Hrvaška: Atlantic Grupa ob močni rasti prodaje, dobičkonosnost pod pritiskom visokih cen kave in kakava

ANALIZA

Regionalne

24.04.2025

Atlantic Grupa je v prvem četrtletju leta 2025 zabeležila prihodke od prodaje v višini 259,9 milijona evrov, kar v primerjavi z enakim obdobjem lani predstavlja rast za 9,8 odstotka.

Kljub odličnim prodajnim rezultatom je dobičkonosnost še vedno pod pritiskom rekordnih cen surove kave in kakava ter nadaljnjih vlaganj v zaposlene, zato je dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA) manjši za 8,7 odstotka in znaša 23,0 milijona evrov, medtem ko je čisti dobiček v primerjavi s prvim četrtletjem lani nižji za 38,4 odstotka in znaša 6,1 milijona evrov.

"V prvem četrtletju leta 2025 smo zaradi rasti prihodkov v skoraj vseh poslovnih in distribucijskih področjih ter na vseh pomembnejših trgih dosegli močno rast prodaje v primerjavi z enakim obdobjem lani. Pritisk rekordnih cen surovin, zlasti kave in kakava, ter naraščajočih vlaganj v zaposlene se še vedno odraža na dobičkonosnosti. Nadaljujemo s spremljanjem razvoja situacije v zahtevnem in dinamičnem makroekonomskem okolju, vendar smo prepričani, da bomo nadaljevali z uspešno in trajnostno rastjo, s poudarkom na krepitvi konkurenčnosti, inovacijah in modernizaciji," je poudaril predsednik uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Kava, Delikatesni namazi in Lekarniško poslovanje prednjačijo v rasti

Največja rast prihodkov od prodaje, 33,9 odstotka, je bila dosežena v Strateškem poslovnem področju (SPP) Kava, sledijo Delikatesni namazi z rastjo 19,5 odstotka in Lekarniško poslovanje z rastjo 8,0 odstotka. Kava je z deležem v skupnem prihodku 24,4 odstotka tudi največja posamezna kategorija. Med strateškimi distribucijskimi področji (SDP) prednjačita Srbija z rastjo 25,8 odstotka in Severna Makedonija z rastjo 11,2 odstotka, pomembna rast pa je bila dosežena tudi na trgih Bosne in Hercegovine ter Nemčije. V skupni prodaji lastne blagovne znamke predstavljajo 65,0 odstotka, lekarniško poslovanje 9,4 odstotka, medtem ko blagovne znamke principalov prispevajo 25,6 odstotka prihodkov od prodaje.

Inovativnost, trajnost in odgovornost v praksi

Atlantic Grupa je leto 2025 začela z lansiranjem dveh novih blagovnih znamk - linije herbalnih vod iz segmenta funkcionalnih izdelkov pod blagovno znamko DoNatural (v okviru strateškega poslovnega področja Donat) ter nizkokalorične gazirane limonade pod blagovno znamko Lemonish (v okviru strateškega poslovnega področja Pijače).

Atlantic je v sklopu konference Dnevi energetike v Sloveniji osvojil prvo nagrado v kategoriji „Energetsko učinkovito podjetje“. Uspehi podjetja se nadaljujejo tudi na področju krepitve organizacije, kar predstavlja eno od temeljnih strateških usmeritev. To predanost so prepoznali tudi v Bosni in Hercegovini, kjer je bila Atlantic Grupa po izboru portala MojPosao.ba uvrščena med tri najbolj zaželene delodajalce.

Atlantic Grupa je tudi letos prejemnica certifikata Equal Pay Champion (SELECTIO skupina), kar potrjuje njeno stalno zavezanost zagotavljanju enakih plač za enako delo, ne glede na spol, ter spodbujanju zastopanosti žensk na vodstvenih položajih.