IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 10.08.2022 || Na Hrvaškem vse več srbskih gostov kljub pozivom srbskih politikov, naj ne letujejo tam  |  Italija zahteva uvedbo postopka proti Sloveniji zaradi pravilnika o balzamičnem kisu  |  KAM "šampion" po številu novoodprtih objektov v Bolgariji   |  Pošta Slovenije zvišala cene poštnih storitev  |  MM:"Trgovci ob začetku leta stavijo na dobrodelnost" (VIDEO)  |  Glovo je dostavil več kot milijon naročil v prvem letu delovanja   |  Letna inflacija julija nekoliko popustila  |  Šinkova s predstavniki koroških Slovencev  |  Maxima je v odprtje petih objektov in obnovo starih vložila 650.000 evrov  |  Žabkar:"Koronski časi so za vse nas male pivovarje nedvomno predstavljali velik izziv"  |  Coca-Cola HBC kupila blagovno znamko Three Cents  |  Studenac v Novigradu odprl prvo "pop-up" trgovino  |  Zaradi etilen oksida odpoklic sladoledov Haagen-Dazs   |  Lidl načrtuje naložbe v vrednosti 200 milijonov evrov  |  Vlada pri pogonskih gorivih vrača prispevek za energetsko učinkovitost  |  Pfizer bo za pet milijard dolarjev prevzel Global Blood Therapeutics  |  Vlada podpira brezplačne menstrualne pripomočke v šolah in javnih ustanovah  |  Kaser:"Za visoke cene so krivi pohlepni koncerni!"  |  Znova nižje cene pogonskih goriv  |  Zaradi vnosa ostanka hamburgerja in rogljička 1800 evrov kazni  |   ||
   

Slovenija: Skupina Žito z optimizmom v novo leto

14.12.2012
V skupini Žito si glede na napovedi nadaljnjega zaostrovanja gospodarskih razmer za leto 2013 zastavljajo optimistične načrte. Skladno z njimi bo Skupina Žito v letu 2013 dosegla 113 milijonov evrov prihodkov od prodaje, kar je 1,6% več od planiranih v letu 2012. Glede investicij v letu 2013 jih bo po načrtih skupine 4,8 milijonov evrov (postavitev hladilnice oz.pekarne Tezno, posodobitev linije za prepečenec in avtomatizacija pakiranja).
 
Načrtovani čisti dobiček bo znašal 1,9 milijona evrov, ker je za 1,6 milijona evrov več od planiranega dobička v letošnjem letu.
Hkrati je uprava Žita pripravila in na današnjem druženju z novinarji /na delovnem zajtrku)  predstavila novelirano strategijo družbe do leta 2015, saj je to zahtevala spremenjena ekonomska in tržna situacija v poslovnem okolju

Potrošnja v trgovini na drobno z živili in pijačami se je v prvih desetih mesecih letos glede na lani znižala za kar 5,3%, obseg BDP v tem obdobju pa je bil za 2,2 odstotka manjši v primerjavi z lani. Po ocenah Eurostata-a naj bi BDP v naslednjem letu še naprej padal, prav tako javna in zasebna poraba. V skupini Žito se poleg tega soočajo z nenehno rastjo cen osnovnih surovin, ki v strukturi stroškov predstavljajo kar 70%. Tako je cena pšenica v letošnjem letu za 50% višja od cen v istem obdobju lani, isti trend rasti cen se izkazuje tudi pri koruzi. V Žitu so ob zaznavanju teh trendov že poleti začeli izvajati varčevalni program, s katerim so samo v letošnjem letu prihranili 2 mio EUR. Poleg tega so uspeli minimizirati padec prodaje, ki bo manjši kot padec celotnega trga.
 
Poslovni rezultat 2012 bo predvidoma skladen z avgusta sprejetim planom, in sicer 290.000 eur. Optimističen plan za 2013 Uprava Žita je sprejela optimističen plan za leto 2013. Skupina Žito bo v letu 2013 dosegla 113 mio eur prihodka in 1,9 mio eur čistega dobička. EDITDA se bo v primerjavi z letošnjim letom povečala za 25%, dodana vrednost na zaposlenega pa za 7,6%. Skupna vrednostna prodaja bo, glede na 2012, višja za 1,6%, rast bodo v Žitu ustvarjali predvsem na račun povečanja prodaje trgovskih blagovnih znamk in izvoznih trgov. Žito se bo namreč še bolj agresivno usmerilo na tuje trge, ki bodo v 2013 zrastli za 8,0%. Glavnina investicij v letu 2013 se nanaša na steber Kruh, skupaj pa bo Žito v letu 2013 investicijam namenilo 4,8 mio eur.
 
