SLO bocni levo
SLO bocni desno

BiH: Finska skupina Olvi prevzela pivovarno v Banjaluki

Svetovne

09.09.2025

Predstavniki skupine Olvi so podpisali pogodbo o prevzemu največje pivovarne v Bosni in Hercegovini , Pivovarno Banja Luka. Prevzem vključuje tudi njeno hčerinsko družbo v Srbiji.

Olvi je velik finski proizvajalec pijač z več kot 145-letno tradicijo. Skupina proizvaja piva, brezalkoholne pijače in koktajle RTD (ready-to-drink) ter razvija močne lokalne blagovne znamke in proizvodne zmogljivosti v več evropskih državah.

"Ta prevzem je naslednji korak pri izvajanju naše večlokalne strategije, s katero si prizadevamo za rast v Evropi z nakupi močnih lokalnih podjetij in vstopom na nove trge. Pivovarna Banja Luka je znana po svojih močnih blagovnih znamkah in bogati tradiciji v regiji ter predstavlja odlično okrepitev za skupino Olvi. Močan položaj podjetja v Bosni in Hercegovini, hitra krepitev prisotnosti v Srbiji in visokokakovostne proizvodne zmogljivosti nam ponujajo edinstveno priložnost za rast v regiji, kjer vidimo dolgoročni potencial in naraščajočo rast turizma. Hkrati nam osrednja geografska lega omogoča gradnjo mostu do sredozemskih trgov, kjer vidimo pomembne priložnosti za nadaljnjo krepitev našega izvoza," je dejal Patrik Lundell, generalni direktor skupine Olvi.

Blagovna znamka pivovarne Banja Luka, Nektar, je priljubljeno lokalno pivo v Bosni in Hercegovini ter rastoča blagovna znamka piva v Srbiji in Črni gori. V skladu s svetovnimi trendi v industriji pijač načrtujeji uvedbo proizvodnje brezalkoholnih pijač in koktajlov RTD poleg obstoječe proizvodnje piva v pivovarni.

"Zelo sem vesel za našo ekipo in ponosen, da postajamo del skupine Olvi, podjetja, s katerim delimo podobne vrednote in tradicije. Veselimo se priložnosti, da izkoristimo naš močan pristop na trgu in razširimo ponudbo z brezalkoholnimi in alkoholnimi izdelki iz ponudbe skupine Olvi. Ta prevzem odpira tudi prostor za dodatno krepitev Nektarja in drugih blagovnih znamk pivovarne Banja Luka v regiji in širše," je dejal Ilija Šetka, direktor pivovarne Banja Luka.

Pivovarna Banja Luka ima distribucijo tudi na Hrvaškem, v Sloveniji, Črni gori in Italiji. V letu 2024 je neto prodaja pivovarne dosegla 28 milijonov evrov.

"Pivovarna Banja Luka ima številne močne blagovne znamke piva, ki jih z veseljem razvijamo naprej. Vidimo tudi veliko priložnosti za izkoriščanje portfelja skupine Olvi in ​​ustvarjanje enotne in močne ponudbe, ki bo okrepila našo prisotnost na trgu in se odzvala na naraščajoče povpraševanje. Veselimo se uvedbe novih izdelkov na domači trg in širitve izvoza, skupaj z nadaljnjim trajnostnim razvojem poslovanja podjetja," je povedal Lundell.

Zaključek transakcije je odvisen od odobritve organov, pristojnih za nadzor koncentracij v Bosni in Hercegovini. Pričakujejo, da bo realizacija sledila v prihodnjih mesecih, zaključek posla da bo do konca leta. Vrednost in pogoje transakcije niso razkrili.

Vir: InStore
Foto: Pivovarna Banja Luka