Podjetje Spar Slovenija letos praznuje svoj veliki jubilej, 30 let od odprtja prve trgovine Spar v Sloveniji.
Vse od leta 1991, ko so na slovenski trg prenesli evropske trende nakupovanja, uresničujejo poslovno vizijo, s katero želijo ponuditi najboljše razmerje med kakovostjo in ceno, zagotoviti široko in pestro izbiro, poskrbeti za vedno sveže izdelke in delati za skupen cilj – zadovoljstvo vsakega kupca.
Podjetje je leto 2020 sicer zaključilo pozitivno in v skladu s svojimi poslovnimi cilji. V preteklem letu, ki ga je zaznamovala epidemija koronavirusa, se je trgovina z živili izkazala kot ključni člen v preskrbovalni verigi. Podjetje Spar Slovenija je lansko leto zaključilo pozitivno in skladno s poslovnimi cilji. Pri tem je ustvarilo 909 mio evrov bruto prometa, kar je za 8,9 % več kot leto prej in precej bolje od razvoja celotnega trga (po podatkih SURS).
V času kriznih razmer je tako še večji delež kupcev v skladu s sloganom "Vse, kar potrebujem" Spar prepoznal kot vodilno izbiro za nakup vsakodnevnih potrebščin na enem mestu. V letu 2020 so razširili tudi svojo mrežo trgovin in ob koncu leta imeli skupno 106 poslovalnic Spar in Interspar, 9 Restavracij Interspar, 19 trgovin Spar partner ter spletno trgovino Spar Online.

Odprli so tri nove trgovine, in sicer težko pričakovani Interspar v nakupovalnem središču Aleja v Ljubljani, supermarket Spar Radenci in hipermarket Spar Logatec ter prenovili in povečali supermarket Spar Lenart, ki je po novem hipermarket. Že od začetkov delovanja podjetje vlaga v svoje kadre, zato so s postopno širitvijo trgovske mreže postali eden največjih zaposlovalcev v Sloveniji. Konec 2020 je bilo v njihovem podjetju skupno zaposlenih 4.877 ljudi, od tega so v preteklem letu na novo zaposlili 81 sodelavcev.
Pomemben doprinos h kakovosti izbire na policah trgovin Spar Slovenija imajo tudi njihovi dobavitelji. Med njimi je 487 slovenskih, katerih izdelki predstavljajo več kot 70 % vse Sparove ponudbe.
Podjetje je v Sloveniji zgradilo tudi moderen distribucijski center, ki so ga skladno z rastjo in gradnjo novih trgovin povečevali in se danes razteza na več kot 43.000 m2. Opremljen je z najnovejšo tehnologijo, za svoje delovanje pa je pridobil in obnovil že tri pomembne certifikate: IFS Logistik, ISO 9001 in ISO 50001.
30-letnica Spara Slovenija pa je zaznamovana tudi z menjavo na vodilnem položaju. Mesto novega generalnega direktorja je z letošnjim letom prevzel David Kovačič (na fotografiji desno), ki bo nadaljeval in nadgradil zastavljeno vizijo podjetja SPAR Slovenija s poudarkom na trajnostni usmerjenosti: "V prihodnosti bodo naša prizadevanja še naprej usmerjena v odkrivanje unikatnih prednosti, zaradi katerih bomo ostali najljubša izbira kupcev in še naprej pridobivali tržni delež. Dodatnobomo okrepili sodelovanje z lokalnimi dobavitelji, ki je eno ključnih elementov naše trajnostne naravnanosti. Razvijali bomo naša okoljevarstvena prizadevanja, zlasti na področju zmanjševanja odpadkov, ter skupaj z zaposlenimi še naprej presegali pričakovanja kupcev."
Sponzorstva in donacije del kulture podjetja Z dobrodelnimi in sponzorskimi sredstvi v Sparu podpirajo tudi šport, kulturo, zdravstveno in vzgojno-izobraževalne ustanove ter različna humanitarna društva. Že 21 let uspešno sodelujejo s Košarkarsko zvezo Slovenije in so ponosni sponzor slovenske košarkarske moške članske A-reprezentance ter Košarkarskega kluba Cedevita Olimpija. Več kot deset let pa so sponzorji kulturnega Festivala Ljubljana in mariborskega Festivala Lent, ki so jima stali ob strani tudi v nepredvidljivem letu 2020. |
30 let prizadevanj za odlično ponudbo, kakovostne izdelke, odlične partnerske odnose ter trajnostno delovanje so opazili tudi njihovi kupci, ki so Spar izbrali za najljubšo trgovino in mu med vsemi trgovci tudi najbolj zaupajo (Mediana, vseslovenska spletna raziskava 2020). Poleg tega so kupci, ki so sodelovali v raziskavi o zaupanju blagovni znamki Trusted Brand, Spar Slovenija uvrstili med najbolj zaupanja vredne znamke leta 2020 (Raziskava revije Reader's Digest, Inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana).
V sklopu izbora Izbran Produkt leta, ki je letos prvič potekal tudi za trgovske blagovne znamke, pa je Spar Slovenija kot edini med trgovci prejel priznanje v sedmih kategorijah za kar 22 izdelkov lastnih blagovnih znamk, ki so jih kupci izbirali glede na inovativnost, atraktivnost ter nakupne namere.