Novelirana strategija Skupine Žito do leta 2015 prilagojena spremenjeni ekonomski situacijiKljučni razlogi za pripravo novelirane strategije Žita do leta 2015 so bili: poglabljanje recesije, strukturne spremembe trga, ki vključujejo zmanjševanje velikosti trgov, rast diskontov in deleža trgovskih znamk, visoka rast cen strateških surovin in nedoseganje poslovnih rezultatov, ki smo si jih zadali v strategiji.
 
Skupina Žita, ki zaposluje 1160 delavcev (34 jih bo v kratkem službo izgubilo),  bo do leta 2015 utrdila položaj vodilnega proizvajalca in upravljalca znamk žitnih izdelkov v Sloveniji. Promet bo do leta 2015 115 mio eur, Žito bo doseglo 10% EBITDA maržo, EBITDA pa bo 11 mio eur.Žito bo do leta 2015 velik poudarek namenilo upravljanju dejavnosti kot samostojnih poslovnih enot in razvoju ključnih dejavnosti s prevzemi. Poleg tega bo še naprej osredotočeno na doseganje stroškovne učinkovitosti in na notranjo tržno konsolidacijo, ki zajema zmanjševanje števila znamk in kompleksnosti portfelja.
 
Središčni dejavnosti portfelja Skupine Žito ostajata mlinarstvo in pekarstvo, predvidevajo pa tudi razvoj ostalih ključnih dejavnosti (riž, testenine, mlevski izdelki, zamrznjena hrana, čaj, začimbe) in ohranjanje tržnega položaja ter iskanje strateških poslovnih alternativ za nestrateške dejavnosti (čokolada in bonboni). Poleg osnovnih dejavnosti bo Žito nadaljevalo tudi z razvojem dodatnih, kot so lastna maloprodaja, nepremičninska dejavnost in organizacija zastopstev v okviru Skupine Žito.
 
"V Skupini Žito smo morali prilagoditi strategijo do leta 2015, sprejeto v letu 2010, saj obstoječa različica ni predvidevala nastopa recesije ter s tem povezanih sprememb ekonomske situacije in razmer na trgu, kar je vplivalo na spremenjene navade potrošnikov. Zaradi varčevanja in padanja kupne moči opažamo več preudarnosti pri nakupih; potrošniki kupujejo večkrat, a manj in takrat bistveno bolj premišljeno. Vse pogosteje posegajo tudi po nižje cenovnih izdelkih in izdelkih, ki so v akcijah ter po trgovskih znamkah. Poleg tega so v tem obdobju pomembno višje tudi cene Žitovih strateških surovin. Nabavni stroški oziroma stroški blaga, materiala in storitev so bili za Skupino Žito posledično višji, v strukturi stroškov nam predstavljajo kar 70%. Zaradi vsega navedenega poslovni rezultati niso bili v skladu z zadano strategijo in tudi ni bilo več moč pričakovati, da bi bili v letih 2013 do 2015. Zato smo smo se odločili za novelacijo strategije, kjer smo opredelili in si ponovno zadali še bolj jasne cilje osredotočanja na krepitev dejavnosti z največjim potencialom rasti in dobičkonosnosti", je pojasnil Janez Bojc, predsednik uprave Skupine Žito (na fotografiji).
 

Na vprašanje revije InStore glede možnega združevanja z Mlinotestom in bojaznijo pred konkurenco iz Hrvaške s prihodom trgovca s hitro prehrano, Mlinarja, je Bojc povedal:" Zgodba z združitvijo z Mlinotestom se vleče že najmanj od leta 2006 in gre tu bolj za vprašanje lastnikom, kar pa zadeva konkurenco Mlinarja tega spoštujemo, a smo bolj kot zaradi tega zaskrbljeni nad dogajanjem v naši dejavnosti nasploh. Od 860 pekarn v Sloveniji je namreč že sedaj najmanj 300 tujcev in med njimi nekateri nimajo najbolje urejene dejavnosti, saj smo priča, da deluje na enem naslovu po 10 pekarn, da na AJPES-u nimajo prijavljenih nobenih dohodkov in da smo praktično vsak dan priča, da k nam v Žito prihajajo na preglede inšpektorji. Zanima nas koliko te pozornosti so deležni oni? In sicer glede vsega, od fitosanitarnih zadev naprej...".
 


Nazaj
 
 
 
 
back to top