IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 02.07.2022 || Porast e-trgovine leta 2021 za 13 odstotkov  |  Kantar:"Lidl najuspešnejši na francoskem trgu v zadnjem obdobju"   |  Brezplačno mobilno gostovanje v EU se podaljšuje za deset let  |  EU in Nova Zelandija sklenili pogovore o sporazumu o prosti trgovini  |  Za vzdrževanje učnih čebelnjakov razpisanih 17.000 evrov  |  SDH zamenjal nadzornike Pošte Slovenije  |  Vlada nadaljuje sprejemanje ukrepov za naslovitev draginje  |  Odprte prijave na največje tekmovanje spletnih trgovcev v regiji  |  Ifo:"Obeta se nov dvig cen hrane"  |  Tovarna zdrave hrane prisotna tudi v Sloveniji  |  Virtualni spletni seminar: "Shopper Trends 2022" - 14. julija  |  Lidl ni obupal nad prihodom v BiH in išče delavce  |  ZANIMIVOST:Omejena prodaja Nutelle s fotografijami naravnih lepot BiH  |  Evropska komisija odobrila gensko spremenjeno koruzo za živila in krmo  |  Delavski direktor Pošte Slovenije postal Janez Zidar  |  EU predlaga prepoved aromatiziranih tobačnih uparjevalnikov  |  Gomex z novo trgovino, prvo v Obrežu  |  Delhaize odprl prenovljen hipermarket Mega Maxi v Kragujevcu  |  Šinkova izpostavlja pomen digitalizacije za kmetijstvo  |  V zadnjem letu sta se najbolj podražila olje in moka  |   ||
   

Slovenija: Raziskava SPO: "Petina vseh podjetij v dejavnosti trgovine"

17.05.2022
Po podatkih raziskave Slovenski podjetniški observatorij, ki jo sofinancira ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo preko javne agencije Spirit, je bilo leta 2020 v Sloveniji 118.959 podjetij, kar je 0,8 odstotka manj kot leta 2019. Za 2,2 odstotka se je povečalo le število podjetij, ki ne zaposlujejo nobenega delavca.
 
V najnovejši raziskavi Slovenski podjetniški observatorij so avtorji opravili analizo demografije slovenskega gospodarstva ter podrobneje preučili digitalizacijo malih in srednje velikih podjetij. Podjetja so izpostavila predvsem finančne težave pri digitalizaciji in pomanjkanje zaposlenih z ustreznimi znanji. "Mala in srednje velika podjetja sama ne bodo zmogla preseči tovrstnih težav, zato je na teh področjih nujno potrebna podpora podjetniškega ekosistema z ustreznimi ukrepi. Na eni strani so to finančni ukrepi, na drugi pa omogočanje dostopa do ustreznih novih znanj obstoječih zaposlenih kot tudi mladih, ki se bodo šele vključili na trg dela," pravi vodja raziskave Barbara Bradač Hojnik.

"Poslovanje je že pred koronsko krizo postajalo vse bolj odvisno od razumevanja in uporabe sodobnih poslovnih modelov, ki učinkovito izrabljajo prednosti digitalizacije, kriza pa je te procese digitalne transformacije izrazito pospešila. Vendar pa nimajo vsa podjetja potrebnih zmogljivosti za izvedbo te transformacije," je dodal Miroslav Rebernik, prav tako z inštituta za podjetništvo in management malih podjetij na Ekonomsko-poslovni fakulteti (EPF) Univerze v Mariboru.

"Manjša kot so podjetja, manjša je verjetnost, da bodo sprejela nove digitalne prakse, in večja je verjetnost, da bodo omejila njihovo uporabo na osnovne tehnologije," je dodal.

Raziskava, ki so jo izvedli tako med podjetji kot med podpornim okoljem, kaže, da podjetja v Sloveniji uporabljajo predvsem enostavnejše digitalne tehnološke rešitve in orodja, zahtevnejša, kompleksna ali novejša pa bistveno manj. Tako prevladujejo implementacija in uporaba spletnih strani, orodij za podporo timskemu delu in programske rešitve za brezpapirno poslovanje. Šele nato sledijo digitalizacija poslovnih procesov, internet stvari, celovite programske rešitve za podporo strankam, 3D-tisk in veriženje blokov.

V Sloveniji je bila v letu 2020 skoraj petina vseh podjetij v dejavnosti trgovine, vzdrževanja in popravil motornih vozil. Drugi največji delež podjetij je bil v strokovnih, znanstvenih in tehničnih dejavnostih, na tretjem mestu je bilo gradbeništvo.

"Ustvarjeni prihodek poslovanja slovenskega gospodarstva je leta 2020 znašal 100,9 milijarde evrov, kar je bilo za 5,9 odstotka manj kot leta 2019. Več kot 40 odstotkov te vrednosti (40,5 milijarde evrov) so predstavljali čisti prihodki od prodaje na tujem trgu, ki so bili v primerjavi z letom 2019 manjši za 7,2 odstotka. Prihodek poslovanja se je v letu 2020 v primerjavi z letom 2019 zmanjšal v skoraj vseh dejavnostih," pojasnjuje avtorica demografske analize podjetij Dijana Močnik.

Nazaj
 
 
 
 
back to top