IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Ponedeljek, 03.08.2020 || Zaradi zastrupitve z alkoholom že več kot 100 mrtvih  |  Mastercard predstavil rešitve platforme Market Trends   |  Centralizacija finančnih operacij v Magnitu  |  Maska kot modni dodatek v času Covida 19  |  Lidl odprl velikansko skladišče v Peterboroughu  |  Ciper zaradi sira blokira sporazum Ceta  |  V juniju odkupljenega za 2,9 % več mleka kot tak čas lani  |  V Skopju raste največji regijski nakupovalni center  |  Raziskava: Potrošnikom je trenutno najbolj pomemben denar   |  Forbesova lestvica: Amazon 4., Coca-Cola na 6. mestu  |  V okviru projekta Seneno meso in mleko zaživel zavod  |  Beograjska Chocollama začela s proizvodnjo organske surove čokolade  |  Kar 47 nagrad vinu Puklavec family na ocenjevanju Vino Slovenija   |  V Melbournu policijska ura in nakupovanje le enkrat dnevno  |  Marko Čadež za regionalno sodelovanje  |  Dukat v prvem polletju z 100.000 kunami neto dobička  |  Bo Slovenija umaknila tožbo v zadevi teran?  |  Mejnik Eligme in BTC: Tisoč lokacij s plačilnim sistemom GoCrypto   |  Blagovna znamka Labello praznuje 111. obletnico  |  Amazon med pandemijo podvojil čisti dobiček  |   ||
   

EU/Slovenija: Vsak Evropejec letno proizvede 173 kg odpadne embalaže

03.07.2020
V prvi raziskavi o evropskih trgovinah brez embalaže sodelovala tudi Slovenija. V mesecu boja proti plastičnem onesnaževanju in tik pred današnjim dnevom, 3. julijem, dnevom brez plastičnih vrečk, je pod okriljem Zero Waste Europe izšla študija o trenutnem stanju in potencialni rasti trga trgovin brez embalaže. 

Na pobudo Ekologov brez meja je v prvi tovrstni evropski študiji sodelovala tudi Slovenija. Dolgoročna ocena kaže, da imajo trgovine brez embalaže velik potencial, da postanejo pomemben del evropskega trga.

V raziskavi, ki vključuje 268 trgovin iz Avstrije, Belgije, Bolgarije, Češke, Francije, Nemčije, Latvije, Slovenije, Španije in Ukrajine, je bila ugotovljena zelo močna rast v tem sektorju, saj je v zadnjih 5-10 letih število trgovin, delovnih mest in količina prometa narasla. Dolgoročne napovedi, čeprav špekulativne, za leto 2030 ocenjujejo povprečen promet izdelkov na rinfuzo v višini 1,2 milijarde EUR, v najboljšem primeru pa še višjega. 

Nekaj ključnih ugotovitev raziskave:

- V sektorju se močno povečuje število delovnih mest, pri čemer modeliranje daje povprečno oceno 10.000 mest v EU leta 2023;
- Ocenjeno zmanjšanje količin embalaže po vsej EU leta 2023 je približno 5500 ton.
- Trgovine ocenjujejo, da so se v povprečju izognile 1 toni embalaže na trgovino na leto.
- Približno 70 % izdelkov v vzorčnih trgovinah je brez embalaže.
- Povprečni prihodek trgovin znaša približno 170.000 EUR in kaže rast v zadnjih treh letih.
- 74 % trgovin se nahaja v mestnih središčih, 6% pa v vaseh in na podeželju.
- Najbolj prodajana sta hrana in pijača, sledijo pa čistila, kozmetični izdelki in zero waste pripomočki.
- Trgovine dajejo prednost lokalnim dobaviteljem: z naraščajočo razdaljo med trgovino in dobaviteljem pada količina naročenih izdelkov.

Vsak Evropejec letno proizvede 173 kg odpadne embalaže. Cilji Evropske komisije so jasni - do leta 2030 mora biti vsa plastična embalaža na evropskem trgu primerna za ponovno uporabo ali preprosta za recikliranje. Edini način za doseganje teh nujno potrebnih ciljev so ukrepi, s katerimi preprečimo proizvodnjo embalaže v prvi vrsti, skupaj s podporo poslovnim modelom, kot so zero waste sistemi in ponovna uporaba. 
 
Več kot dva milijona avtomobilov

Danes obeležujemo dan brez plastičnih vrečk. V EU je vsako leto proizvedenih 3,4 milijona ton plastičnih nosilnih vrečk, kar je enako teži več kot dveh milijonov avtomobilov. Povprečen Evropejec porabi okoli 500 plastičnih vrečk letno. Dan brez plastičnih vrečk je pobuda v okviru širšega gibanja za opustitev plastike. Ekologi brez meja so ob tem dnevu opozorili na potencial trgovin brez embalaže. V teh trgovinah bo do leta 2023 v EU okoli 10.000 delovnih mest, do leta 2030 bo promet z nepakiranimi izdelki dosegel 1,2 milijarde evrov.


Nazaj
 


 
 
 
back to top