IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 23.03.2019 || INTERVJU: Jakob: "Največ nam pomeni priznanje potrošnika"  |  Dobitnica nagrade za oglaševalsko osebnost je Mojca Randl  |  Mlekarna Celeia lani odkupila skoraj 100 milijonov litrov mleka  |  Ljubljanske mlekarne z razpisom štipendije   |  ZANIMIVOST: 12 milijonov lončkov barcaffé & GO na leto  |  Pred brexitom trgovci polnijo zaloge in svarijo...  |  TZS:"Razbremenitev na področju gospodarstva je nujna"  |  Ustavljena Walmartova prodaja Asde verigi Sainsbury’s   |  Danes že 150. Odprta kuhna v Ljubljani  |  Čokolada in vino? Zakaj pa ne!  |  Mercator zmanjšal naročila pri družbah pod Agrokorjem  |  Veropoulos v Beogradu odprl prenovljeno trgovino Super Vero  |  Predsednik svetovalnega odbora v skupini Oetker bo Rudolf Schweizer  |  V trgovine (in na črpalke) brez gotovine?  |  Čebelarjem 323.800 evrov nepovratnih sredstev  |  Največja država na svetu z velikimi koraki v kmetijstvu  |  Resolucija o prihodnjem razvoju kmetijstva v javni obravnavi  |  Končan drugi Hotel Summit Srbija revije InHotel  |  Svetovni dan voda v znamenju vode za vse   |  Aldi z novim mestnim formatom - 'ALDI Local'  |   ||
   

Svet/Slovenija: Svetovni dan potrošnikov - 15.marec

15.03.2019
Potrošniki optimistični in aktivni (tudi) na digitalnem trgu. 

Ob svetovnem dnevu potrošnikov so na Statistične m uradu Slovenije zbrali nekaj statističnih podatkov o vedno bolj optimističnem razpoloženju med potrošniki pri nas.
 
Tema letošnjega svetovnega dneva potrošnikov je ustvarjanje pravičnejšega digitalnega tržišča. Zato so dodali tudi nekaj podatkov o spletnem nakupovanju v Sloveniji.

15. marca 1962 je takratni predsednik ZDA J. F. Kennedy kot prvi voditelj katerekoli države spregovoril v nagovoru v kongresu o potrošnikih in njihovih pravicah. Leta 1983 je v spomin na ta vizionarski govor postal 15. marec tudi uradno svetovni dan pravic potrošnikov. Glavna tema letošnjega svetovnega dneva potrošnikov je ustvarjanje pravičnejšega digitalnega tržišča. 

Ob tej priložnosti predstavljajo nekaj statističnih podatkov o razpoloženju potrošnikov in njihovih spletnih nakupih v Sloveniji. 

Potrošniki tako optimistični kot v zadnjem času še nismo bili

Razpoloženje potrošnikov merimo s kazalnikom zaupanja potrošnikov, in ta kaže, da se je v zadnjih letih močno izboljšalo. Vrednost omenjenega kazalnika narašča že od sredine 2013 (izjemi sta bila druga polovica 2015 in začetek 2016). Na koncu leta 2017 je dosegel najvišjo vrednost v celotnem obdobju od marca 1996, tj. od takrat, ko smo v Sloveniji začeli spremljati mnenje potrošnikov. Poleg tega je bila vrednost tega kazalnika v decembru 2017 prvič pozitivna, kar pomeni, da je bilo več potrošnikov optimističnih kot pesimističnih.

Glavni razlog za dobro razpoloženje potrošnikov je bilo njihovo optimistično pričakovanje glede gospodarskega stanja v državi in glede brezposelnosti, ki se je v zadnjem obdobju, kot kažejo naši podatki, močno izboljšalo. V nekoliko manjši meri, pa vseeno precej, se je izboljšalo tudi pričakovanje potrošnikov glede finančnega stanja v gospodinjstvih in glede varčevanja. 

Slovenija se je po vrednosti kazalnika zaupanja potrošnikov uvrstila med preostalimi članicami EU približno na sredino oz. nekoliko nad povprečje celotne EU in blizu povprečja držav v evrskem območju. Drugače je bilo razpoloženje potrošnikov najboljše na Finskem, najslabše pa v Grčiji. 

Pričakovanja potrošnikov v Sloveniji glede finančnega stanja v gospodinjstvih so bolj pesimistična od povprečja v celotni EU, vendar so se mu v zadnjem času precej približala, njihova pričakovanja glede gospodarskega stanja v Sloveniji pa so v zadnjem času višja oz. bolj optimistična od povprečja v celotni EU. Tako optimistični glede pričakovanega finančnega stanja v gospodinjstvih in gospodarskega stanja v državi potrošniki v Sloveniji še nismo bili.

Nazaj
 


 
 
 
back to top