Skupni prihodki analiziranih trgovcev so bili lani za 8,8 odstotka višji kot v predhodnem letu, ko so znašali 7,73 milijarde evrov. Leta 2023 je bila rast v primerjavi z letom 2022 celo 16,1-odstotna.
Trgovci iz raziskave so imeli lani skupno 5266 poslovalnic, kar je za 2,5 odstotka oz. 126 prodajnih mest več kot v letu 2023. Največ poslovalnic je imel Studenac, večina od njegovih 1411 trgovin pa je manjših.
Največji trgovec na drobno z mešanim blagom je bil lani Konzum plus. Njegov tržni delež je bil 20- do 30-odstoten, v primerjavi z letom prej pa je rahlo upadel. Ta trgovska veriga je imela lani 636 prodajnih mest oziroma eno manj kot leta 2023.
Skupni tržni delež Lidla in Kauflanda, ki sta del skupine Schwarz, je znašal 20 do 30 odstotkov, pri čemer je približno dve tretjini zavzemal tržni delež Lidla. Skupina je kljub rasti prihodkov lani zabeležila blag padec tržnega deleža v primerjavi z letom 2023.
Od 41 podjetij jih je lani 35 beležilo rast prihodkov. Največjo rast prihodkov sta imela Konzum plus in Studenac, oba po več kot 100 milijonov evrov. Sledil je Lidl, nato Plodine, Spar in Kaufland, vsak z rastjo med 50 in 100 milijoni evrov. Za njimi so NTL, Tommy, Eurospin in KTC, vsak z rastjo prihodkov med 20 in 50 milijoni evrov.
Agencija je v raziskavi ugotavljala tudi povprečne marže trgovcev za osem kategorij blaga. Rezultati so pokazali, da so bile med živilskimi izdelki lani najvišje povprečne trgovske marže v kategoriji pekovskih izdelkov, znašale so 37,9 odstotka, ter kategoriji svežega sadja in zelenjave, kjer so bile 29,8-odstotne.
Trgovska marža za osnovne živilske izdelke, kot so moka, sladkor, riž, rezanci, jedilna olj, je v povprečju znašala 27,2 odstotka, za slaščice pa 32,2 odstotka. Za meso in mesne izdelke je bila v povprečju 24,3-odstotna, za perutnino in jajca pa 23,5-odstotna.
Vir: AZTN & sta
Foto: Arhiv InStore