Hkrati pa najnovejši podatki belgijskega združenja živilske in pijačarske industrije Fevia kažejo na stalne izzive in nove pritiske.
Francija, tradicionalna destinacija za belgijske kupce, ki nakupujejo čez mejo, je zabeležila znaten upad nakupov, predvsem zaradi zvišanja trošarin za sladkane brezalkoholne pijače, ki je začelo veljati 1. marca 2025.
Posledično so se čezmejni nakupi v Franciji v drugem četrtletju leta 2025 zmanjšali za 8 %, vendar se je upad v tretjem četrtletju upočasnil na le 1,4 %.
Medtem ko so se belgijski nakupi na Nizozemskem zmanjšali za 18,1 %, na 101 milijon evrov, se je odstotek nizozemskih gospodinjstev, ki so kupovala v Belgiji ali Nemčiji, leta 2025 povečal na 45,3 %, v primerjavi z 41,4 % lani.
Cena, kot je bilo pričakovati, ostaja glavni motivator, pri čemer je Nemčija za te kupce bolj priljubljena destinacija kot Belgija.
Foto: Pixabay


