Vrednost prodaje izdelkov trgovskih blagovnih znamk se je z 89 milijard SEK (7,83 milijarde EUR) leta 2023 povečala za 11,6 % na 99 milijard SEK (8,71 milijarde EUR) leta 2024.
Povečanje vrednosti prodaje izdelkov trgovinskih blagovnih znamk predstavlja več kot polovico povečanja celotne prodaje hrane in pijače v višini 18 milijard kron (1,58 milijarde evrov) leta 2024.
Eden od dejavnikov, ki je prispeval k veliki rasti teh blagovnih znamk je verjetno večletno višanje cen hrane, pri čemer so lastne blagovne znamke običajno cenejše od drugih izdelkov, so zapisali v objavi statistične agencije.
Skupna maloprodaja hrane in pijače je v letu 2024 znašala 402 milijard kron (35,38 milijarde evrov), kar predstavlja 4,6-odstotno rast v primerjavi z letom 2023.
Prodaja hrane se je povečala za 12 milijard kron (1,06 milijarde evrov), brezalkoholnih pijač za pet milijard kron (0,44 milijarde evrov), alkoholnih pijač pa za milijardo kron (0,09 milijarde evrov). Padec prodaje so zabeležili meso (-0,4 %) ter ribe in drugi morski sadeži (-13,5 %).
Največji del proračuna za hrano predstavljajo sadje, oreščki in zelenjava s 17 %, sledijo mleko, drugi mlečni izdelki in jajca s 15 %, meso s 14 % ter sladkor, slaščice s 13 %.
Vir: InStore
Foto: Arhiv InStore