Od avgusta 2024 do lanskega avgusta je kar 2490 podjetij v trgovini na drobno vstopilo v postopek insolventnosti (beri stečaja)
Guillaume Dejean, analitik pri Allianzu, ocenjuje, da se bo konsolidacija na domačem trgu trgovine na drobno nadaljevala, vendar počasneje.
"Trend bankrotov je upočasnjen in to je postalo opazno v zadnjih mesecih," je dejal in dodal, da se je avgusta letos število insolventnosti podjetij v primerjavi z enakim obdobjem lani povečalo za 13 odstotkov, avgusta 2024 pa je bil ta "skok" kar 20-odstoten
Dejean je poudaril, da se trgovci na drobno še vedno spopadajo s prestrukturiranjem poslovnega modela, ki so ga morali začeti zaradi pandemične krize. Da bi se soočili z vse močnejšim pritiskom konkurence na spletnem trgu, bodo morali trgovci na drobno veliko vlagati v širitev digitalnih prodajnih kanalov in sodobne tehnologije. Vendar si to predvsem mali igralci težko privoščijo.
Je pa tudi po mnenju drugih ekonomistov upočasnitev plazu stečajev vseeno posledica nekoliko ugodnejših poslovnih obetov.
| Zanimiva je (zaenkrat) uspešnost Costca Trgovina na drobno je eden od sektorjev, ki jih je kriza v Evropi najbolj prizadela, vendar tudi mednarodna primerjava daje nekaj upanja. Širjenje insolventnosti se je namreč po podatkih Allianza upočasnilo tudi na Nizozemskem, v Veliki Britaniji, Franciji, na Norveškem in Danskem. Predvsem formati velikih supermarketov se na mednarodni ravni marsikomu ne izidejo in tako se je npr. že dogajal propad Walmarta na več trgih, a tudi Tesca, Carrefourja in ostalih glavnih igralcev. Zgodili so se celo "propadi" poskusov treh, sicer uspešnih mednarodnih verig: Lidla na Norveškem, Aldija na Danskem ter Spara na Poljskem in v Švici. Vse tri verige so v teh državah poslovanje prekinile iz različnih razlogov, predvsem pa zato, ker so jih premagale nacionalne verige in ker se niso uspeli prilagoditi posebnostim lokalnih vzorcev potrošnje. Zanimiv je primer internacionalizacije s 100-odstotnim uspehom, Costca, ki deluje v 14 državah. a oni imajo poseben poslovni model veleprodaje, ki pač temelji na članstvu. Ameriški Costco je sicer v letu 2025 odprl 27 novih trgovin s čimer je njihovo globalno število naraslo na 914. |
Vir: dpa
Foto: Arhiv InStore



