokovne storitve?

Ker smo partner in ne le dobavitelj. Trgovci kot samostojni podjetniki morajo delovati v komercialnih pogojih, ki temeljijo na medsebojnem zaupanju in transparentnosti. Poslanstvo Metroja je, da si pridobimo zaupanje kupcev kot odgovoren in zanesljiv poslovni partner, ki jim lahko zagotovi stalno razpoložljivost izdelkov in ponudi ustrezno ponudbo za pravo ceno.

Metro ima program: “Kupi več, plačaj manj!”, ki profesionalnim kupcem s količinskimi popusti ponuja privlačne cene. Kakšni so dosedanji rezultati te strategije in ali opažate rast prodaje?

V začetku leta smo okrepili našo pobudo: “Kupuj več, plačaj manj!”, ki ponuja več kot 3000 bistvenih izdelkov za neodvisne trgovce. Moram reči, da so dosedanji rezultati odlični in da beležimo rast prodaje v vseh kategorijah, brez vpliva inflacije. Trudimo se, da je proces vzdržen, in prepričani smo, da smo našli pravo enačbo za dolgoročni uspeh.

Katero skupino izdelkov najpogosteje kupujejo v okviru tega programa?

V okviru omenjene ponudbe se dobro obnesejo tako živilske kot neživilske kategorije, seveda odvisno od sezone in tržnega okolja. Poleti je bilo največ prodanega piva in brezalkoholnih pijač in v teh kategorijah nam je večinoma uspelo preseči povprečen razvoj in pričakovanja trga.

Ponudba Metroja je v prvi vrsti namenjena profesionalnim kupcem, trgovcem in gostincem, a imate tudi druge zveste končne potrošnike. Kaj jih mika v vaši ponudbi?

Kot pravi veletrgovec se osredotočamo predvsem na profesionalne kupce, imamo pa tudi precejšnje število kupcev, ki jih lahko štejemo za končne potrošnike ali ljubitelje hrane in prihajajo k nam po živilski in neživilski program, ki ga ne najdejo nikjer drugje. Usmerjeni smo na ponudbo svojih blagovnih znamk, kot so Metro Chef, Metro Professional ali Metro Premium, pa Fresh in Ultra Fresh ponudbo, kjer so: ribe, meso, sadje in zelenjava, imamo program: “Najboljše v kategoriji”, kjer so sveži in ultra sveži izdelki, ki v teh kategorijah zagotavljajo vrhunsko svežino in kakovost.

Na kateri del ponudbe pa ste osebno najbolj ponosni?

Zelo sem vesel vrednosti, ki jo zagotavljamo svojim kupcem z ustreznim in bogatim naborom izdelkov, a sem hkrati zelo ponosen na način dela, ki združuje vse funkcije in visoko učinkovitost naše strokovne ekipe, ki skrbi za zvestobo in zadovoljstvo.

Za vse veletrgovce sta še posebej pomembni kategoriji: “Sveže” in “Ultra sveže”. V kolikšni meri tema kategorijama posvečate pozornost v vaših srbskih trgovinah?

Resnično se trudimo biti najboljši po kakovosti in svežini, ki jo ponujamo v kategoriji “Ultra Fresh”. Na primer, mislim, da nikjer v Srbiji ne najdete ponudbe, ki bi vključevala več kot 50 različnih vrst svežih rib, razen pri nas v Metroju. Poudarjamo tudi razmerje med ceno in kakovostjo, ki nam daje prednost v obeh segmentih.

V Metroju lokalne dobavitelje vedno spodbujamo k razvoju lastne proizvodnje in vedno iščemo partnerje iz cele Srbije, ki lahko zagotovijo vrhunske lokalne izdelke.

Omenili ste, da imate brez dvoma eno najboljših ponudb svežih rib. Kako težko je ohraniti ta ugled v trenutnih razmerah, ko so dobavne verige v težavah?

Smo veliko mednarodno podjetje, ki trenutno deluje v približno 30 državah. Naša nabava je organizirana na globalni ravni in imamo prednost v optimizirani logistiki tudi na lokalni ravni. V tem smislu lahko vedno dobimo npr. vrhunsko svežino rib z optimiziranim dobavnim rokom.

Ali ste imeli v preteklih letih težave z dobavo in kako ste jih reševali glede na to, da je velik del ponudbe uvožen

Kot del globalne veleprodajne skupine smo zgradili stabilna in zanesljiva partnerstva s svojimi mednarodnimi dobavitelji in v zadnjih nekaj letih smo razvili tudi tesna razmerja z lokalnimi partnerji, dobavitelji in proizvajalci. Načrtujemo, da se bomo še naprej usmerjali na lokalno partnerstvo, saj je to glavna sestavina trajnostnega razvoja poslovanja ter je eno naših temeljnih poslovnih načel.

Kaj predstavlja izvor sveže hrane v Metroju?

Naše načelo pridobivanja blaga daje prednost lokalnim virom, kadarkoli in kjerkoli je to mogoče. Če ne moremo dobiti izdelkov iz lokalnega trga, iščemo uvoženo. Odvisno od sezone lahko izdelki prihajajo iz Španije, Turčije in Grčije ali Francije npr. za ribe oz. Italije ali Španije za predelano meso. 

Od izbruha pandemije COVID-19 so se potrošniki močno opredelili za nakup domačih izdelkov. Kako zadovoljujete povečano povpraševanje po izdelkih domačega izvora?

Pri nas lokalne dobavitelje vedno spodbujamo k razvoju lastne proizvodnje in vedno iščemo partnerje iz cele Srbije, ki lahko zagotovijo vrhunske lokalne izdelke. Načrtno urejamo tudi prostor v svojih trgovinah, da tovrstne domače izdelke kupcem jasno označi, izpostavi in jih naredi opazne.

Svetovne gospodarske razmere predstavljajo številne izzive, med katerimi je inflacija le ena. Kako podražitve vplivajo na vaše poslovanje in ali jih delno prenašate na kupce?

Okoliščine so precej zapletene, a naš glavni cilj še vedno ostaja zagotavljanje potrebne ponudbe za naše kupce, s pravičnim cenovnim pozicioniranjem za vse komercialne udeležence v verigi; dobavitelje, veletrgovce in seveda kupce. Trudimo se načrtovati dolgoročno in svoje poslovne partnerje pravočasno obveščati o potrebnih spremembah, v skladu z dinamiko trga. Verjamemo, da so naše namere in dejanja transparentna, poštena in zanesljiva ter da imamo stabilna partnerstva, tako z našimi dobavitelji kot kupci. Le tak način je najboljša priložnost, da skupaj premagamo vse izzive.

Katere so odločilne vrednosti ponudbe Metroja?

Vse omenjene vrednote lahko strnemo pod naše poznavanje strank, razumevanje njihovega poslovanja ter kakovost in poznavanje izdelkov, ki jih ponujamo.