IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Četrtek, 29.09.2022 || V jesenskem tednu restavracij tokrat 107 sodelujočih restavracij  |  Lidl bo imel logistični center v Kumanovu  |  Menedžerja leta 2022 sta Blaž Brodnjak in Sabina Sobočan  |  Septembra z rekordno 10-odstotno inflacijo  |  Pri popisih cen živil bodo sodelovali tudi trgovci  |  Tuš v Nami odprl "Gourmet & delikateso", Ana Roš 7.oktobra pekarnico   |  29. september - mednarodni dan ozaveščanja o odpadni hrani in izgubah hrane  |  Barcaffè znova z nazivom Superbrands Slovenija  |  Hofer z atraktivno ponudbo dostave  |  Pepsi lansiral omejeno serijo pijač S'mores z različnimi okusi  |  DZ prek predloga novega zakona o varstvu potrošnikov  |  Stavka zaradi naraščajočih cen  |  Prodaja v trgovinah po šestih mesecih upadla  |  Marks & Spencer z novo ponudbo vegetarijanskih obrokov  |  Uradna otvoritev Tuš "gourmet & delikatese" v Nami  |  Cena za hektar njive lani presegla 22.000 evrov  |  Gospodarsko razpoloženje najslabše v skoraj dveh letih  |  Lani vsak Slovenec zavrgel 68 kilogramov hrane  |  Podjetja še bolj zadržana pri zaposlovanju  |   Gazprom zažugal z neizpolnjevanjem obvez do Naftogaza  |   ||
   

INTERVJU: Rus: "Izdelki blu kmalu na voljo tudi v Sloveniji"

24.11.2018
Ob 5. izvedbi beograjske FMCG Summita (22. novembra) smo se pogovarjali z enim izmed govornikov, Milanom Rusom, direktorjem podjetja Tobačna 3Dva, d. o. o., ki posluje pod okriljem svetovno uveljavljenega velikana Imperial Tobacco. V decembrski številki si boste lahko prebrali celoten intervju, na spletu pa ponujamo skrajšano različico včerajšnjega dialoga.
 
Je bilo potrebno vodilne pri Imperial Tobacco ob prevzemu posebej prepričevati, naj ohrani poslovanje prek maloprodaje? 
 
Pogajanja so pri tovrstnih prevzemih vedno prisotna. Takoj ko si prisoten na področju, ki ni del "core businessa" in v tem ni strašnega znanja, je treba izdelati zelo natančno raziskavo. Zlasti, če nekaterim segmentom prodaja pada. Tako je. Zato je naša skrb, da te padajoče kategorije nadomestimo in rastemo, investiramo dalje. Smo v procesu prenove lokacij, nedavno smo več kot 40 lokacij obnovili. Nenehno se moramo dokazovati, da zmoremo s svojimi lastnimi idejami ustvariti rast. Poleg tega bi poudaril pomembnost franšiznega modela, saj so naši partnerji tako motivirani, da prodajo več in ustvarimo večjo maržo.
 
Ima morda Imperial zaradi lastništva v vaši maloprodaji pri ponudbi izdelkov kakršno koli prednost? 
 
Vsako leto izdelamo cenik, izpostavitev, ki velja za vse. Ima pa Imperial Tobacco, jasno, prednost, da police prvi zakupi, medtem ko so cene enake. 
 
Vendar pa družba na ostalih evropskih trgih ne nastopa v maloprodaji. S tega vidika je Slovenija precedens, mar ne? 
 
To je neka zgodovina, ki jo pri nas uspešno branimo. To pri Imperialu ni v fokusu. Oni iščejo 2, 3 lokalne distributerje, postavijo predstavništvo in tovarno. Tako poslujejo po celem svetu. 
 
Glede na to, da delujemo kot regijska revija, imamo vprašanje, povezano z ostalimi trgi. Na Hrvaškem je v vaši panogi izjemno močna družba Tisak, ki pa ga Agrokor prodaja. Ima Imperial namen iti v ta posel in ali so cilji morda povezani tudi z vstopom na srbski trg? 
 
