SLO bocni levo
SLO bocni desno

ZDA: Prodaja na drobno oktobra ostala na septembrski ravni

ANALIZA

Svetovne

17.12.2025

Prodaja na drobno v ZDA je oktobra ostala podobna kot septembra. Znašala je približno 732 milijard dolarjev, kar je 3,5 odstotka več kot oktobra lani, je danes v zaostalem poročilu objavilo ameriško ministrstvo za trgovino. Objavljeno je bilo tudi zaostalo poročilo o poslovnih zalogah in prodaji.

Poslovne zaloge so bile septembra za 0,2 odstotka višje kot avgusta in so znašale 2670 milijard dolarjev, kar je 1,2 odstotka več kot septembra lani. Prodaja poslovnih zalog pa je bila s 1947,5 milijarde dolarjev podobna kot avgusta. Na letni ravni to pomeni 3,7-odstotno rast. Po septembrskem tempu prodaje bi bilo za izpraznitev polic potrebnega 1,37 meseca.

Analitiki na podlagi poročil ocenjujejo, da se je ameriško gospodarstvo jeseni ohladilo, poroča Wall Street Journal. Poročila ministrstva za trgovino in druga vladna poročila o gospodarstvu zamujajo zaradi oktobrske prekinitve financiranja vladnih agencij.

Glede na zamujene statistične podatke večina kazalnikov potrjuje, da se je gospodarstvo izognilo večjemu padcu. Stopnja brezposelnosti je rasla postopoma in za zdaj ostaja nizka v primerjavi s preteklimi leti.

Dobički podjetij so v treh mesecih do septembra solidno rasli, številni ekonomisti pa pričakujejo močnejšo gospodarsko rast v prihodnjem letu, zlasti če se bo umirila zaskrbljenost zaradi hitro spreminjajočih se carin, poroča časopis.

Vendar pa se gospodinjstva soočajo z izzivi na več frontah. Počasno zaposlovanje pomeni za brezposelne daljše iskanje dela, pri čemer je na voljo veliko manj delovnih mest na iskalca zaposlitve kot v prejšnjem desetletju. Rast plač se je upočasnila, vztrajno visoka inflacija pa obremenjuje osebne proračune. Nekatere potrošniške raziskave kažejo, da je gospodarsko razpoloženje blizu najnižje ravni v zgodovini.

Od inflacije utrujeni potrošniki zavračajo poskuse trgovcev na drobno, da bi zvišali cene. Vodilni v trgovini z živili poročajo, da kupci izbirajo manjše pakete ali prehajajo v cenejše trgovine. Costco in drugi veletrgovci na debelo vse bolj izkoriščajo svoje lastne blagovne znamke, da bi kupcem ponudili boljše popuste, poroča Wall Street Journal.

Vir: sta

Foto: arhiv InStore