IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 23.06.2018 || Danes že četrti Tušev tek barv  |  Pobuda Moje znamke omogoča polet po Evropi  |  TZS: "Motiviranost in dvig kompetenc zaposlenih pomenita boljšo organizacijo dela"  |  Podeljena priznanja na 39. Mednarodnem ocenjevanju kakovosti mesa  |  Beiersdorf (po finančnem) zapušča še izvršni direktor  |  Tesco: "Če štejemo prodajo piva, bo SP osvojila Anglija!"  |  Bruselj uvedel carino na ameriški viski, brusnice, arašidovo maslo, kozmetiko...  |  L'Oreal in Casino v projekt skupnih drogerij  |  Glasovanje upnikov Agrokorja o upniškem dogovoru 4. julija!  |  Priznanja v kategoriji brezalkoholnih pijač Fructalu, Presadu in podjetju Voda 902  |  E-branjevka v pomoč pri nakupu svežih pridelkov prek spleta  |  Riko v Ukrajini pomaga pri gradnji tovarne sladkorja  |  Ljubljanske mlekarne tudi letos povečujejo odkup slovenskega mleka  |  Rok za prodajo terjatev Tuša prestavili na konec julija  |  Sainsbury's bo prisiljen prodati do 100 trgovin  |  Mondelēz International predstavil novega finančnega direktorja  |  Carrefour prvi predstavil 100 % biorazgradljive vrečke  |  Colruyt posloval nad pričakovanji  |  Sladka hiša na ulici Makedonija  |  Mercator, Idea in Roda osvojili nagrade Superbrands  |   ||
   

INTERVJU: Šifkovič: "S cenami v HopIN trgovinah smo povsem konkurenčni!"

14.06.2018
Z Matjažem Šifkovičem, direktorjem Petrolove Organizacije in upravljanja prodajnega mesta (maloprodaje) smo se pogovarjali ob uradni otvoritvi Petrolove trgovine HopIN na Slovenski cesti 54. Med drugim je za InStore povedal, da imajo na policah vseh treh odprtih trgovin v Ljubljani, Celju in Kranju  več tisoč izdelkov. Že jutri se jim bo pridružila še ena trgovina v Ljubljani in sicer na Beethovnovi 7, nato pa naslednji mesec še peta v Mariboru na Tyrševi ulici 2. Izdal nam je še,da lahko mogoče pričakujemo nadaljnja odprtja in ni izključil regije, a omenil tudi tudi sodelovanje Petrola z Burger Kingom, kar se bo verjetno najprej zgodilo na kaki bencinski črpalki na avtocestnem križu…
 
 
Ob otvoritvi trgovine na Dunajski je predsednik uprave Tomaž Berločnik dejal, da ste se tega projekta HopIN lotili kar sami v skupini 20 ljudi znotraj podjetja. Kako je to mogoče? 
 
Ne, ne. Gospod Berločnik je dejal samo to, da je 20 snovalcev delalo na tem projektu, od investicij, razvoja itd., a zraven nas je seveda še veliko več. Kot direktor maloprodaje sedaj s tem projektom upravljam skupaj s svojimi številnimi sodelavci.  
 
Zakaj pa ste se za to poslovno potezo sploh odločili? 
 
Skladno s strategijo Petrola in spremenjenimi navadami kupcev in sprememb na področju pogonskih goriv tudi Petrol bistveno bolj vstopa v trgovski del, predvsem zato, da kupcem omogoči hitre in ekonomične nakupe. Trgovini v Ljubljani in Kranju zelo dobro delata, celjska je komaj dobro štartala, naslednjo ljubljansko odpremo v petek, mariborsko pa v roku enega meseca. Petrol je vstopil v ta "convenience” model, ki je za nas nov predvsem zaradi tega, da naši kupci lahko tu hitro dobijo vse, kar si želijo in potrebujejo. Navade kupcev se spreminjajo, spreminja pa se tudi trend pogonskih goriv in ker vsi vemo, v kaki dobi digitalizacije živimo, smo se odločili za ta poslovni model.  
 
Torej z vizionističnim pogledom vnaprej, ko se nam vedno bolj obetajo električni avtomobili, kajne? 
 
(smeh) Ne bom rekel, da gre za upadanje vozil na pogon z gorivi, a glede na pozitivne izkušnje s prodajo, ki pa ne zadevajo prodaje goriva na naših črpalkah, smo se zavestno odločili za ta korak.  
 
Kakšni so cilji glede tržnega deleža v Sloveniji? 
 
