SLO bocni levo
SLO bocni desno

Nova Zelandija: Prihodki Fonterre v letu 2025 višji od 25 milijard dolarjev, kmalu prodaja Lactalisu

ANALIZA

Svetovne

07.10.2025

Iz Fonterre so objavili rezultate za poslovno leto 2025, ki kažejo, da je zadruga v letu 2025 ustvarila prihodek v višini 26 milijard novozelandskih dolarjev (14,56 milijarde evrov).

Končna odkupna cena mleka za sezono 2024/25 je bila 10,16 dolarja (5,69 evra) na kg mleka, kar ustreza 15,3 milijardam dolarjev (8,57 milijarde evrov), ki so jih za "belo zlato" plačali novozelandskim kmetom, kar je 3,8 milijarde dolarjev (2,13 milijarde evrov) več kot lani.

Napovedali so tudi izplačilo letne dividende za leto 2025 v višini 57 centov, s čimer se je skupno izplačilo delničarjem in lastnikom enot povečalo na 916 milijonov dolarjev (513 milijonov evrov).

"Še naprej opažamo dobro povpraševanje svetovnih strank po visokokakovostnih mlečnih izdelkih novozelandskih kmetov. Naša vizija je biti vir najbolj cenjenih mlečnih izdelkov na svetu. V tem letu smo naredili pomembne korake v smeri dosege višjega cilja, vključno z uvedbo podrobnega postopka za prodajo globalnemu potrošniku in povezanim podjetjem," je dejal Miles Hurrell, izvršni direktor podjetja Fonterra.

Poročilo o dobičku iz poslovanja skupine je znašalo 1,7 milijarde dolarjev (952 milijonov evrov) v primerjavi z 1,5 milijarde novozelandskimi dolarji (840 milijonov evrov) v prejšnjem letu.

Poročani dobiček po obdavčitvi je dosegel 1,1 milijarde dolarjev (616 milijonov evrov), kar je enakovredno dobičku na delnico v višini 65 centov. To je nekoliko manj kot v prejšnjem letu zaradi višjih davčnih stroškov.

V zadrugi so popravili napoved  glede odkupa mleka za sezono 2025/26, z 1,49 milijarde kg na 1,5 milijarde kg na delnico. Naslednje leto podjetje pričakuje dobiček na delnico v razponu od 45 do 65 centov.

Iz novozelandske mlečne zadruge so nedavno napovedali, da bodo globalno potrošniško poslovanje prodali francoskemu mlečnemu velikanu Lactalis, za 4,2 milijarde novozelandskih dolarjev (2,36 milijarde evrov).

Prodaja vključuje globalno potrošniško poslovanje podjetja Fonterra, vključno z delovanjem blagovnih znamk, kot so: maslo Mainland in Anchor, sladoled in sir Kapiti ter mlečni dodatek v prahu Anlene.

Pred(pogodba) vključuje tudi dolgoročne obveznosti nakupa mleka od podjetja Fonterra. Posel, ki ga morajo odobriti delničarji-kmetje in regulatorni organi podjetja Fonterre, naj bi zaključili v prvi polovici leta 2026.

Vir: InStore
Foto: Fonterra