V poročilu izpostavljajo številne in stalne izzive, s katerimi se sooča sektor. Poraba piva v gostinstvu, v pubih, kavarnah in restavracijah, ki je nekoč predstavljala tretjino celotne porabe, je zdaj padla na približno četrtino trga. Čeprav je količina manjša kot v maloprodaji, prodaja piva v gostinstvu ustvarja večino dodane vrednosti v sektorju in je bistvena za preživetje sto tisoč malih in srednje velikih podjetij ter lokalnih delovnih mest.
Po letih rasti se je število aktivnih pivovarn v EU ustalilo na približno 9700.
Kristijan Veber, predsednik združenja pivovarjev Evrope, je opozoril, da sedanji upad ni kratkotrajen. "Potrošniki so izgubili zaupanje in trošijo manj. Pivovarji se soočajo z naraščajočimi stroški, strožjimi predpisi in pritiski vzdolž dobavne verige."
Proizvodnja piva v EU se je zmanjšala s 367 milijonov hektolitrov leta 2019 na 345 milijonov leta 2024, predhodni podatki za leto 2025 pa kažejo na nadaljnji upad. Izvoz se je prav tako upočasnil in to že drugo leto zapored.
Poročilo opredeljuje več ključnih dejavnikov, ki prispevajo k upadu: vztrajna inflacija, visoki vhodni stroški, motnje v svetovnem prometu in podnebni pritiski, ki vplivajo na razpoložljivost surovin. Nizko zaupanje potrošnikov še naprej oblikuje vzorce potrošnje, zlasti pri izdelkih, povezanih z družbenimi dejavnostmi in gostinstvom.
Brezalkoholna piva ostajajo edina kategorija, ki raste in se je v zadnjih petih letih povečala za 25 % kar zdaj predstavlja 7,5 % celotne porabe piva v EU.
Vir:esm magazine
Foto: Arhiv InStore


