Rusmir Hrvić: “Vse blagovne znamke imajo potencial za nadaljnjo rast”

Regionalne

05.09.2025

Ob objavi prevzema konditorskega poslovanja družbe Žito je prvi človek AS Holdinga ekskluzivno za InStore podal nekaj dodatnih pojasnil.

To je vaš prvi prevzem zunaj meja BiH, kajne? Kdaj ste začeli razmišljati o tem konkretnem prevzemu in ali je pobuda za prevzem prišla z vaše strani?

To je res prvič, da smo vstopili v postopek, ki vključuje prevzem podjetja s sedežem v drugi državi. Gre za strateški korak, ki je usklajen z našo dolgoročno zavezanostjo širjenju prisotnosti na regionalnem trgu. O možnostih za sodelovanje in nadaljnji razvoj na področju konditorske industrije razmišljamo že daljše obdobje, pri čemer natančno spremljamo gibanja na trgu. Ker pa gre za postopek, ki še vedno poteka in še ni v celoti zaključen, trenutno ni mogoče podajati več konkretnih informacij o pobudi ali ozadju samega dogovora. Naš poudarek ostaja na tem, da se vse odvija skladno s predpisi in najboljšimi poslovnimi praksami.

Predsednica uprave Podravke Marina Dalić je ob prevzemu izjavila, da bodo ustanovili novo podjetje Šumi Gorenjka in nanj prenesli vso poslovanje, nepremičnine, zaposlene …, ki so del dogovora o prevzemu. Ali bo vaša hčerinska družba v Sloveniji – UPI Star SEE Ljubljana – obdržala ime podjetja Šumi Gorenjka tudi v prihodnje ali bo to podjetje delovalo »samo« kot poslovna enota znotraj vaše hčerinske družbe?

Trenutno se vse aktivnosti odvijajo v okviru jasno definiranega pravnega in poslovnega postopka, v skladu z dogovori, ki so usklajeni med obema stranema. Kar zadeva vprašanje imena podjetja in njegovega statusa znotraj naše strukture, bodo te odločitve sprejete po zaključku postopka in po tem, ko bo vzpostavljen končni operativni in pravni okvir. Najpomembnejše nam je zagotoviti kontinuiteto poslovanja, stabilnost za zaposlene in dolgoročni razvoj blagovnih znamk. Vsekakor bomo tudi v tem primeru spoštovali posebnosti lokalnega trga in zakonske okvire Republike Slovenije.

Kdaj oziroma v kolikšnem času naj bi bil po vaših načrtih prevzem v celoti realiziran?

Glede na trenutno dinamiko pričakujemo, da bi lahko bil postopek zaključen do konca letošnjega leta. Seveda pa – kot pri vsakem kompleksnem poslovnem dogovoru te vrste – vse skupaj zavisi od izpolnjevanja proceduralnih in regulativnih zahtev obeh strani. Trenutno se vse odvija v predvidenih okvirih in ob medsebojnem zaupanju, a ker posel še ni zaključen, menimo, da je potrebno, da se do takrat vzdržimo podajanja bolj natančnih izjav.

Kakšni so vaši načrti za letošnje leto in kakšni za leto 2026 v zvezi z upravljanjem prevzetih blagovnih znamk? Boste obdržali vse blagovne znamke ali imate v načrtu kakšno “konsolidacijo” posameznih segmentov v eno blagovno znamko?

Obdržali bomo vse obstoječe blagovne znamke in se osredotočili na njihovo nadaljnjo krepitev in pozicioniranje na trgu. Verjamemo v potencial vsake izmed njih, zato jih bomo z usmerjenimi strateškimi naložbami še dodatno okrepili v smislu kapacitet in konkurenčnosti. V načrtu je tudi nov investicijski cikel (CAPEX), ki vključuje posodobitev opreme in podporo razvoju blagovnih znamk. Naš cilj je trajnostna rast z inteligentnim upravljanjem obstoječega portfelja.

Za katero od teh blagovnih znamk menite, da ima največji potencial – ne samo na slovenskem trgu, temveč tudi širše, npr. v Adriatic regiji?

Vse blagovne znamke, ki so del tega portfelja, imajo potencial za nadaljnjo rast. Seveda pa imajo določene blagovne znamke, kot sta Šumi ali Gorenjka, že zdaj regionalno prepoznavnost, kar zagotovo predstavlja osnovo za širitev na trge v Adria regiji. Načrtujemo velike medijske kampanje v regiji, s katerimi želimo okrepiti moč in položaj teh blagovnih znamk.

Kdaj načrtujete imenovanje novega vodstva Šumi Gorenjka – boste kadre iskali tudi zunaj Slovenije, v regiji ali znotraj holdinga, ali nameravate poiskati najboljšo kombinacijo domačih in regionalnih strokovnjakov?

Kadrovska vprašanja so izjemno pomembna in se jim bomo posvetili s posebno pozornostjo. Naš cilj je oblikovati ekipo, ki razume lokalni trg, a hkrati premore sposobnosti voditi blagovne znamke tudi na širši regionalni ravni. Posebej bi rad poudaril, da bomo v obeh tovarnah ohranili obstoječe člane vodstva ter delavce v proizvodnji. Z okrepitvijo blagovnih znamk in rastjo prodaje želimo ne samo ohraniti obstoječa delovna mesta, temveč tudi ustvariti nova – ob dolgoročnem razvoju kapacitet in ekipe.