IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 23.03.2019 || INTERVJU: Jakob: "Največ nam pomeni priznanje potrošnika"  |  Dobitnica nagrade za oglaševalsko osebnost je Mojca Randl  |  Mlekarna Celeia lani odkupila skoraj 100 milijonov litrov mleka  |  Ljubljanske mlekarne z razpisom štipendije   |  ZANIMIVOST: 12 milijonov lončkov barcaffé & GO na leto  |  Pred brexitom trgovci polnijo zaloge in svarijo...  |  TZS:"Razbremenitev na področju gospodarstva je nujna"  |  Ustavljena Walmartova prodaja Asde verigi Sainsbury’s   |  Danes že 150. Odprta kuhna v Ljubljani  |  Čokolada in vino? Zakaj pa ne!  |  Mercator zmanjšal naročila pri družbah pod Agrokorjem  |  Veropoulos v Beogradu odprl prenovljeno trgovino Super Vero  |  Predsednik svetovalnega odbora v skupini Oetker bo Rudolf Schweizer  |  V trgovine (in na črpalke) brez gotovine?  |  Čebelarjem 323.800 evrov nepovratnih sredstev  |  Največja država na svetu z velikimi koraki v kmetijstvu  |  Resolucija o prihodnjem razvoju kmetijstva v javni obravnavi  |  Končan drugi Hotel Summit Srbija revije InHotel  |  Svetovni dan voda v znamenju vode za vse   |  Aldi z novim mestnim formatom - 'ALDI Local'  |   ||
   

Nova Zelandija: Uvedba digitalnega davka za spletne trgovce

18.02.2019
V ponedeljek so na Novi Zelandiji v parlamentu razpravljali o uvedbi t.i. digitalnega davka, ki bi utegnil po žepu še najbolj udariti podjetja, kot so Google, Facebook in Amazon. 
 
 
V svetu prevladuje mnenje, da se omenjena trojica preveč spretno izogiba plačilu dajatev in si s tem pridobiva nepošteno prednost pred konkurenco. Predsednica vlade, Jacinda Ardern je dejala, da se je kabinet strinjal o izdelavi osnutka nove davčne ureditve, ki bi spletne velikane prisilil, da tudi oni nekaj prispevajo v davčno "malho".
 
"Naša trenutna ureditev ni poštena do individualnih plačnikov davkov, do multinacionalk smo preveč popustljivi," je povedala Ardernova. Visoko digitalizirana podjetja, torej tudi tista, ki ponujajo družabna omrežja (Facebook, Twitter), spletno oglaševanje in spletno prodajo, trenutno od Nove Zelandije prejemajo zajeten promet, a davka na prihodke (zaenkrat) ne plačujejo.
 
Vrednost digitalnih storitev na Novi Zelandiji je ocenjena na približno 2,7 milijarde novozelandskih dolarjev (1,64 milijarde EUR), tako da bi recimo uveden davek državi lahko prinesel nekje med 18 in 48 milijoni evrov. Davek na digitalne storitve se ponavadi računajo kot 2-3 % od bruto prihodka podjetij v tej določeni državi.
 
Digitalni davek oz. DST so uveljavile ali pa vsaj napovedale Španija, Velika Britanija, Francija, Italija, Avstrija, Indija in Avstralija. Zadevo je obravnaval tudi evropski parlament v Bruslju. Nova Zelandija se bo o tem dokončno odločila maja letos.

 

Nazaj
 


 
 
 
back to top