Giorgio Armani, legendarni italijanski oblikovalec in ustanovitelj istoimenskega modnega imperija, je umrl 4. septembra 2025. Armani je med svojo kariero zgradil svetovno prepoznavno blagovno znamko, znano po svoji prefinjeni preprostosti in eleganci. Čeprav ni imel otrok, je Armani skrbno zasnoval načrt nasledstva, da bi zagotovil kontinuiteto in dolgoročno stabilnost svojega podjetja.Armani je imel neto premoženje, ki ga je Forbes ocenil na 12,1 milijarde dolarjev, kar je skoraj 10,4 milijarde evrov. Veliko je namenil tudi športu, med drugim košarkarskemu klubu Olympii iz Milana.Za razliko od večine svojih konkurentov Armani ni nikoli prodal niti enega dela svoje blagovne znamke, do svojega zadnjega dne je ostal edini lastnik hiše Giorgio Armani S.p.A., kar mu je prineslo veliko premoženje,
Odločitev je del strategije novega izvršnega direktorja Luke de Mea za zmanjšanje visokega dolga in preusmeritev skupine na njeno osnovno dejavnost, modo.
V skladu z dogovorom bo L'Oréal pridobil Keringovo luksuzno linijo parfumov Creed, a tudi ekskluzivne pravice za razvoj parfumov in kozmetike pod modnimi znamkami: Gucci, Bottega Veneta in Balenciaga, na podlagi licence, ki bo veljavna 50 let. Licenca za parfume Gucci je trenutno v rokah ameriškega podjetja Coty, nova pogodba pa bo začela veljati po njenem izteku, leta 2028, poroča Reuters.
Prodaja predstavlja velik korak k zmanjšanju neto dolga družbe Kering, ki je konec junija znašal 9,5 milijarde evrov, z dodatnimi šestimi milijardami evrov dolgoročnih najemnih obveznosti, kar je povzročilo zaskrbljenost med vlagatelji. Kering se že nekaj časa bori z upočasnitvijo upada prodaje svoje največje blagovne znamke Gucci, katere rezultate je prizadelo oslabljeno povpraševanje na ključnem, kitajskem trgu.
Dogovor s podjetjem L'Oréal so sklenili manj kot dva meseca po tem, ko je Meo prevzel položaj direktorja, s čimer je začel razgrajevati eno ključnih strategij svojega predhodnika. Kering je v kozmetični sektor vstopil leta 2023, ko so za 3,5 milijarde evrov kupili proizvajalca parfumov Creed, s ciljem diverzifikacije poslovanja in zmanjšanja odvisnosti od blagovne znamke Gucci, ki prinaša večino dobička. Novo poslovanje ni zaživelo po pričakovanjih, podjetje pa je v prvi polovici letošnjega leta zabeležilo 60 milijonov evrov poslovne izgube.
Medtem so se prihodki blagovne znamke Gucci v zadnjem četrtletju v primerjavi z lanskim letom zmanjšali za 25 %, kar je še povečalo pritisk na Kering, da zmanjša dolg in se izogne ponovnemu znižanju kreditne ocene.
De Meo, ki je septembra postal glavni izvršni direktor, je delničarjem prej povedal, da namerava sprejeti "težke, a potrebne odločitve" za konsolidacijo poslovanja in zmanjšanje dolga.
Nakup podjetja Kering Beauty bo predstavljal največji prevzem v zgodovini L'Oréala, večji od lanskega nakupa avstralske blagovne znamke Aesop za 2,5 milijarde evrov. Iz L'Oréala so sporočili, da podjetje v tem letu "razmišlja o več možnih prevzemih".
Tudi iz skupine Armani so se obrnili na L'Oréal, potem ko je bilo razkrito, da je pokojni oblikovalec Giorgio Armani v svoji oporoki L'Oréal imenoval kot enega od prednostnih kupcev za manjšinski delež v njegovi modni hiši.
Komu Armanijeve milijarde? |
Vir/Foto: Ekapija (Pexels)