SLO bocni levo
SLO bocni desno

Italija: Cene božičnih sladkarij strmo naraščajo

Svetovne

18.12.2025

Povprečna cena industrijsko proizvedenih prazničnih tort pandore in panettone v Italiji se je od leta 2021 zvišala za 42 %, cena čokoladnih božičnih izdelkov pa je poskočila za 89 %, poroča revija ESM.

Podatki izhajajo iz študije Centra za usposabljanje in raziskave potrošnikov (CRC), katere rezultati so objavili v italijanskih medijih.

Drastično zvišanje cen je predvsem posledica močnega zvišanja stroškov ključnih sestavin. Leta 2025 je cena kakava presegla 10.000 dolarjev (9.200 evrov) na tono, kar predstavlja 300-odstotno povečanje v primerjavi z 2.500 $ (2.300 €) leta 2021. Tudi cena masla se je leta 2025 medletno zvišala za 83 % in zdaj presega 8.300 $ (7.600 €) na tono.

Cene klasičnih panettone/pandoro tort se gibljejo od 5,50 € za trgovske blagovne znamke do 17 € za premium možnosti, kar jih naredi za 42 % dražje kot leta 2021. Izdelki, kot so pandoro s kakavovo kremo, panettone s čokoladnimi koščki in glazirane čokoladne sladice, so se v povprečju zvišali za 89 %, nekateri pa so ceno celo presegli 100 %. Klasične vrste nugata (mandelj, pistacija, lešnik) so se od leta 2021 zvišale za 20,4 %, medtem ko se je čokoladni nugat zvišal bistveno bolj, in sicer za 56,5 %.

Raziskava, ki jo je izvedlo italijansko združenje industrije blagovnih znamk Centromarca, razkriva, da trije od štirih Italijanov pri nakupu prazničnih dobrot najraje izberejo izdelke blagovnih znamk.

V študiji poudarjajo, da sta kakovost (58 %) in razmerje med ceno in kakovostjo (52 %) najpomembnejša dejavnika, ki vplivata na izbiro blagovne znamke. Zvestoba blagovni znamki je še posebej močna, saj je sedem od desetih Italijanov pripravljenih poiskati nadomestne blagovne znamke, če njihov najljubši izdelek blagovne znamke ni na voljo. Milenijci (77 %) in generacija X (74 %) kažejo največjo zvestobo blagovnim znamkam.

Seveda pa trenutne gospodarske razmere vplivajo na praznične proračune. Dva od petih potrošnikov (40 %) nameravata zmanjšati porabo za darila, kosila in večerje za do 50 % v primerjavi z lanskim letom. Medtem ko jih bo 47 % ohranilo proračun za leto 2024,jih le 13 % pričakuje povečanje porabe za do 50 %.

Iz NIQ-a v prihodnje napovedujejo 2,6-odstotno rast vrednosti trga FMCG v letu 2026, kar je skladno s tekočim letom. Po podatkih iz Centromarca naj bi se industrija blagovnih znamk povečala za približno dve odstotni točki in ohranila 68,1-odstotni tržni delež v Evropi v vseh kanalih (76,7 % v hipermarketih, supermarketih in samopostrežnih formatih).

Vir/Foto:InStore