Žito in ZPMS v dobrodelni akciji: "Ko deliš kruh, deliš prijaznost – za lepši dan otrok"

DOBRODELNOST

Slovenija

12.11.2025

Žito in ZPMS sta v dobrodelni akciji ob tednu otroka, ki je letos potekal od 6. do 10. oktobra pod geslom: »Prijaznost ti bo krila dala – vedno reci prosim in hvala«, izvedla ozaveščevalno kampanjo za otroke, v katero so bili vključeni tudi vzgojitelji, učitelji ter starši oziroma skrbniki.

V okviru kampanje je potekal ustvarjalni natečaj »Kruh z … ali pri … se že zjutraj smeji«, v katerem je sodelovalo več kot 33.000 otrok iz 387 osnovnih šol, 231 vrtcev in 31 šol s prilagojenim programom po vsej Sloveniji.

Strokovna komisija je med številnimi prispevki izbrala risbico učencev 3. a razreda OŠ Šentjanž pri Dravogradu ter pesmico učencev Podružnične šole Bukovje (OŠ Antona Globočnika Postojna). Za svojo ustvarjalnost so bili nagrajeni tudi učenci 4. b razreda OŠ Dr. Vita Kraigherja Ljubljana. Vsi trije razredi so se udeležili nepozabnega posebnega izleta v Žitovo pekarno v Mariboru, kjer so spoznali pot od zrna do kruha, se preizkusili v peki žemljic ter izvedeli več o zgodovini in pomenu kruha.

Del obiska in posebno presenečene za otroke je bila tudi delavnica peke kruha, ki jo je vodil zmagovalec oddaje MasterChef Slovenija, Luka Pangos.

Zmagovalci natečaja
1. nagrada – risbica: OŠ Šentjanž pri Dravogradu.
1. nagrada – pesem »Kruh, ti nisi od muh«: OŠ Antona Globočnika Postojna.
Nagrada za izvirnost – »Zdravljica kruhu«: OŠ Dr. Vita Kraigherja Ljubljana.

Žito v novembru nadaljuje dobrodelno zgodbo, del izkupička od prodaje kruhov Jelen, Hribovca  in Ajdovega kruha z orehi bo namenjen donaciji Zvezi prijateljev mladine Slovenije za razvoj programov, ki otrokom in mladostnikom omogočajo enake možnosti za rast, učenje in igro.

Zmagovalna risbica bo krasila tiskane materiale kampanje, zmagovalna pesmica pa je vključena v radijski oglas, ki spremlja dobrodelno akcijo.

Zakaj kruh povezuje?

»Žito velja za enega največjih proizvajalcev kruha in pekovskih izdelkov v Sloveniji. Priprava kruha v Žitu poteka od začetka do konca – od mletja pšenice in izdelave lastne moke do zamesitve in peke vrhunskih kruhov. Tako smo prisotni v celotnem procesu, od mlina do potrošnika.

Ime letošnje kampanje lepo ponazarja, da je kruh simbol prijaznosti, dobrodošlice, prijateljstva in toplih medčloveških odnosov. S sodelovanjem v dobrodelni akciji ZPMS želimo otrokom in mladim približati pomen kruha kot naše tradicionalne hrane, ki nas spremlja vsak dan. Hkrati pa želimo poudariti, da je prijazno dejanje že to, da kruh deliš s prijatelji in najbližjimi,« je pojasnila Sanela Dmitrović, direktorica marketinga v Žitu.

Otroci in učiteljice nagrajenih razredov so bili na poti domov veseli.

"To je bil najboljši izlet do zdaj!‹ Veseli ismo, da smo skupaj ustvarili tako lepe spomine, saj je prav zadovoljstvo otrok tisto, kar nas spodbuja k nadaljnjemu delu," je dejala Anja Vogrič, predstavnica ZPMS.

Vir/Foto: Žito/Podravka