To je dobro vprašanje za lastnike. Jaz sem navsezadnje le uslužbenec, menedžer. Po mojem mnenju ne, kajti Imperial je dokaj racionalen vlagatelj, osredotoča se na kategorije, ki jih obvlada, retail ni med njimi. Obvlada tobačne izdelke in zdaj se pospešeno premika v NGP (op. a. New Generation Products – Izdelki nove generacije). Razvit imamo izdelek elektronske cigarete z zamenljivo kartušo blu, ki je za zdaj na voljo v Italiji, Nemčiji, kmalu bo na voljo tudi pri nas. Na retailu, razen Slovenije, ni prisoten nikjer drugje, zato močno dvomim, da bi jih to sploh zanimalo. 
 
Kako ste zadovoljni z odzivom na vašo predstavitev na FMCG Summitu. Sami smo dobili povratne informacije, da so bili obiskovalci zadovoljni. Kako vam je všeč konferenca? 
 
Kar precej. Najprej sploh nisem imel občutka, da smo v regiji tako zelo relevantni, pa se je izkazalo, da pravzaprav z vsemi predavatelji sodelujemo, na primer z BG Reklam. Čeprav na srbskem trgu naše trafike niso prisotne, sem nastopil z namenom deljenja izkušenj. Dobili smo povabilo, da pokažemo 'best case', kaj lahko vse izvlečeš iz poslovanja s trafiko. Rdeča nit konference so bile namreč inovacije. 
 
Vprašanje, ki se ponuja kar samo po sebi. Glede na to, da ste na čelu podjetja, ki sodi v kategorijo tobačnih izdelkov, nas zanima, kakšen je vaš splošen odnos do kajenja. Te dni smo vas videli s pipo ... 
 
Odločitev za kajenje je odločitev odgovorne odrasle osebe, ki se zaveda nevarnih učinkov. Kajenje po eni strani lahko prinaša užitek, po drugi strani pa prinaša določeno tveganje. Jaz osebno kadim pipo, ki je praktično izumrl produkt. Napolnim jo s posebnim aromatiziranim tobakom, ki se ga kupi v trafikah. Delež je zanemarljiv in pada. Ta reč je zelo antimoderna in zahteva čas. Večina produktov je narejena na podlagi hitrega odziva, priprava pipe pa terja pol ure. Lahko si jo recimo privoščim v večernih urah na terasi, ko otroci že zaspijo. Je pa zato užitek toliko večji. 
 
Kakšna bo po vašem mnenju tobačna industrija čez 20 let? 
 
Zagotovo se bo spremenila, bo pa v središču pozornosti še zmeraj zagotavljanje užitka, pa najsi bo to listič z energijsko pijačo, obliž z nikotinom. V tej kategoriji bo Imperial vsekakor ostal.
 
 
Ob padanju prodaje tiskanih medijev trafike tudi v prodajo elektronskih storitev

 Vztrajno padanje prodaje tiskanih medijev izziv prinaša tudi trafikam, ki so v preteklosti večino prometa ustvarile s prodajo tiskovin in tobačnih izdelkov. Družba Tobačna 3Dva je rešitev med drugim našla v prodaji elektronskih storitev, ki sicer prinaša nižje marže, a velike prodajne količine.

Kot je na trgovinski konferenci FMCG Summit, ki jo je v četrtek gostil Beograd, poudaril direktor Tobačne 3Dva Milan Rus, so sprva poskušali s širitvijo prodajnega asortimana, a se to ni obneslo. Razlog za to so med drugim manjše skladiščne zmogljivosti kot pri običajnih trgovcih.

Pravo rešitev so nato našli v elektronskih storitvah. Trend rasti prodaje je po Rusovih besedah na tem področju spodbuden, pri tem pa je ključno spremljati odzive potrošnikov in iskati nove produkte, zanimive za takšno prodajo.
 



 


Nazaj
 
 
 
 
back to top