IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 25.06.2022 || ZPS:"Nekateri ekološki izdelki za zaščito pred soncem razočarali"  |  Sušne razmere se zaostrujejo  |  V pripravi interventni ukrepi za pomoč rejcem krav molznic  |   Ministrstvo v ocenjevanje škode v gospodarstvu po junijskem neurju  |  V rastlinjakih Ocean Orchids vzgojili prve sadike vanilije   |  Brezpogojni boj proti inflaciji  |   OZS podelila podelila mojstrske diplome trem generacijam  |  Državna sekretarka na kmetijskem ministrstvu je Tatjana Buzeti  |  Na Petrolovih servisih ob avtocesti cena dizla znižana  |  Nova trgovina PerSuja v Beogradu  |  Nov supermarket Maxi v Subotici je odprl svoja vrata  |  Poziv kmetov in zadrug k učinkovitemu ukrepanju za "žitno verigo"  |  Merkur s projektom o samooskrbi "prepričal" kar 72 osnovnih šol  |  TZS:"Trgovinska panoga ni vojni dobičkar"  |  Coop napoveduje lansiranje govedine z zmanjšano vsebnostjo metana  |  Luka Reka zasuta s poizvedbami za pretovarjanje žita iz Ukrajine   |   Rusija v rubljih poplačala obresti na dolg v dolarjih  |   Vlada od petka od trgovcev pričakuje prilagoditev marže  |  Delamaris vidi priložnosti za povečanje prodaje na ameriškem trgu  |  OZS:"Vlada mora sprejetiukrepe za ublažitev visokih cen goriv!"  |   ||
   

Svet: Približno 80 % Evropejcev opravlja nakupe prek pametnih telefonov

21.12.2018
Celo božično nakupovanje se seli na mobilne platforme, kjer ljudje za nakupe izkoristijo svoj prosti čas med tednom.
 
 
V Evropi so se pametni telefoni uveljavili tudi kot naprave za nakupovanje. Opravljanje nakupov prek njih je postalo tako običajno kot fizično nakupovanje. V številkah: 80 % Evropejcev uporablja svoje mobilne naprave tudi za nakupovanje, od tega 41 % pogosto ali celo vedno.
 
To je rezultat reprezentativne vseevropske raziskave z več kot 18.000 anketiranimi osebami. Raziskavo je naročil Mastercard, opravilo pa jo je podjetje za tržne raziskave Innofact.
 
V Evropi je veliko število uporabnikov, ki pogosto in veliko nakupujejo prek mobilnih naprav. V Združenem kraljestvu in Nemčiji skoraj polovica ljudi nakupuje prek pametnih telefonov vsaj enkrat na teden ali celo pogosteje (47 % v obeh državah), v celotni Evropi pa je takšnih 39 % uporabnikov.
 
Glede na odgovore 18.000 anketirancev iz Evrope mobilno nakupovanje skupno predstavlja že četrtino (24 %) vseh nakupov. Trendom mobilnega plačevanja sledimo tudi v Sloveniji, saj po rezultatih zadnje Masterindex raziskave o plačilnih navadah Slovencev priljubljenost mobilnega plačevanja pri nas narašča. Zgovoren je podatek, da že četrtina Slovencev meni, da bo plačevanje prek mobilnega telefona čez pet let najbolj priljubljena oblika plačevanja.
 
Skoraj tri četrtine (72 %) Evropejcev načrtuje, da bodo svoje pametne telefone uporabili tudi za božično nakupovanje. Večina jih rada nakupuje darila doma na kavču (82 %) ali v postelji (25 %). Ljudje pa izkoriščajo hitrost in enostavnost mobilnega nakupovanja tudi tako, da božične nakupe na hitro opravijo med čakanjem ali med pavzo za malico.
 
Znatno število božičnih nakupov tako opravijo med čakanjem ali med vožnjo z javnim prevozom (19 %) ali med službeno malico ali kosilom (9 %). Ko so sodelujoče prosili, da izberejo tri najljubše časovne termine za božično nakupovanje, je večina Evropejcev izbrala čas med tednom in ne vikenda.
 
Najbolj priljubljen čas za nakupovanje je med tednom zvečer med 17. in 21. uro (49 %), veliko nakupov božičnih daril pa je opravljenih tudi med tednom med 12. in 17. uro (42 %) ter med 9. in 12. uro (31 %).  
 
"Evropejci ne samo sprejemajo, ampak se tudi poslužujejo mobilnega nakupovanja, ker je hitro, enostavno in varno,” je dejal Luka Gabrovšek, predstavnik družbe Mastercard v Sloveniji in dodal: "Nobenega dvoma ni, da premik k mobilnemu nakupovanju spreminja trgovsko panogo po vsej celini. Med rezultati vidimo, da se celo božično nakupovanje seli na mobilne platforme, ko ljudje svoj prosti čas doma ali med vožnjo na delo izkoristijo za nakup daril.
 
Evropejci navajajo različne razloge, zakaj radi nakupujejo prek svojih pametnih telefonov. Med poglavitnimi so: večja hitrost (44 %), nakup z enim klikom (33 %), enostavnejša navigacija (30 %) in povečana varnost (14 %).
 
Slednjo kot pomemben dejavnik za mobilno nakupovanje izpostavljajo v Združenem kraljestvu (22 %), na Irskem (21 %) ter v Španiji in Franciji (20 %). Medtem ko Poljaki (63 %), Nemci (59 %) in Švicarji (56 %) najbolj cenijo učinkovitost, saj je zanje najpomembnejši kriterij hitrost nakupovanja.
 
Večina Evropejcev uporablja več kot eno aplikacijo za nakupovanje

Glede na obseg in raznolikost mobilnega nakupovanja, ni presenečenje, da je 75 % Evropejcev za svoje mobilne nakupe v zadnjih 12 mesecih uporabilo nakupovalne aplikacije. Večina od njih (64 %) uporablja od 2 do 5 aplikacij, 20 % pa jih uporablja celo 6 ali več aplikacij.

Odnos do mobilnega plačevanja v Sloveniji je komentiral Luka Gabrovšek, predstavnik družbe Mastercard v Sloveniji: "Slovencem mobilno plačevanje postaja vse bolj domače, zato ne preseneča, da se ga poslužuje že dobra četrtina Slovencev. Slovenski potrošniki izkazujejo interes tudi za uporabo aplikacije za mobilno plačevanje – po zadnjih podatkih raziskave Masterindex bi bila tovrstno aplikacijo pripravljena uporabljati dobra polovica vprašanih. Slovenci tako ostajamo v koraku z globalnimi trendi brezgotovinske družbe, mobilne tehnologije pa tudi pri nas prihajajo vse bolj v ospredje in postajajo del naših potrošniških navad."

 


Nazaj
 
 
 
 
back to top