IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Četrtek, 23.09.2021 || Novembra podražitev tobačnih izdelkov  |  Boj za zaščito vina prošek  |  Nove Michelinove zvezdice...  |  Družba DHL Express razglašena za najboljše delovno mesto  |  Mercator v prvem polletju z veliko rastjo poslovnega izida  |  Michelinova zvezdica zasijala (tudi) v Gostišču Grič  |  Lidl z novimi projekti za manj zavržene hrane   |  Slovenija je prva država v Evropi z (novim) Googlovim orodjem - "market finder-jem"  |  ZZS predstavila zadružne vinske kleti  |  Ana Roš & Tuš zvezdi(ci) Michelina   |  GZS:"Industrija ob rasteh cen energentov za nujen dialog z državo"  |  Pomemben dogovor Kauflanda z osnovnimi šolami  |  Jutri delavnica o praktičnih vidikih izvoza in uvoza   |  DIA trgovine prilagodila za večje oddelke svežega programa  |  Barilla toži nad visokimi cenami pšenice  |  Dvig trenda spletnega nakupovanja  |  Strokovnjaki za prehransko ustreznost svetujejo kupcem v Asdi  |  Italijani svarijo Britance: "Hranijo vas s ponaredki"  |  Potrošniki septembra slabše razpoloženi  |  ZANIMIVOST: Nasproti policije bo prvi muzej kanabisa  |   ||
   

Evropa: Raziskava Barometer e-kupca 2020

08.07.2021
Barometer e-kupca (E-shopper barometer) je raziskava o trendih in navadah spletnega nakupovanja v Evropi, ki jo zadnjih pet let izvaja DPDgroup.Zmagovalka je hrana.Svetla prihodnost spletne trgovine Ker so spletni nakupi udobni in varni, lahko pričakujemo rast spletne trgovine tudi po koncu pandemije.

STUDIO MARKETING INTERNATIONAL, D.O.O.
 
 
Raziskava Barometer e-kupca 2020 je pokazala, da v Evropi pogostost spletnega nakupovanja narašča, po spletu kupujejo tudi tisti, ki tega do sedaj niso počeli – starejši.
 
Epidemija covida-19 je povzročila drastične spremembe v nakupnih navadah potrošnikov, saj se je samo v EU v primerjavi z letom 2019 kar 15 milijonov novih kupcev preselilo na splet.
 
Spremenile so se kategorije izdelkov, ki jih najraje kupujemo po spletu, potrošniki so postali bolj okoljsko ozaveščeni, kaže raziskava Barometer e-kupca 2020 DPDgroup. Novi realnosti in pričakovanjem kupcev so se morale prilagoditi tudi spletne trgovine in zagotoviti pozitivno nakupovalno izkušnjo različnim skupinam potrošnikov.

Spletna trgovina je bila v letu 2020 eden redkih gospodarskih sektorjev, ki so pozitivno poslovali kljub pandemiji covida-19. Zaradi zaščitnih ukrepov in lockdownov, ki so omejili dostop do tradicionalnih trgovin, je epidemija pospešila rast spletne trgovine po vsem svetu. Le v nekaj mesecih smo bili priča veliki preobrazbi, za katero bi ta panoga sicer potrebovala tri do pet let. Samo v EU je leta 2020 e-nakupe opravljalo 15 milijonov kupcev več kot leta 2019. Občasni e-kupci so postali redni kupci, saj se je pogostost njihovih nakupov povečala, pojavil pa se je tudi nov profil e-kupca, in sicer starejši oziroma senior e-kupec. Prav tako so se drastično spremenile kategorije izdelkov, ki jih najpogosteje naročamo prek spleta, trenda odgovornega potrošništva in trajnosti pa sta dobila nov zagon. Raziskava namreč kaže, da bo 70 odstotkov kupcev ohranilo svoje navade spletnega nakupovanja tudi po koncu pandemije.
 
