SLO bocni levo
SLO bocni desno

Švica: Barry Callebaut z 6,3-odstotnim padcem prodaje v prvih devetih mesecih

ANALIZA

Svetovne

14.07.2025

Skupina Barry Callebaut je v prvih devetih mesecih poslovnega leta 2024/25 dosegla 1,6 milijona ton prodaje, kar predstavlja padec za -6,3 % v primerjavi z enakim obdobjem lani.

Obseg prodaje se jim je v tretjem četrtletju zmanjšal za -9,5 %, saj je zelo nestabilno tržno okolje vplivalo na vedenje kupcev, zlasti negotovost v zvezi s carino v Severni Ameriki, a tudi vpliv določanja prednostnih nalog v segmentu Global Cocoa, so sporočili iz podjetja.

Ta segment je v tretjem četrtletju zabeležil 11,3-odstotni padec prodaje, v tretjem četrtletju pa 22,6-odstotnega. Na poslovanje je negativno vplivalo povpraševanje zaradi znatnega zvišanja cen kakavovih zrn, zlasti v regiji AMEA, Srednje in Vzhodne Evrope ter Latinski Ameriki.

Segment globalne čokolade je v tretjem četrtletju zabeležil 6,2-odstotni padec, medtem ko so v prvih devetih mesecih zabeležili 5,1-odstotni padec obsega prodaje.

Na razvoj obsega v segmentu proizvajalcev hrane (-5,8 %) še vedno vpliva nestabilnost trga in spremembe v vedenju potrošnikov. Obseg v sektorju gurmanskih izdelkov se je prav tako zmanjšal (-1,7 %), vendar je bil ta kanal bolj odporen in z močno rastjo v regiji AMEA in Latinski Ameriki. V tretjem četrtletju je sektor gurmanskih izdelkov zabeležil upad obsega za -6,4 % zaradi četrtletne nestanovitnosti, ki so jo povzročila postopna naročila strank, je zapisano v sporočilu za javnost..

Prihodki od prodaje skupine so znašali 10,9 milijarde švicarskih frankov, kar je 56,7-odstotno povečanje v lokalnih valutah, predvsem zaradi uspeha bistveno višjih cen kakavovih zrn.

Skupina je popravila svojo napoved obsega za poslovno leto 24/25 in zdaj pričakuje srednji enomestni odstotni padec v segmentu globalne čokolade in dvomestni padec v segmentu globalnega kakava. Ti upadi bodo povzročili skupni upad obsega prodaje za približno 7 % in srednjo do visoko enomestno rast poslovnega izida (EBIT) v lokalnih valutah.

"V zadnjih 18 mesecih se je naša panoga soočala z izjemnimi motnjami in nestabilnostjo. V skladu z komercialnim modelom smo zvišanje cen kakavovih zrn prenesli na naše stranke, ki se soočajo z zvišanjem cen za končne potrošnike, kar povzroča kratkoročne motnje v segmentu B2B in  tododatno vpliva na obseg prodaje. Na tretje četrtletje je vplivala  prednostna naloga glede obsega prodaje v globalnem segmentu kakava. Tesno sodelujemo z strankami pri razvoju stroškovno učinkovitejših rešitev, pri čemer izkoriščamo celovito moč portfelja čokoladnih rešitev. Hkrati z investicijskim programom BC Next Level izboljšujemo agilnost in odpornost na nestanovitnost cen kakavovih zrn, s poudarkom na optimizaciji donosa in zmanjšanju dolga," je dejal Peter Feld, izvršni direktor skupine Barry Callebaut.

Vir: InStore
Foto: Barry Callebaut