V poročilu Ecommerce Europe in EuroCommerce navajajo, da je država na vrhu lestvice rasti zaradi kombinacije resničnega pospeševanja spletnega nakupovanja in boljše metodologije merjenja, piše BiznisInfo.ba.
Ugotovljajo, da se je skupni promet e-trgovine B2C v Evropi v letu 2024 povečal za približno 7 % in dosegel približno 842 milijard evrov.
Medtem ko so zreli trgi zabeležili bistveno nižje stopnje rasti, je bila v regiji vzhodne Evrope rast okoli 18 %, Bosna in Hercegovina pa izstopa s 117 %.
Razlogi za 117-odstotno rast so večplastni in zadevajo izboljšano zbiranje podatkov in spremenjena metodologija, poročilo navaja, da je del rasti posledica teh boljših statističnih podatkov;, hitrejši prehod potrošnikov na spletne kanale po pandemiji in večja razpoložljivost interneta in mobilnih naprav,
potencialno nizka začetna izhodiščna raven: trg je bil prej manj razvit v primerjavi z Zahodno Evropo, zato se je potencial rasti izkazal za večjega, rast potrošnje in digitalizacija podjetij, ki so uvedla novejše načine plačila, dostave in spletnih storitev.
Po Bosni in Hercegovini je najhitrejšo rast zabeležila Ukrajina z okoli 92-odstotno rastjo, v vzhodni Evropi sledijo: Bolgarija (~20 %), Estonija (~18 %) in Severna Makedonija (~15 %) .
V primerjavi s to regijo pa nekateri »zreli« trgi, kot sta npr. Nemčija in Češka, praktično niso imeli rasti ali pa sta oz. so zabeležili zelo nizko rast.
Vir: Biznisinfo.ba
Foto: Freepik


