IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 22.05.2019 || GZS bo tudi naslednji dve leti predsedoval Boštjan Gorjup  |  Tradicionalni dm tek letos poseben s "koraki in vrečkami"  |  Prvi mož FAO s pomočjo čebel do slovenskega državnega priznanja  |  Tuš ob svetovnem dnevu čebel izpraznil nekatere police  |  Skupina LVMH odkupila vinsko klet Chateau du Galoupet  |  Coop iz sadja in zelenjave odstranjuje pesticide  |  Violeta vzpostavila sodelovanje z vodilnim distributerjem v Srbiji  |  Vajda odpira posodobljen obrat v Čakovcu  |  Spar International lani zabeležil 36 milijard evrov prihodkov  |  Barcaffèju nagrada za najbolj zaupanja vredno blagovno znamko kave   |  Rast PL-a zasenčila uveljavljene blagovne znamke  |  Dia vendarle dosegla dogovor z bankami  |  Prijave za natečaj Barcaffè Barista Cup do 25.maja  |   2. FMCG SUMMIT revije InStore v Ljubljani ima spletno stran  |  Pri Edeki več kot pol sadja in zelenjave brez plastičnega pakiranja  |  Festival testenin Pašta Fešta vabi v Ajdovščino   |  Mondelēz želi do leta 2025 proizvajati le še trajnostno čokolado  |  EKSKLUZIVNO: Revija InStore na sejmu PLMA v Amsterdamu  |  ZANIMIVOST: Iz tovornjaka izginilo 1700 kg kave (za 20.000 evrov!)  |  Agrokomerc po več kot 20 letih zagnal živinorejo  |   ||
   

Svet/Slovenija: Svetovni dan potrošnikov - 15.marec

15.03.2019
Potrošniki optimistični in aktivni (tudi) na digitalnem trgu. 

Ob svetovnem dnevu potrošnikov so na Statistične m uradu Slovenije zbrali nekaj statističnih podatkov o vedno bolj optimističnem razpoloženju med potrošniki pri nas.
 
Tema letošnjega svetovnega dneva potrošnikov je ustvarjanje pravičnejšega digitalnega tržišča. Zato so dodali tudi nekaj podatkov o spletnem nakupovanju v Sloveniji.

15. marca 1962 je takratni predsednik ZDA J. F. Kennedy kot prvi voditelj katerekoli države spregovoril v nagovoru v kongresu o potrošnikih in njihovih pravicah. Leta 1983 je v spomin na ta vizionarski govor postal 15. marec tudi uradno svetovni dan pravic potrošnikov. Glavna tema letošnjega svetovnega dneva potrošnikov je ustvarjanje pravičnejšega digitalnega tržišča. 

Ob tej priložnosti predstavljajo nekaj statističnih podatkov o razpoloženju potrošnikov in njihovih spletnih nakupih v Sloveniji. 

Potrošniki tako optimistični kot v zadnjem času še nismo bili

Razpoloženje potrošnikov merimo s kazalnikom zaupanja potrošnikov, in ta kaže, da se je v zadnjih letih močno izboljšalo. Vrednost omenjenega kazalnika narašča že od sredine 2013 (izjemi sta bila druga polovica 2015 in začetek 2016). Na koncu leta 2017 je dosegel najvišjo vrednost v celotnem obdobju od marca 1996, tj. od takrat, ko smo v Sloveniji začeli spremljati mnenje potrošnikov. Poleg tega je bila vrednost tega kazalnika v decembru 2017 prvič pozitivna, kar pomeni, da je bilo več potrošnikov optimističnih kot pesimističnih.

Glavni razlog za dobro razpoloženje potrošnikov je bilo njihovo optimistično pričakovanje glede gospodarskega stanja v državi in glede brezposelnosti, ki se je v zadnjem obdobju, kot kažejo naši podatki, močno izboljšalo. V nekoliko manjši meri, pa vseeno precej, se je izboljšalo tudi pričakovanje potrošnikov glede finančnega stanja v gospodinjstvih in glede varčevanja. 

Slovenija se je po vrednosti kazalnika zaupanja potrošnikov uvrstila med preostalimi članicami EU približno na sredino oz. nekoliko nad povprečje celotne EU in blizu povprečja držav v evrskem območju. Drugače je bilo razpoloženje potrošnikov najboljše na Finskem, najslabše pa v Grčiji. 

Pričakovanja potrošnikov v Sloveniji glede finančnega stanja v gospodinjstvih so bolj pesimistična od povprečja v celotni EU, vendar so se mu v zadnjem času precej približala, njihova pričakovanja glede gospodarskega stanja v Sloveniji pa so v zadnjem času višja oz. bolj optimistična od povprečja v celotni EU. Tako optimistični glede pričakovanega finančnega stanja v gospodinjstvih in gospodarskega stanja v državi potrošniki v Sloveniji še nismo bili.

Nazaj
 


 
 
 
back to top