IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 21.10.2020 || Strateška konferenca o trgovini TZS in EF ob 10.uri prek spleta  |  Oktobrska (93.) številka revije InStore tudi na spletu  |  Kmetijski ministri EU podprli razvoj vzdržnega evropskega prehranskega sistema  |  Prilagojen delovni čas večine trgovcev zaradi policijske ure   |  Zastoj v pogajanjih o brexitu ostaja  |  Počivalšek: "Gospodarstvo je zgled odgovornega ravnanja"  |  InStore Srbija 29. oktobra organizira “FMCG Brand Forum ONLINE” z govorniki neposredno iz studia   |  Trgovci zaradi policijske ure prilagajajo delovni čas  |  Prihodnost v gojenju kulturnih rastlin s slano vodo?  |  Monstat: "V mleku vedno več maščobe"  |  Koding Gorska – prva tovarna v regiji z "zeleno" proizvodnjo  |  Blagovna znamka KitKat praznuje 85 let  |  Podelili Petine nagrade za najboljše veganske izdelke   |  ZANIMIVOST: Goveja juha v steklenici  |  Perutnina Ptuj v Bački Topoli gradi nove hleve   |  Andrej Dean novi predsednik uprave Belja plus  |  Konzum in Uber predstavljata skupno storitev dostave živil  |  Zaradi pandemije uvaja najstrožje ukrepe v Evropi  |  X5 Retail kmalu s "hard" diskont verigo  |  Zenica z dvema novima trgovinama  |   ||
   

Slovenija: Ribji namaz Argeta rezultat odličnega sodelovanja (Čizmić,Smrekar&Kunsterle)

19.09.2020
Ribji namaz Argeta posoška postrv je prvi rezultat pobude #PodpiramoLokalno, v kateri sta Atlantic Grupa in Mercator z združenimi močmi pomagala ribogojnici Faronika iz Tolmina. Zgodba o uspehu, katere temelj je podpora lokalnemu gospodarstvu, dokazuje, da se s posluhom, agilnostjo, predvsem pa sodelovanjem lahko v zelo kratkem času realizirajo tudi najbolj zahtevne zgodbe. 
 
(Čizmić, Smrekar&Kunsterle)

Zgodba ribjega namaza Argeta s posoško postrvjo je bila polna edinstvenih postopkov, hitrih reakcij, tveganih odločitev, učinkovitih ukrepanj, vse zato, da se reši težava lokalnega dobavitelja ter na trgu ponudi zares poseben produkt. Argeta posoška postrv je od včeraj naprej na voljo ekskluzivno v Mercatorjevih prodajalnah po Sloveniji, z njenim nakupom pa bodo kupci pomagali ribogojnici pri ponovnem zagonu in okrevanju. Atlantic Grupa in Mercator sta se namreč odpovedala dobičku od prodaje tega izdelka.

Lansiranje novega Argetinega izdelka na police Mercatorja so v Atlantic Grupi in Mercatorju včeraj pospremili z zanimivo okroglo mizo, ki jo je vodil strokovnjak Matej Golob in na kateri so z nami delili raznolike vidike tega res velikega podviga: zasnove, priprave, proizvodnje in lansiranja povsem novega izdelka v manj kot šestih mesecih. Postopek, ki sicer traja mnogo dlje, je bil izpeljan v izjemnem sožitju in sodelovanju vseh vpletenih partnerjev – Atlantic Grupe, Mercatorja in ribogojnice Faronika. S tem je pobuda #PodpiramoLokalno dobila prvo zgodbo o uspehu, za katero si želijo, da bi navdušila tudi mnoge druge male podjetnike.

V težkih trenutkih se rodijo izjemna sodelovanja

Ribogojnico Faronika, ki je bila leta 2015 zgrajena na sotočju rek Soče in Tolminke, je epidemija prizadela bliskovito in zelo močno. Jernej Kusterle, namestnik direktorice ribogojnice Faronika, je pojasnil, da bi zaradi izgube trga podjetje kmalu zaplavalo v rdeče številke.
"Zaprtje vrtcev, šol, javnih zavodov, gostinskih obratov in meja v spomladanskem času epidemije je skupaj z drugimi ukrepi, ki smo jih morali sprejeti, za nas pomenilo izpad 85 do 90 odstotkov prometa."

Njihovo stisko so zaznali v Argeti in se zelo hitro odločili, da jim ponudijo pomoč. Atlantic Grupa je v juniju 2020 od ribogojnice Faronika odkupila presežek posoške postrvi in zasnovala povsem nov produkt Argeta posoška postrv.
 
