SLO bocni levo
SLO bocni desno

Lidl Slovenija in Žito v roza oktobru ponovno sodelujeta za dober namen

Slovenija

01.10.2025

V roza oktobru, mesecu osveščanja o raku dojk, sta Žito in Lidl Slovenija že šesto leto zapored družno zavihala rokave za dober namen. V vseh Lidlovih in Žitovih trgovinah bo v oktobru mogoče kupiti poseben »kruh roza oktober« s chia semeni, ki so ga zasnovali v Žitu v sodelovanju z Lidlom Slovenija. Od vsakega v oktobru prodanega hlebčka bosta podjetji skupaj donirali Združenju Europa Donna Slovenija za nakup modelov dojk za učenje samopregledovanja. Osrednja aktivnost njihove osveščevalne akcije je poleg posebnega kruha t. i. roza karavana, ki bo potovala na tri lokacije.

O kruhu

Kruh letošnje skupne osveščevalne kampanje, ki ga bo mogoče kupiti v vseh Lidlovih in Žitovih trgovinah, je zasnovan kot hlebček. Sestavlja ga bogata mešanica pšenične, ržene, pirine in ovsene moke. Njegov okus poudari še kombinacija treh vrst semen: chia, sezama in lanenih semen. Mešanica semen je posuta tudi po skorji, ki jo na sredini krasi hostija Roza oktober.

Samopregledovanje je ključnega pomena

Z »roza« akcijo Združenje Europa Donna Slovenija vsako leto s podjetji, ki pomagajo z donacijami, osvešča o raku dojk ter o pomenu skrbi za zdravje in dobro počutje. Sicer Združenje Europa Donna Slovenija že vrsto let po vsej Sloveniji izvaja predavanja v srednjih šolah, različnih organizacijah in podjetjih. Prav tako pripravlja dogodke in stojnice, kjer osvešča o pomenu zdravega načina življenja in zgodnjega odkrivanja raka dojk.

»Rak dojk je najpogostejši rak pri ženskah v razvitem svetu. Za učenje samopregledovanja so ključni modeli dojk, saj omogočajo praktični prikaz samopregledovanja. S podporo pri nakupu modelov bomo lahko še naprej krepili delo prostovoljk v desetih podružnicah in skupinah v lokalnih okoljih ter širili znanje, ki rešuje življenja,« je izpostavila Tanja Španić, izvršna direktorica Združenja Europa Donna Slovenija.

Osveščevalna roza karavana

V mesecu oktobru se Žito in Lidl Slovenija pridružujeta globalnemu gibanju tudi s potujočo roza karavano. Namen potujoče roza stojnice je poudariti pomen pravočasnega odkrivanja bolezni za učinkovito zdravljenje ter izraziti podporo vsem, ki so se z njo srečali. Roza karavana bo na treh lokacijah mimoidočim ponujala strokovno svetovanje in osveščanje. V sodelovanju s strokovnjakinjami iz Združenja Europa Donna Slovenija bodo mimoidoči deležni navodil in informacij o pravilnem samopregledovanju dojk.

Z degustacijo dobrodelnega “kruha roza oktober” bodo spodbujali tudi k dobrodelnosti, saj bo del sredstev od prodaje namenjen Združenju Europa Donna Slovenija.

Kje vse bo potovala roza karavana?

Roza karavana se (bo) odvija(la) na treh lokacijah: pred Žitovo trgovino na Bavarskem dvoru v Ljubljani danes 1.oktobra, pred Lidlovo trgovino na Kongresnem trgu v Ljubljani 8.oktobra in pred Lidlovo trgovino Borova vas v Mariboru 15.oktobra.

Lidlova dolgoletna podpora združenja Europa Donna Slovenija in aktivacija zaposlenih v sklopu strategije Dober lajf

V Lidlu Slovenija delovanje Združenja Europa Donna Slovenija podpirajo že enajsto leto zapored. V mesecu oktobru bodo tudi letos osveščali o pomenu preventive ter zdravega življenjskega sloga; poleg prodaje kruha roza oktober in sodelovanja v roza kampanji bodo sporočilo o pomembnosti skrbi za zdravje širili tudi prek Lidlovih letakov in družbenih omrežij.

»V Lidlu Slovenija nas veseli, da lahko v sodelovanju s partnerji širimo glas o pomembnosti zgodnjega odkrivanja bolezni ter skupaj z našimi kupci prispevamo k nakupu opreme za preventivno dejavnost Europa Donne. Dobrodelni kruh roza oktober je prejel številne pohvale s strani naših zaposlenih in kupcev, zato smo se odločili, da ga tudi letos vključimo v dobrodelno akcijo, je povedala Metka Šilar Šturm, vodja področja za korporativne zadeve v Lidlu Slovenija.

V okviru Lidlove strategije za dobro počutje zaposlenih Dober lajf bodo izvedli interno aktivacijo,  s katero bodo sodelavke in sodelavce spodbudili k preventivnemu delovanju in skrbi zase. Pripravili bodo tudi zdrav “roza zajtrk” za vse zaposlene ter omogočili preventivne ginekološke preglede na več lokacijah po Sloveniji.

Žito in Lidl Slovenija sta v zdaj že tradicionalnih skupnih dobrodelnih akcijah Združenju Europa Donna Slovenija od prodaje roza kruha doslej donirala 30.000 evrov.

Žitove aktivnosti za zaposlene in kupce 

Poleg prodaje kruha se bomo v Žitu s sodelavci aktivirali tudi v sklopu osveščevalnih aktivnosti,« je pojasnila Sanela Dmitrović, direktorica marketinga v  Žitu. »Vsi zaposleni v Žitovi maloprodaji bodo prejeli posebno roza majico. Na ta način bomo tako zaposlene kot  kupce osveščali o pomenu zdravega načina življenja in samopregledovanja.« V podjetju bodo izvajali tudi  posebne dogodke za zaposlene, na katerih bodo lahko praktično preizkusili samopregledovanje s pomočjo modelov dojk, pri nakupu katerih v tej dobrodelni kampanji pomagajo Združenju Europa Donna Slovenija.

Vir/Foto: Lidl & Žito