IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 14.04.2021 || Bitcoin prvič presegel vrednost 62.000 dolarjev  |  Spletni FMCG Marketing Summit 2021 hrvaške revije InStore bo 18.maja  |  Odpovedali številne protikoronske ukrepe  |  Na Goričkem zasadili 1200 jablan starih sort  |  Sanofi z obsežno investicijo v azijsko tovarno  |  Italijanska različica "Whole Foods-a" razširja svoje omrežje  |  Minister Podgoršek na terenskem ogledu stanja po pozebi  |  ZANIMIVOST: Hladnemu mleku v čaju prednost pred vročo vodo  |  Kipper nadaljuje z "eksplozijo" otvoritev  |  Amazon predstavlja novo blagovno znamko Aplenty  |  Carnex na sejmu Prodexpo v Moskvi  |  V Pomurskih mlekarnah letos pričakujejo 10-odstotno rast  |  Vero v Skopju začenja s storitvijo Vero Drive  |  "Wine EnoGastro Vip Event" z novim imenom  |  Mercator v iskanju najboljšega peciva   |  Migros uvaja Nutri-Score oznake za svoje PL proizvode  |  Waitrose in John Lewis se predstavljata s hrano iz Levanta  |  Predstavniki gostinstva in turizma pričakujejo pomoč panogi  |  Delavci Amazona v Alabami brez sindikata  |  Skupščina Štajerske gospodarske zbornice   |   ||
   

Slovenija: Trgovci z (vedno) večjo prodajo prek spleta

14.01.2021
Uradnih podatkov o obsegu spletne prodaje za lansko leto sicer še ni, a je jasno, da so trgovci na tem področju dosegali rekorde in da so bili v prednosti tisti, ki so bili na spletno prodajo že pripravljeni.
 
 
Predsednica TZS (Trgovinske zbornice Slovenije) Mariča Lah je dejala, da je spletna prodaja leta 2019 dosegala komaj 1,5 odstotka od 34 milijard evrov prodaje na drobno in debelo, leta 2020 pa se je ta delež gibal med tremi in petimi odstotki. Lahova ob tem poudarja, da imajo petinski delež ravno trgovine, ki so imele že prej razvite spletne platforme in logistiko, ki je bila na to pripravljena.
 
Lahova trdi, da spletna prodaja sicer ne more in tudi ne bo povsem nadomestila prodaje v fizičnih poslovalnicah, v prihodnosti pa bo ta potekala po različnih kanalih. Naj omenimo, da so bili na pandemijo s svojo spletno prodajo v Sloveniji najbolj pripravljeni pri Mercatorju in Sparu, ki je imel pravi tajming za uvedbo spletne prodaje, kar se jim je večkratno povrnilo z napredkom trgovine Spar Online, ko se je v času največjega pvpraševanja (beri panike) na njihovem naslovu vsak dan oglašalo tudi več kot 20 tisoč kupcev. 
 
Kot drugi največji trgovec omogočajo prevzem na prevzemni točki v Ljubljani ter dostavo na dom v Ljubljani in večjih okoliških naseljih. Njihov rok dostave je najdlje do treh ur čakalne dobe, seveda v odvisnosti od razdalje in dneva.
 
Njihova dostavna vozila so pripravljena za dostavo živil v treh temperaturnih režimih, na sobni temperaturi, hlajeno in zamrznjeno. Možna so tudi naročila tehničnega blaga, medtem ko prevzem in plačilo lahko kupci izvedejo v trinajstih Intersparovih trgovinah. 
 
Največji trgovec v Sloveniji, Mercator, je bil pred pandemijo v prednosti prav zaradi tradicije prodaje prek spleta in logistike. Tudi zato se je prodaja pri njih lani močno povečala (beri podvojila). Takoj so bili sposobni dostaviti naročeno blago na kar 98 odstotkov vseh naslovov v Sloveniji, kar je velika prednost, blago pa v večini dostavijo že naslednji dan po naročilu in imajo za dostavo pogodbe tudi z zunanjimi partnerji. 
 
Če kupci zahtevajo še hitrejšo dostavo, jim lahko najboljši sosed omogoči tudi to, saj imajo na voljo 15 mest, kjer pripravljene pakete lahko kupci prevzemajo sami na lokacijah vseh hipermarketov v vseh regijah. Prevzem je možen v štirih urah od oddanega naročila. Tudi tretji največji trgovec, Tuš, se je lani posvetil spletni prodaji, ki je doslej niso imeli. V Tušu so sicer leta 2009 odprli spletni supermarket hitrinakup.com, ko so odprli prvo prevzemno točko v Celju.
 
Lani so nato zaradi epidemije ekspresno odprli 22 novih prevzemnih mest na sedmih lokacijah, ki pokrivajo širše območje Ljubljane, Celja, Maribora, Kranja, Kopra, Novega mesta, Domžal, Mengša, Kamnika, Komende in Vodic. Od naročila do prevzema obljubljajo kupcem največ dve uri, štiri ure pa v Tušu potrebujejo za dostavo, ki so jo "oddali" pogodbenemu partnerju GoOptiju.
 
Zanimivo je, da je prvi človek Tuša Andraž Tuš (ki je nasledil očeta Mirka) precej drugačnega mnenja od prvega človeka Mercatorja Tomislava Čizmića, kar zadeva spletno prodajo v prihodnosti. Medtem ko je lani Čizmić na 37. konferenci Financ na temo digitalizacijskega "potiska" kot tudi tega, kaj je novi čas prinesel in kaj smo se naučili, poudaril, da še vedno pričakuje veliko večji pomen prodaje v fizičnih trgovinah ter počasnejši napredek prodaje prek spleta, je Tuš mnenja, da bo spletna prodaja veliko bolje in hitreje napredovala še naprej. Na vprašanje uredništva revije InStore ob predstavitvi sodelovanja z Ano Roš je generalni direktor celjskega trgovca pogumno napovedal: "Čez 10 let bo Tuš vodilen v digitalnih nakupovalnih storitvah!
 

Nazaj
 


 
 
 
back to top