Letošnja strateška konferenca je potekala pod naslovom: "Potrošnik in trgovec v skupnih izzivih: kam nas vodijo umetna inteligenca, novi ukrepi, geostrateške spremembe."
Udeleženci konference so se dotaknili geostrateških in političnih sprememb ter novih tehnologij, ki že vplivajo na panogo.
V okviru konference je potekala tudi okrogla miza o trgovini v luči aktualnih izzivov zaradi geostrateških sprememb in prilagajanju nanje. Navzoče na konferenci je pred okroglo mizo prek videopovezave pozdravil minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han, ki je trgovino označil za enega glavnih stebrov vsakega gospodarstva.
Kot je poudaril, se trgovina danes sooča s kompleksnimi izzivi, kot so trgovinske vojne, motnje v dobavnih verigah in inflacijski pritiski. "Ne bojim se za trgovsko dejavnost v Sloveniji, ker je močna in ker trgovina preživi vse krize, želim pa si, da preživi na način, da bodo trgovine ustvarjale vrednost za gospodarstvo in družbo kot celoto," je dejal.
Predsednica TZS Mariča Lah, ki je povezovala okroglo mizo, je opozorila na podatke Urada RS za makroekonomske analize in razvoj (Umar), ki pravijo da se razmere v trgovini spreminjajo. Med drugim je zaznati upad dobička iz poslovanja, nižanje dodane vrednosti ter obenem rast stroškov poslovanja.
V družbi Hyundai Avto trade beležijo vse te trende, je dejal njen direktor Marko Kajfež. Kot je poudaril, je slovensko poslovno okolje v primerjavi z drugimi trgi, na katerih so prisotni, dokaj nespodbudno. Med drugim je pozval k razbremenitvi plač.
Predsednik uprave družbe Kovintrade Jože Kastelic je opozoril, da recesijo čutijo že dobri dve leti, predvsem na račun padca avtomobilske proizvodnje. Kar se tiče primerjave z drugimi državami, pa so spremembe kar velike, a ne v prid Sloveniji.
V Bauhausu se medtem soočajo s pomanjkanjem kadrov, je povedal direktor družbe Samo Kupljen. A to je težava, ki jo čutijo na vseh trgih. Vlado je ob tem pozval k olajšanju postopkov za zaposlovanje tuje delovne sile.
Uroš Lozej iz družbe Spar Slovenija je na drugi strani opozoril na spreminjanje navad potrošnikov. Ti po njegovih besedah postajajo manj zvesti in bolj pripravljeni preizkušati različne stvari. Opozoril pa je tudi na problem nepredvidljivega poslovnega okolja v Sloveniji, ob tem pa spomnil na predlog za uvedbo božičnice, ki je prišel povsem nepričakovano.
Neprivlačno poslovno okolje je izpostavil tudi član uprave Petrola Jože Smolič. Kot je pojasnil, polovica Petrola posluje zunaj Slovenije, kjer nastane tudi večina poslovnega rezultata družbe. Petrol vlaga tja, kjer poslovno okolje do dopušča, je poudaril. "Če smo prej poslušali, da okolje v Sloveniji ne dopušča vetrnih parkov oziroma se o teh vetrnih parkih pogovarjamo leta in leta ter se pripravljamo, da bomo morebiti kje kdaj kakšno vetrnico lahko zgradili, pa na Hrvaškem s tem ni problemov," je pojasnil.
Državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Matevž Frangež je poudaril, da se trenutno ne nahajamo na točki običajnega gospodarskega cikla, ko se dobri časi izmenjujejo s slabimi. "Soočamo se s strukturno spremembo v našem gospodarskem okolju," je opozoril.
Poročilo Umarja po Frangeževih besedah jasno dokazuje, da Slovenija brez uvoza tuje delovne sile ne bo mogla napredovati in dvigniti produktivnost. Na drugi strani pa lahko migracije v nekaterih okoljih povzročajo tudi izzive.
"Zato ne pričakujte samo, da bomo pospešili postopke, da boste lažje prišli do zaposlenih. Hkrati mora država razmišljati celovito, skupaj z delodajalci, kako bomo ustrezno prilagodili svoje skupnosti in zagotovili potrebno infrastrukturo za to, da bomo sposobni te ljudi sploh sprejemati kot gostoljubna država," je dejal.
Lah je med drugim opozorila na pomanjkanje dialoga med državo in gospodarstvom, a kot je zagotovil Frangež, so vrata za dialog pri ministru Hanu vedno odprta.
V okviru konference so letos že drugič podelili priznanja in pohvale TZS za trajnostno poslovanje podjetij. V kategoriji velikih družb je zlato priznanje prejela družba Spar, srebrno in bronasto pa družbi Ikea in Lidl. Pohvale pa so prejele družbe dm, Petrol in Shell Adria.
V kategoriji srednje družbe je zlato priznanje prejel Decathlon Ljubljana. Med mikro in malimi družbami ter samostojnimi podjetniki je slavilo podjetje SES Center Management, srebrno priznanje pa je prejela družba Shoebox Alpe-Adria.
Vir: sta
Foto: InStore