"Trajnostna načela delovanja, med katera sodi tudi pomoč lokalnemu gospodarstvu, so ena izmed osnovnih vrednot Argete. Trajnostno delovanje pričakuje tudi potrošnik, prav tako je zelo zaznani trend tudi preferenca lokalnih proizvajalcev, lokalnih okusov. Potrošnikom je zato treba iti naproti, jim dati občutek, da se o njih razmišlja, jim priti nasproti z njihovo tradicijo, z njihovo kulturo, z njihovim specifičnim okusom. To je danes pravzaprav ime igre," pojasnjuje Enzo Smrekar, podpredsednik Atlantic Grupe za delikatesne namaze, Donat Mg in internacionalizacijo.
 
"Ker nas prilagodljivost potrošniku vodi že pri drugih izdelkih, kjer se prilagajamo vsakemu specifičnemu trgu z izborom okusov po željah potrošnikov, je bilo tako logično kot tudi skladno s trajnostnimi načeli, da takoj pomagamo. Na srečo naša industrija ni tako močno pod pritiskom krize kot nekatere druge, ampak to ne pomeni, da ne moremo še komu drugemu pomagati. In to je bilo to osnovno vodilo, ki je pa tudi sicer del našega vsakodnevnega razmišljanja in DNK-ja."

Sodelovanja z manjšimi podjetji pa vendarle niso tako preprosta. Manjša podjetja namreč težje sledijo dobavnim količinam in standardom kakovosti, tudi zato je ta zgodba sodelovanja z manjšim podjetjem za Argeto še toliko bolj pomembna. Ribogojnica Faronika je sicer še pred časom epidemije sprejela strateško odločitev, da si dolgoročno poišče večjega partnerja, zato je to sodelovanje tudi za njih še posebej dobrodošlo. "Mlada podjetja smo polna idej, optimizma, radi tvegamo," pojasnjuje Jernej Kusterle in dodaja:
 
"Nam pa pri realizaciji zmanjka nekaj sredstev ali energije za preboj na večji trg." Za to je potreben večji partner, ki potrebe malega podjetja razume in spoštuje, sam pa ima večji finančni in tudi distribucijski zagon. 

Nova pot za nove partnerje

V zgodbi Faronike in presežka posoške postrvi se prepleta mnogo vrednot. Med prve gre zapisati pozornost do družbe in okolja. Brez nje bi veliko podjetje kot je Atlantic Grupa težko zaznalo stisko ribogojnice. Za njo sledijo skrb za lokalno okolje in malo gospodarstvo, pa seveda pogum, vztrajnost in sodelovanje. Tako hitra pot od zasnove do proizvodnje in lansiranja, kot se je zgodila pri razvoju Argeta Posoške postrvi, je bila namreč nova oziroma drugačna za prav vse partnerje. Zahtevala je prilagoditve, hitre odločitve in tudi sprejemanje tveganj, ki bi jih sicer odpravili tekom procesa razvoja. "Na naši strani je bil izziv predvsem pravočasno zagotoviti tako dizajn kot embalažo, ki prihaja iz Italije. Ta je bila v času korone še pod posebnimi pritiski, tako da je bila tudi ta dobava težavna. Rečem lahko, da smo vsi partnerji vse na prav vseh nivojih izpeljali izredno hitro, veliko hitreje, kot bi to potekalo po običajnih rokih," dodaja Enzo Smrekar.

Za sodelovanje so se hitro odločili tudi v Mercatorju. "V času korona krize, ki jo vsi živimo, je še bolj jasno, kako pomembno je to partnerstvo, kako pomembno je partnerstvo z našimi majhnimi dobavitelji in našimi večjimi domačimi in regionalnimi dobavitelji. Na pobudo Argete smo se odzvali takoj. Tovrstne zgodbe so namreč nekaj, kar mi moramo delati, kar znamo delati in kar v bistvu nenehno počnemo. Seveda se je to zgodilo v zelo pomembnem trenutku za eno majhno podjetje, kjer mi kot večji sistemi lahko dejansko pomagamo. Rezultat sodelovanja je namenjen potrošniku, ki bo upam prepoznal tudi vrednost tega projekta. Prepričan sem, da imamo zelo dober in kakovosten, vrhunski izdelek," je povedal Tomislav Čizmić, predsednik uprave Mercatorja.

Tako Argeta kot Mercator se zavedata pomena sodelovanja z lokalnimi dobavitelji. "Mercator spreminjamo v moderno podjetje s tradicionalnimi vrednotami, kar je v tej situaciji postalo še posebej vidno. Sposobni smo hitro odreagirati in v tem primeru vidimo, kako pomembno je tovrstno sodelovanje. S skupnimi močmi smo pravzaprav rešili eno podjetje. Prepričan sem, da je tak projekt vzor za celotno gospodarstvo, taki projekti pa prava pot za naprej, kako moramo vsi skupaj delovati," poudarja Tomislav Čizmić, predsednik uprave Mercatorja. 
 

Dolina Soče na krožniku...