Ključne ugotovitve:

Po spletu najraje nakupujemo hrano

Hrana, ki je bila prej nišni izdelek, je zamenjala oblačila in obutev kot kategorijo, ki jo ljudje najpogosteje kupujejo po spletu. Zaradi strogih zaščitnih ukrepov in lockdownov ter zaskrbljenosti za lastno zdravje so začeli potrošniki živila kupovati po spletu. Kategorija prehrane je dosegla neverjetno rast po vsem svetu. Spletnim trgovinam z mešanim blagom je od marca do decembra 2020 zrasel promet za 95 odstotkov, prav tako je cvetela dostava hrane, saj so ljudje veliko pogosteje kot sicer jedli doma. Povečalo se je tudi povpraševanje po tehničnih izdelkih, kozmetiki, pohištvu in izdelkih za domače mojstre (DIY) ter športni opremi.

Prilagodljivost spletnih trgovcev je ključ za uspeh

Najnovejše nakupovalne navade jasno kažejo, da je fleksibilnost ključen pogoj za uspeh spletnih trgovcev. Spletni kupci pričakujejo, da sami izberejo kraj in čas dostave paketa, kar pomeni, da morajo spletne trgovine tesno sodelovati z dostavnimi službami, ki vse bolj izpopolnjujejo inovativne dostavne rešitve za končne uporabnike. Vsekanalni pristop (omnichannel approach) je postal bistven za razvoj spletnih trgovin in ustreznih načinov dostave blaga med krizo.

Sam/a se odločim, kje in kdaj bom prevzel/a svoj paket

Kupci želijo sami izbrati način in čas dostave paketa, kar je posledica novonastalih potreb med epidemijo (delo od doma, brezstična dostava …). Online kupci ne glede na kategorijo blaga pričakujejo hitro dostavo (sploh za pokvarljivo blago). DPD Slovenija tako ponuja izbiro kraja dostave, kot so na primer dostava na dom, v službo, na eno od številnih Pickup lokacij ali v paketnike DPD Direct4.me.

Nova skupina kupcev: tudi starejši nakupujejo prek spleta

Spletna trgovina mora ustrezati potrebam in pričakovanjem različnih skupin kupcev ter zagotoviti pozitivno nakupovalno izkušnjo tako milenijcem kot seniorjem, poznavalcem in novim uporabnikom spleta. Raziskava je namreč zaznala pojav nove kategorije kupcev na spletu, in sicer starejše e-kupce. Gre za potrošnike, starejše od 55 let, za katere sta značilna bolj tradicionalno vedenje in večja previdnost pri spletnem nakupovanju, kot na primer uporaba raznih orodij za primerjavo cen, branje opisa izdelkov, uporaba kreditnih kartic namesto digitalnih denarnic ... V primerjavi z mlajšimi uporabniki spletnih tehnologij niso tako zahtevni glede načina dostave, nakupe raje opravijo prek računalnika kot prek pametnega telefona, na njihove nakupne odločitve pa manj vplivajo družbena omrežja. Z razcvetom spletnega poslovanja v zadnjem letu so se pričakovanja kupcev povečala, a mnogi med njimi so postali bolj odprti za novosti ter odkrivanje in preizkušanje novih blagovnih znamk in trgovin, predvsem lokalnih in inovativnih izdelkov.

Kupci po spletu se odločajo za nakup izdelkov, ki so do okolja prijazni, dostavljalci pa poskrbijo za najbolj zeleno dostavo

Načelo trajnosti in okoljska odgovornost sta nujni postavki vseh udeležencev današnje e-trgovine, saj e-kupci zahtevajo do okolja prijazne izdelke in storitve. Zdravstvena kriza je povečala zavedanje o globalnih problemih pri potrošnikih, ki so se zaradi zaprtja fizičnih trgovin med pandemijo izpraševali o svojih nakupnih odločitvah in njihovem vplivu na okolje. Tako pričakujejo od podjetij, da so okoljsko odgovorna in da se trudijo aktivno zmanjšati svoj ogljični odtis. Trend odgovornega potrošnika se kaže v porastu trgovin z rabljenimi izdelki, večjem povpraševanju po do okolja prijazni dostavi in večji pozornosti, ali je možno izdelek reciklirati.

Nazaj
 


 
 
 
back to top