IN STORE in your country:
|
|
![]() |
SLOVENIJA | Ponedeljek, 25.01.2021 | || | || |
Slovenija: Trgovci z (vedno) večjo prodajo prek spleta14.01.2021
Uradnih podatkov o obsegu spletne prodaje za
lansko leto sicer še ni, a je jasno, da so trgovci na tem področju dosegali
rekorde in da so bili v prednosti tisti, ki so bili na spletno prodajo že
pripravljeni.
![]() Predsednica TZS (Trgovinske zbornice
Slovenije) Mariča Lah je dejala, da je spletna prodaja leta
2019 dosegala komaj 1,5 odstotka od 34 milijard evrov prodaje na drobno in debelo,
leta 2020 pa se je ta delež gibal med tremi in petimi odstotki. Lahova ob tem
poudarja, da imajo petinski delež ravno trgovine, ki so imele že prej razvite
spletne platforme in logistiko, ki je bila na to pripravljena.
Lahova trdi, da
spletna prodaja sicer ne more in tudi ne bo povsem nadomestila prodaje v
fizičnih poslovalnicah, v prihodnosti pa bo ta potekala po različnih kanalih. Naj
omenimo, da so bili na pandemijo s svojo spletno prodajo v Sloveniji najbolj pripravljeni
pri Mercatorju in Sparu, ki je imel pravi tajming za uvedbo spletne prodaje,
kar se jim je večkratno povrnilo z napredkom trgovine Spar Online, ko se je v
času največjega pvpraševanja (beri panike) na njihovem naslovu vsak dan
oglašalo tudi več kot 20 tisoč kupcev.
Kot drugi največji trgovec omogočajo
prevzem na prevzemni točki v Ljubljani ter dostavo na dom v Ljubljani in večjih
okoliških naseljih. Njihov rok dostave je najdlje do treh ur čakalne dobe,
seveda v odvisnosti od razdalje in dneva.
Njihova dostavna vozila so
pripravljena za dostavo živil v treh temperaturnih režimih, na sobni
temperaturi, hlajeno in zamrznjeno. Možna so tudi naročila tehničnega blaga, medtem
ko prevzem in plačilo lahko kupci izvedejo v trinajstih Intersparovih trgovinah.
Največji
trgovec v Sloveniji, Mercator, je bil pred pandemijo v prednosti prav zaradi
tradicije prodaje prek spleta in logistike. Tudi zato se je prodaja pri njih
lani močno povečala (beri podvojila). Takoj so bili sposobni dostaviti naročeno
blago na kar 98 odstotkov vseh naslovov v Sloveniji, kar je velika prednost,
blago pa v večini dostavijo že naslednji dan po naročilu in imajo za dostavo
pogodbe tudi z zunanjimi partnerji.
Če kupci zahtevajo še hitrejšo dostavo,
jim lahko najboljši sosed omogoči tudi to, saj imajo na voljo 15 mest, kjer
pripravljene pakete lahko kupci prevzemajo sami na lokacijah vseh hipermarketov
v vseh regijah. Prevzem je možen v štirih urah od oddanega naročila. Tudi
tretji največji trgovec, Tuš, se je lani posvetil spletni prodaji, ki je doslej
niso imeli. V Tušu so sicer leta 2009 odprli spletni supermarket
hitrinakup.com, ko so odprli prvo prevzemno točko v Celju.
Lani so nato zaradi
epidemije ekspresno odprli 22 novih prevzemnih mest na sedmih lokacijah, ki
pokrivajo širše območje Ljubljane, Celja, Maribora, Kranja, Kopra, Novega
mesta, Domžal, Mengša, Kamnika, Komende in Vodic. Od naročila do prevzema
obljubljajo kupcem največ dve uri, štiri ure pa v Tušu potrebujejo za dostavo,
ki so jo "oddali" pogodbenemu partnerju GoOptiju.
Zanimivo je, da je
prvi človek Tuša Andraž Tuš (ki je nasledil očeta Mirka)
precej drugačnega mnenja od prvega človeka Mercatorja Tomislava
Čizmića, kar zadeva spletno prodajo v prihodnosti. Medtem ko je lani
Čizmić na 37. konferenci Financ na temo digitalizacijskega "potiska" kot
tudi tega, kaj je novi čas prinesel in kaj smo se naučili, poudaril, da še
vedno pričakuje veliko večji pomen prodaje v fizičnih trgovinah ter počasnejši
napredek prodaje prek spleta, je Tuš mnenja, da bo spletna prodaja veliko bolje
in hitreje napredovala še naprej. Na vprašanje uredništva revije InStore ob
predstavitvi sodelovanja z Ano Roš je generalni direktor celjskega
trgovca pogumno napovedal: "Čez 10 let bo Tuš vodilen v digitalnih
nakupovalnih storitvah!"
Nazaj
|
|
|