SLO bocni levo
SLO bocni desno

Švedska: Trgovinske blagovne znamke so lani predstavljale 24,6 % celotne prodaje hrane

ANALIZA

Svetovne

03.10.2025

TBZ (trgovinske blagovne znamke) so leta 2024 predstavljale 24,6 % vse prodane hrane na Švedskem, je sporočila nacionalna statistična agencija Statistical Service Švedske.

Vrednost prodaje izdelkov trgovskih blagovnih znamk se je z 89 milijard SEK (7,83 milijarde EUR) leta 2023 povečala za 11,6 % na 99 milijard SEK (8,71 milijarde EUR) leta 2024.

Povečanje vrednosti prodaje izdelkov trgovinskih blagovnih znamk predstavlja več kot polovico povečanja celotne prodaje hrane in pijače v višini 18 milijard kron (1,58 milijarde evrov) leta 2024.

Eden od dejavnikov, ki je prispeval k veliki rasti teh blagovnih znamk je verjetno večletno višanje cen hrane, pri čemer so lastne blagovne znamke običajno cenejše od drugih izdelkov, so zapisali v objavi statistične agencije.

Skupna maloprodaja hrane in pijače je v letu 2024 znašala 402 milijard kron (35,38 milijarde evrov), kar predstavlja 4,6-odstotno rast v primerjavi z letom 2023.

Prodaja hrane se je povečala za 12 milijard kron (1,06 milijarde evrov), brezalkoholnih pijač za pet milijard kron (0,44 milijarde evrov), alkoholnih pijač pa za milijardo kron (0,09 milijarde evrov). Padec prodaje so zabeležili meso (-0,4 %) ter ribe in drugi morski sadeži (-13,5 %).

Največji del proračuna za hrano predstavljajo sadje, oreščki in zelenjava s 17 %, sledijo mleko, drugi mlečni izdelki in jajca s 15 %, meso s 14 % ter sladkor, slaščice s 13 %.

Vir: InStore 

Foto: Arhiv InStore