Avtor: Sebastian Rennack, mednarodni analitik maloprodaje
Razvoj postavlja Rewe pred konkurenco v sektorju trgovine na bencinskih črpalkah, širitve malih formatov in integracije z mobilnostjo. V primerjavi z drugimi evropskimi trgi maloprodaje hrane je nemški trg še vedno nerazvit, ko gre za majhne trgovine.
Nemško podjetje Rewe Group je namreč odprlo prvo trgovino Rewe To Go na avtocestnem počivališču Autobahnraststätte Rhynern Nord (blizu mesta Hamm v Severnem Porenju-Vestfaliji op.p).
Odprtje ne predstavlja le širitve lokacij, temveč tudi nadaljevanje naložb v strateško pomemben segment, v katerem je Rewe že dolgo pionir na nemškem trgu,t.i. "priročno maloprodajo v majhnih formatih".
Z odprtjem nove trgovine Rewe še dodatno krepi eno svojih ključnih konkurenčnih prednosti, sposobnost združevanja inovacij v maloprodaji z rastočim segmentom izdelkov za udobje.
Pilotno lokacijo v Rhynern Nordu so razvili v sodelovanju z Lekkerlandom, veleprodajnim podjetjem za izdelke za udobje v lasti Reweja.
Z izkoriščanjem Lekkerlandovega strokovnega znanja na področju logistike in nabave Rewe pridobiva strukturno prednost v hlajenih kategorijah, pripravljenih za uživanje in impulzivnih nakupih. Na novi lokaciji Rewe To Go ponuja ponudbo hladnih izdelkov za s seboj, pekarno v trgovini in topel kotiček s pripravljenimi obroki, prilagojenimi potrebam potnikov, ki se jim mudi. Z električnimi polnilnicami, bencinskimi črpalkami in stranišči se počivališče iz običajnega kraja za odmor spremeni v živahno maloprodajno lokacijo.
Rewe – vodilni na področju inovacij v nemškem segmentu izdelkov za udobje
Format Rewe To Go se je razvil v mrežo več kot 900 trgovin po vsej Nemčiji, od katerih je večina integriranih v bencinske črpalke Aral prek ekskluzivnega partnerstva z nemško hčerinsko družbo BP. Trenutno noben drug trgovec z živili v Nemčiji ne posluje na tej ravni znotraj bencinskih črpalk. Vodilni na trgu, Edeka, je glavni franšizor za Spar Express, vendar še ni dosegel obsega Reweja, kar slednjemu daje nesporni vodilni status v tem segmentu.
Rewejeva konkurenta, Aldi in Lidl, sta naredila omejene poskuse vstopa v segment mestnih trgovin majhnega formata, vendar se njuni pilotni projekti niso razvili v širše koncepte. Aldi Süd je v tujini pod imenoma Aldi Local in Aldi Corner Store v Veliki Britaniji in Avstraliji preizkusil manjše formate, vendar temu širitev na domačem trgu ni sledila. Leta 2019 je Lidl sicer odprl pilotno trgovino v središču Münchna v formatu 500 m², vendar koncept zaradi omejene dobičkonosnosti niso nadalje razvijali.
"Udobje bližine" z nemškega vidika
Z nemškega vidika Rewejev "ekosistem praktične bližine" predstavlja veliko konkurenčno prednost. Za razliko od držav, kot je Poljska, kjer vsakdanjo krajino sestavljajo desettisoče neodvisnih lokalnih trgovin in mikrofranšiz, kot so: Żabka, abc, Chorten in Nasz Sklep, Nemčija nima primerljive strukture majhnega formata. V urbanih območjih obstajajo tradicionalni kioski, osredotočeni na tobak, tisk in sladkarije. Trgovina na drobno, ki je v Nemčiji povezana s konceptom bližine, se običajno poistoveča s supermarketom Rewe ali Edeka ali z diskontnimi trgovinami, kot sta Aldi ali Lidl, na širšem območju. Rewe je prvi večji trgovec z živili, ki je v nemškem kontekstu na novo opredelil, kaj lahko pomeni trgovina na drobno v bližini.
Rewe je uspešno razširil segment »udobja« v več scenarijev visoke frekvence. Poleg partnerstev z bencinskimi črpalkami skupina razvija tudi avtonomne trgovine, pametne trgovine brez blagajn in hibridne formate, kot sta pametni trgovini Rewe To Go EV Lounge in Rewe Ready. Najnovejšo enoto Rewe Ready so odprli pred pol leta na lokaciji Kamener Kreuz kot del največje nemške hitre polnilnice za električna vozila. Ta 18 m² velika avtonomna trgovina deluje 24 ur na dan, 7 dni v tednu, uporablja tehnologijo »grab-and-go« s podporo umetne inteligence in še dodatno širi Rewejevo prisotnost v digitalno opolnomočeni maloprodaji na glavnih ulicah mest.
Zaključek
Z odprtjem prve trgovine Rewe To Go na avtocesti skupina Rewe ne le da vstopa v kanal z velikim potencialom, temveč tudi dodatno potrjuje vodilni položaj na nemškem trgu priročne prodaje hrane. Njena vertikalno integrirana logistika prek Lekkerlanda, ekskluzivno strateško sodelovanje z Aralom in nenehen razvoj prilagodljivih konceptov pripravljene hrane so podjetju omogočili, da je zgradilo konkurenčen prostor, v katerega še noben tekmec ni uspel vstopiti z enakim obsegom in doslednostjo.
O avtorju... Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji. |