IN STORE in your country:
|
|
![]() |
SLOVENIJA | Sobota, 25.06.2022 | || | || |
Svet: Približno 80 % Evropejcev opravlja nakupe prek pametnih telefonov21.12.2018
Celo božično nakupovanje se seli na mobilne platforme, kjer ljudje za nakupe izkoristijo svoj prosti čas med tednom.
![]() V Evropi so se pametni telefoni uveljavili tudi kot
naprave za nakupovanje. Opravljanje nakupov prek njih je postalo tako običajno
kot fizično nakupovanje. V številkah: 80 % Evropejcev uporablja svoje mobilne
naprave tudi za nakupovanje, od tega 41 % pogosto ali celo vedno.
To je
rezultat reprezentativne vseevropske raziskave z več kot 18.000 anketiranimi
osebami. Raziskavo je naročil Mastercard, opravilo pa jo je podjetje za tržne
raziskave Innofact.
V Evropi je veliko število uporabnikov, ki pogosto in
veliko nakupujejo prek mobilnih naprav. V Združenem kraljestvu in Nemčiji
skoraj polovica ljudi nakupuje prek pametnih telefonov vsaj enkrat na teden ali
celo pogosteje (47 % v obeh državah), v celotni Evropi pa je takšnih 39 %
uporabnikov.
Glede na odgovore 18.000 anketirancev iz Evrope mobilno
nakupovanje skupno predstavlja že četrtino (24 %) vseh nakupov. Trendom
mobilnega plačevanja sledimo tudi v Sloveniji, saj po rezultatih zadnje
Masterindex raziskave o plačilnih navadah Slovencev priljubljenost mobilnega
plačevanja pri nas narašča. Zgovoren je podatek, da že četrtina Slovencev meni,
da bo plačevanje prek mobilnega telefona čez pet let najbolj priljubljena
oblika plačevanja.
Skoraj tri četrtine (72 %) Evropejcev načrtuje, da bodo
svoje pametne telefone uporabili tudi za božično nakupovanje. Večina jih rada
nakupuje darila doma na kavču (82 %) ali v postelji (25 %). Ljudje pa
izkoriščajo hitrost in enostavnost mobilnega nakupovanja tudi tako, da božične
nakupe na hitro opravijo med čakanjem ali med pavzo za malico.
Znatno število
božičnih nakupov tako opravijo med čakanjem ali med vožnjo z javnim prevozom
(19 %) ali med službeno malico ali kosilom (9 %). Ko so sodelujoče prosili, da
izberejo tri najljubše časovne termine za božično nakupovanje, je večina
Evropejcev izbrala čas med tednom in ne vikenda.
Najbolj priljubljen čas za
nakupovanje je med tednom zvečer med 17. in 21. uro (49 %), veliko nakupov
božičnih daril pa je opravljenih tudi med tednom med 12. in 17. uro (42 %) ter
med 9. in 12. uro (31 %).
"Evropejci ne
samo sprejemajo, ampak se tudi poslužujejo mobilnega nakupovanja, ker je hitro,
enostavno in varno,” je dejal Luka
Gabrovšek, predstavnik družbe Mastercard v Sloveniji in dodal: "Nobenega dvoma ni, da premik k mobilnemu nakupovanju spreminja
trgovsko panogo po vsej celini. Med rezultati vidimo, da se celo božično
nakupovanje seli na mobilne platforme, ko ljudje svoj prosti čas doma ali med
vožnjo na delo izkoristijo za nakup daril.”
Evropejci navajajo različne razloge, zakaj radi
nakupujejo prek svojih pametnih telefonov. Med poglavitnimi so: večja hitrost
(44 %), nakup z enim klikom (33 %), enostavnejša navigacija (30 %) in povečana
varnost (14 %).
Slednjo kot pomemben dejavnik za mobilno nakupovanje
izpostavljajo v Združenem kraljestvu (22 %), na Irskem (21 %) ter v Španiji in
Franciji (20 %). Medtem ko Poljaki (63 %), Nemci (59 %) in Švicarji (56 %)
najbolj cenijo učinkovitost, saj je zanje najpomembnejši kriterij hitrost
nakupovanja.
Nazaj
|
|
|