S storitvami in cenami naših izdelkov smo v HopIN trgovinah že sedaj povsem konkurenčni. Imamo namreč take cene izdelkov, kot jih imajo v Sparu, Mercatorju in ostalih trgovinskih verigah. Ponujamo klasični "omni channel”, kjer kupca ne zanima, kje bo kaj urejal, ampak želi storiti najhitreje in najbolj učinkovito. Vse v skladu z modernimi trendi. 
 
Koliko je zaposlenih, kakšne so velikosti trgovin in kolikšna je vrednost naložb? 
 
V vsaki od petih trgovin imamo po 10 zaposlenih ter študente, ki nam pri rednem delu pomagajo, kar pa zadeva naložbe, gre za zelo pomembne lokacije v središčih mest, kjer so bile zelo različne cene nakupov oz. najemov. Gre pa prostorno za nekakšen rang velikosti naših bencinskih črpalk.  
 
Ali ste pri odpiranju trgovin naleteli na kake težave in kako izbirate lokacije? 
 
Smo jih oz. jih še vedno rešujemo sproti. Ravno zdaj v Mariboru glede pridobitve dokumentov za gradnjo oz. nekaterih potrebnih gradbenih popravkov iz sosedstva. Mestna središča, ki so bila naš cilj ob teh odprtjih, imajo zelo posebne in visoke standardne zahteve in seveda jih moramo sproti izpolnjevati in zagotoviti, da bo vse v redu. Glede izbora lokacij se na ponudbo trga prilagajamo tudi s pomočjo skupnih odločitev s poslovnimi partnerji. 
 
Po odprtjih v Ljubljani torej sledi Maribor. Kaj pa ostala mesta v Sloveniji?
 
 Imamo pripravljeno strategijo o širitvi prodajnih mest in če bodo lokacije dobre in potrebe kupcev take, da bomo ocenili, da je treba kje odpreti še kako tako trgovino, bomo to absolutno tudi storili. 
 
Dejali ste, da imate konkurenčne cene s pravimi trgovci, če se tako izrazimo? 
 
Danes je čas denar in če boste kdaj za košarico mogoče pri nas plačali kak evro več, se vam bo to vrnilo drugje, kjer smo pa cenejši. V vsakem primeru vam, vaši ženi, otrokom in vsem ostalim povem, da naj se le prepričajo o tem, kar imamo v naših trgovinah.  
 
Kako je torej prišlo do odločitve, da vstopite v svet prodaje na drobno oz. široke porabe. To je v bistvu nekakšna nadgradnja tega, kar že sedaj ponujate v svojih številnih bencinskih črpalkah, kajne? 
 
Seveda. Lahko bi se te zadeve lotili tudi s kakim partnerjem, kot to počnejo v tujini. Npr. Shell črpalke s Hoferjevimi trgovinami ali pa celo prodajalnami Illyja. Odločili smo se za samostojne trgovine, na črpalkah pa imamo tudi mi že McDonald’s. Burger King bomo pa še imeli. 
 
Kje boste imeli Burger King? 
 
O tem še ne bi govoril, ker se šele pripravljamo. Ne morem vam še povedati. 
 
Lahko pa še več o tem, kako ste se pripravili na projekt HopIN? 
 
Spremljamo trende, kot sem že omenil. S sodelavci na razvoju že dalj časa ciljamo na dogajanje na tem področju tako, da obiskujemo različne sejme in seminarje po svetu. Delamo tudi raziskave o tem, kaj si želijo kupci in smo jih naredili v zvezi s tem projektom že zares veliko ter tudi na ta način precej izvedeli in se marsičesa naučili.  
 
Zakaj in kdaj pa je prišlo do te ideje, da greste pa zdaj zares dokončno v ločene trgovine? 
 
Že pred leti smo na treh črpalkah, dveh v Ljubljani in eni v Kranju začeli s t. i. "convenience” modelom, kar pomeni, da smo imeli npr. na črpalki na Kajuhovi in v Kranju na počivališču Primskovo preizkuse. Tam smo imeli namreč več kake ponudbe mogoče na račun avto materiala in še česa in smo tako ravno zaradi tega preizkušanja trga dodajali potem npr. več svežega mesa, mlečnih izdelkov, sadje itd. Sadje tako ali tako prodajamo praktično na vseh črpalkah.  
 
V teh trgovinah veljajo Petrolove kartice zaupanja? 
 
Seveda. Praktično je poslovanje identično poslovanju na črpalkah s tem, da v ločenih trgovinah HopIN ni goriva.
 
 Kaj pa širitev v regiji s tem modelom, npr. odprtje take trgovine na Trgu Bana Jelačića v Zagrebu? 
 
Dobra ideja, zakaj pa ne (smeh). Fresh gre postopno že tako ali tako na Hrvaško. Dobre prakse širimo naprej in zakaj ne bi tega storili še s trgovinami v središčih mest. 

Nazaj
 


 
 
 
back to top