Pobuda, ki jo podpirata Francoska zveza za trgovino in distribucijo (FCD) in Perifem, je konec oktobra prejela odobritev francoskega organa za varstvo konkurence, kar je odprlo pot za nacionalno izvajanje.
Za trgovce in proizvajalce je poudarek na emisijah iz 3. stopnje, ki predstavljajo več kot 96 % vpliva na podnebje v sektorju potrošniškega blaga. Z združevanjem podatkov prek neodvisne tretje osebe si v Open Climate, prizadevajo pospešiti razogljičenje in zagotoviti dosledno, znanstveno potrjeno poročanje v celotni panogi.
Ustanovili so formalni odbor deležnikov, ki združuje ključna združenja proizvajalcev, kot so: ANIA, FEEF, Ilec in druga, da bi zagotovili preglednost, zaščitili konkurenčno nevtralnost in nadzorovali upravljanje platforme, poroča PLMA.
Veliki proizvajalci so se že vključili, vendar pravi izziv predstavljajo mala in srednje velika podjetja, ki pogosto nimajo sredstev za podrobno spremljanje ogljičnega vpliva. Tržniki trdijo, da skupna platforma zmanjšuje breme in bodo na koncu podprli bolj trajnostne odločitve o javnih naročilih. Open Climate trenutno vključuje približno 150 dobaviteljev, željo jih doseči 6000.
V drugih evropskih državah obstajajo platforme in pobude, ki so podobne ideji Open Climate. Koalicija BRC Mondra na primer združuje vodilne britanske trgovce na drobno, vključno s Tescom, Asdo, M&S, Ocado Retail in drugimi ter proizvajalce s ciljem sprejetja enotnega standarda za izračun ogljičnega odtisa izdelkov in obravnave emisij Scope 3 v velikem obsegu. Mondra ponuja avtomatiziran sistem za ocenjevanje življenjskega cikla (LCA), ki lahko relativno hitro izračuna ogljični odtis tisočih izdelkov.
Vir: PLMA
Foto: Arhiv InStore


