IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 25.11.2017 || Nova 60. številka revije InStore že na pošti  |  90 odstotkov potrošnikov slovensko hrano ocenjuje kot kakovostno  |  Tescove lastne blagovne znamke velika uspešnica  |  Spar se vrača v Grčijo  |  Veliki sempler "Lahkonočnicam" A1 Slovenija in Grey Ljubljana  |  Parlament potrdil zaprtje trgovin ob nedeljah  |  Podjetje Paradajz pred širitvijo  |  Amazonovi delavci so si za stavko izbrali črni petek  |  Jana kolagen beauty izbrana za inovacijo leta 2017  |   Mercator dobaviteljem predstavil strategijo nadaljnjega sodelovanja  |  Ob zaključku 4. FMCG Summit-a: "Čaka nas čas inovacij in digitalizacije"  |  Hofer se počasi približuje Engrotušu  |  Pozeba povzročila skoraj 47 milijonov evrov škode  |  Zaključena četrta FMCG konferenca revije InStore v Beogradu  |  Prilepska pivovarna z dobičkom  |  Za nagrade Sempler se poteguje 40 finalistov  |  Migros z naložbo v hladilne omarice   |  Ponosni na 60 let Mlekarne Planika (FOTOREPORTAŽA)   |  Pričenja se nova izvedba tekmovanja Effie Slovenija 2018  |  Lidl del prodaje od linije Deluxe namenja za URI Soča (VIDEO)  |   ||
   

Svet: Sv. Patrik in 13 milijonov popitih kozarcev piva (VIDEO)

17.03.2017
Praznik sv. Patrika se vse bolj vključuje tudi v slovensko kulturo, predvsem zaradi kulture pitja piva, ki spremlja omenjenega zavetnika Ircev. 
 
Na Irskem in v ZDA seveda praznik častijo še najbolj vneto. Irci zato, ker iz tam praznik izvira, Američani pa zato, ker se je tja v 19. stoletju preselilo ogromno število irskih izseljencev. Spletna stran WalletHub je predlani raziskala ta famozni praznik in prišla do nekaterih zanimivih ugotovitev.
 
Na praznik sv. Patrika ljudje po oceni portala za darila, hrano in pijačo porabimo 4,6 milijarde ameriških dolarjev, 17. marca vsako leto praznuje več kot polovica Američanov (52,3 odstotka), povprečno gospodinjstvo pa na ta dan zapravi 36,5 dolarja.
 
Če gre soditi po podatkih omenjenega finančnega portala, bo danes po celem svetu nazdravilo 13 milijonov pint (0,47 L) piva, Irci še vedno popijejo največ Guinnessa, ki je obvezni spremljevalec tega irskega velepraznika. Dan Sv. Patrika je eden izmed najljubših pivskih praznikov v koledarskem letu.
 
Pred njim naj bi bila po podatkih WalletHuba le silvestrovo, božič in 4. julij (Dan neodvisnosti v ZDA). Žal ima praznovanje tudi temno plat; med letoma 2009 in 2013 je zaradi posledic vožnje pod vplivom alkohola sv. Patrik vzel 276 ljudi.
 
Sv. Patrik je bil duhovnik, ki je v tedaj druidski Irski širil krščanstvo v 4. stoletju. To njegovo delo je preraslo v prispodobo, da je iz Irske izganjal kače, čeprav na Irskem nikoli ni bilo kač. Umrl je 17 marca leta 461 našega štetja. 
 
Ta dan se od zgodnjega 17. stoletja dalje slavi kot praznik sv. Patrika in prihoda krščanstva na Irsko. Dan sv. Patrika je nacionalni praznik v Republiki Irski, Severni Irski, v kanadskih provincah Nova Fundlandija in Labrador ter na Britanskem prekomorskem teritoriju, otoku Monserrat. Praznujejo ga tudi irski izseljenci po vsem svetu. Praznik označujejo parade in festivali ter nošenje zelenih oblačil ali zelene deteljice.
 
Povsod so številne maše in na ta dan je sproščena zapoved pred velikonočnega postenja in prepoved uživanja alkohola.
 
 
Merit HP prevzel distribucijo Guinnessa

Distribucijsko podjetje Merit HP d. o. o. je s 1. decembra 2016 prevzelo distribucijo svetovne znamke irskega piva Guinness in Kilkenny.  

Merit HP je zasebno podjetje, ki na slovenskem trgu uspešno deluje že od leta 1993. Njihova glavna dejavnost je uvoz in distribucija živilskega in neživilskega blaga na slovenski trg. Zastopajo mednarodno uveljavljene blagovne znamke kot so Bacardi, Martini, Grey Goose, Hennessy, Dom Perignon, S.Pellegrino, Chipita, Scotti, Aptamil, Samsonite in še prenekatere druge.   

Lanskoletna IPSOS-ova raziskava BRANDpuls je razkrila, da kar 74 odstotkov prebivalcev Slovenije vsaj občasno uživa pivo. OD tega je približno 57 odstotkov pivcev piva moškega, 43 odstotkov pa ženskega spola.

Raziskava je pregledala, koliko Slovencev in Slovenk pivo uživa enkrat ali večkrat na dan, potem 4 do 6-krat na teden, ali pa 2 do 3-krat na dan. V omenjene tri skupine najpogostejših ljubiteljev piva v Sloveniji sodi več kot četrtina prebivalcev (27 odstotkov).

Obravnavali so tudi skupino nekoliko bolj zmernih pivcev piva, ki najbolj priljubljen alkoholni napitek uživajo 2 do 3-krat na mesec. Takšnih je v Sloveniji 36 odstotkov potrošnikov. Priložnostni pivci (največ enkrat mesečno uživanje piva) so zastopani s 37 odstotki.

Kategorijo piva smo lani predstavili v naši aprilski prilogi z naslovom "Piva in radlerji".

 


Nazaj
 


 
 
 
back to top