SLO bocni levo
SLO bocni desno

Evropa: Odpornost Rimi Baltica in priprave na novo poglavje s skupino Salling (FOTOREPORTAŽA)

POGLED STROKOVNJAKA: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Svetovne

23.05.2025

Rimi Baltic je "tiho" okrepil položaj, medtem ko se boj za živilski trg v baltski regiji razgreva. Lidl med drugimi zelo širi prisotnost, a hipermarketi Rimi ostajajo agilni in dobičkonosni. Junija 2025 se bo zgodila velika sprememba, lastništvo bo prešlo v roke danske skupine Salling.

Avtor: Sebastian Rennack, mednarodni maloprodajni analitik

Hipermarketi Rimi v Latviji tvorijo hrbtenico baltskega poslovanja švedske družbe ICA Gruppen, a od druge polovice leta jih bodo prodali danski skupini Salling. Do konca leta 2024 je kar 39 od skupno 140 trgovin Rimija v Latviji delovalo v velikem formatu hipermarketov. Na ravni celotnega Baltika skoraj tretjina vseh Rimijevih lokacij sodi v kategorijo »big box«. Latvija ostaja glavni trg skupine, ki ustvari skoraj polovico njihovih prihodkov, z opaznim 24-odstotnim deležem na trgu hrane, precej pred Estonijo (13 %) in Litvo (7 %).

Leta 2024 je Latvija izstopala kot najhitreje rastoči trg Rimi Baltica, saj je zabeležila 3,5-odstotno rast neto prihodkov v evrih (pri enakem številu trgovin). Po podatkih družbe so v vseh treh državah zabeležili povečanje tržnega deleža. Pozitivni trend so podprle vsebaltske pobude, vključno z optimizacijo ponudbe, ukrepi za povečanje učinkovitosti, trajno znižanimi cenami 700 izdelkov in vse močnejšo prisotnostjo blagovne znamke. Te dejavnosti so prispevale k stabilni rasti dobičkonosnosti.

Prilagojena stopnja dobička Rimi Baltica se je povečala s 3,7 % v letu 2022 na približno 3,9 % v letih 2023 in 2024, kar je jasen pokazatelj odpornosti v konkurenčnem okolju. V letu 2025 ostaja njihov poudarek na razvoju ponudbe, promocijskih cenah in jasno vrednostjo kaj se pri njih dobi za vložen denar, z nadaljnjim vlaganjem v programe zvestobe in učinkovitost dobavne verige.

Zanimivo je, da čeprav je format hipermarketa v večjem delu Evrope izgubil priljubljenost, Rimi Baltic v tem modelu še vedno vidi potencial. Med letoma 2020 in 2024 so v Latviji in Litvi odprli šest novih hipermarketov. Izstopa že sam koncept: razdeljeni prodajni prostori z »U« razporeditvijo kategorij omogočajo hitrejše in bolj intuitivno nakupovanje, učinkovita rešitev za pogoste izzive velikih formatov. Stranke si lahko ogledajo celotno kategorijo iz glavnega prehoda, preden se odločijo za vstop, medtem ko sta sistem samoplačniške blagajne in "scan & go" že dolgo standard.

Hipermarketi Rimi dajejo dodatno prepoznavnost s široko ponudbo svežih dobrot, solat, pripravljenih in pogretih jedi, na kkraju samem (beri v trgovini). Ta kulinarični pristop dodatno utrjuje njihov položaj edinstvenega maloprodajnega akterja v baltski regiji.

OBISK TRGOVINE V LITVI

Velike trgovine predstavljajo hrbtenico maloprodaje Rimi Baltika.

Koncept jasno ločuje sezonske pozicije na glavnih ladjah, akcije na koncu police in standardno ponudbo.

Oddelki po kategorijah so organizirani v "U" razporeditvi.

Vsak oddelek ima posebno barvno shemo za boljšo prepoznavnost in razlikovanje ponudbe.

V kozmetičnem oddelku so izdelki za impulzivni nakup, kot so lasni dodatki in izdelki za nego, nameščeni vzdolž zadnje stene, da bi kupce pritegnili globlje v prostor.

Leseni elementi in pletene košare na oddelku za sadje in zelenjavo ustvarjajo naravno vzdušje.


Tehnologija "Scan & Go" je standardna v hipermarketih Rima; izdelke, ki jih je treba meriti, kot so pekovski izdelki, je treba predhodno izmeriti, da se pridobi črtna koda.


Rimi izpostavlja premium italijansko blagovno znamko pod oznako:"Selection by Rimi".

Kot odgovor na vse večji trend praktične prehrane, ponujajo kuhane zelenjavne juhe v "ambientalni" obliki.

Za zadnjim pultom Rimi ponuja sveže pripravljene jedi in solatni bar.

Večina jedi stane od dva do tri evre.

Pregleden pogled na "proizvodni" prostor ustvarja zaupanje in občutek pristnosti.

Meso je na voljo v svežih kosih, izstopa pester izbor mariniranih in izdelkov z žara.

V stenskih hladilnikih s tradicionalnimi klobasami in suhomesnatimi izdelki prevladujejo salame in suhomesnati izdelki.

Ekskluzivne ponudbe za uporabnike kartic zvestobe:»Mano Rimi«, so označene z rdečimi promocijskimi plakati.

Promocijski zaključki regalov služijo kot vizualni orientacijski znak za posamezne kategorije.

Na vhodu v vinski del v Rimiju izberejo brezalkoholna vina, penine in steklenice po ceni 5,99 evra.

Zamrznjeni izdelki se nahajajo v bližini blagajne, da se prepreči njihovo odmrzovanje med čakanjem pred blagajno.

Rimi je med prvimi trgovskimi verigami na Baltiku uvedel samoplačniško blagajno v vseh trgovinah.

Območja samoplačniške blagajne so integrirana v glavno blagajno, kar omogoča, da ena blagajna pomaga večim strankam.

O avtorju...

Sebastian Rennack je ustanovitelj Aletos Retail Advisory, mednarodni maloprodajni analitik in nekdanji mednarodni dopisnik Lebensmittel Zeitung, vodilnega nemškega poslovnega tednika za sektor FMCG. Poleg tega ima bogate praktične izkušnje v industriji kot nekdanji član mednarodnih skupin za operacije Schwarz Group in Metro Group na Poljskem, v Ukrajini in Rusiji.