Sodelovanje z Argeto in Mercatorjem je idealna priložnost za promocijo posoške ribe in doline Soče, pravijo v Faroniki. "Posoška riba je vrhunska riba, ki si zasluži prepoznavnost in mesto na krožnikih svetovnih kuharskih mojstrov, predvsem pa na krožnikih vsakega slovenskega gospodinjstva. Z ribjim namazom Argeta Posoška postrv bodo kupci lahko okusili dolino Soče," so prepričani.

Argeta posoška postrv je od danes na voljo v Mercatorjevih prodajalnah. Vsi partnerji verjamejo, da bo ideja, v ozadju katere so dobri nameni za posameznika in družbo, navdušila kupce in obrodila okusne sadove, ki bodo prispevali k ponovnem zagonu in okrevanju ribogojnice Faronika.

Še več, slovenska zgodba o uspehu je val navdušenja razširila še na Hrvaško in Srbijo, tako da Atlantic Grupa z Argeto podobno zgodbo v sodelovanju z Mercatorjem in Konzumom že izvaja tudi v teh dveh državah. "In sedaj seveda se že sprašujemo, kaj lahko naredimo še jutri. Ta zgodba je pokazala, da na tak način lahko naredimo dobro za okolje, hkrati pa potrošnikom ponudimo nekaj, kar še niso dobili," navdušeno povedo v Atlantic Grupi. 
 
 
"Argeta tudi že na policah v Španiji"

Po novinarski konferenci smo nekaj minut "ukradli" Enzu Smrekarju, podpredsednik Atlantic Grupe za delikatesne namaze, Donat Mg in internacionalizacijo. Spregovoril je o bliskoviti širitvi paštete Argeta po Evropi in o tem, zakaj so pri povezovanju izbrali prav Mercator.

Pred kratkim smo zasledili, da je blagovna znamka prisotna na Poljskem. Na koliko trgih je Argeta že na trgovinskih policah?

Trenutno smo prisotni na 34 trgih. Tu seveda pri Atlanticu štejemo tiste države, kjer smo prisotni na policah klasičnih trgovin, ne le etno prodajnih mest. Na Poljskem smo prisotni že v 5000 objektih, pokrivamo 100 % hipermarketov in 100 % supermarketov. To je prvi korak, da se z Argeto ljudje najprej spoznajo v velikih mestih, se navadijo na izdelek in potem razširimo distribucijo. V diskonterjih nas ni.

Direktor Strateško poslovnega področja Slano in sladko v Atlantic Grupi Matjaž Vodopivec je dejal, da je naslednji cilj Argetino osvajanje Španije. Je v tem kaj resnice, ali je šlo bolj za šalo?

Je, poteka paralelni proces. Tam se trenutno približujemo 1000 prodajnim mestom. Žal nas je trenutna situacija s koronavirusom upočasnila, predvsem v pogovorih in sestankih, saj vsi vemo, da je to nek proces...

...ker je potrebno imeti sestanke v živo?

Ko si enkrat ulistan, je potrebno veliko dela na področju rekrutacije in rotacije, kar pa je bilo onemogočeno, saj so bile blokirane promocije in degustacije. Žal se je stvar upočasnila, a kaj hočemo, gremo dalje.

Torej, če sem prav razumel - v Španiji ste z Argeto prisotni na policah, a hčerinskega podjetja tam še niste postavili?

Niti še nimamo namena. Tam imamo svojega distributerja in osebo, ki je zaposlena za marketing in trenutno smo v fazi širjenja distribucije.

Namenite še besedo, dve na temo tega sodelovanja z Mercatorjem. Saj to verjetno ne pomeni, da bo namaz Posoška postrv na območju Slovenije prisoten le v prodajalnah Mercatorja?

V preostale trgovinske verige bo prišel v kasnejših fazah, za zdaj je "ekskluziva" le Mercator. Vemo, da imajo ostali trgovci ogromno podobnih lokalno usmerjenih pobud, Mercator je pač največji in eden izmed tistih partnerjev, s katerim tesno sodelujemo tako na Hrvaškem, kot v Srbiji in tudi BiH. Iz tega naslova smo se odločili, da se pogovorimo z Mercatorjem, saj smo opazili, da imajo v teku že eno podobno platformo.

Za konec samo še to. Dejali ste, da bo identična akcija stekla tudi na Hrvaškem in v Srbiji. Tam izdelek ne bo nosil imena Posoška postrv, ampak...?

Da, tudi na Hrvaškem in v Srbiji smo se že povezali z lokalnima ribogojnicama. Gre za podoben princip, saj imajo tudi na jugu tipične lokalne vrste postrvi. V Srbiji bo tako denimo na izdelku pisalo Argeta Gaška pastrmka.


Nazaj
 


 
 
 
back to top