IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 20.11.2019 || 14. Vrh slovenskega gospodarstva na GZS  |  Skupščina Petrola 12.decembra o reviziji poslov   |  GEFCO dobavitelj embalaže za Airbus  |  Prijave za CEO Summit Beograd revije InStore - 4. december 2019  |  30.novembra ponovno odprtje mariborske trgovine Zelena japka  |  Hrana ni za tjavendan je projekt Lidla in Ekošole   |  Kupci imajo najraje trgovinsko verigo KAM  |  Nov direktor Žita maloprodaje Dejan Mirković  |  Italijani vse pogosteje nakupujejo pri diskonterjih  |  Med desetimi največjimi onesnaževalci s plastiko so...  |  V Intersparu Citypark odprli prvi Odori Refil avtomat za čistila  |  Odprli drugo Lidlovo trgovino v Varaždinu  |  Podnebne spremembe bi do leta 2050 lahko povzročile za 7900 milijard dolarjev škode  |  22. Slovenski festival vin presegel pričakovanja   |  Gorenje prodalo Tiki v Stari Pazovi Švedom  |  Zmagovalci izbora "Spletni trgovec leta 2019" so...  |  Bencin spet dražji skupaj z dizlom  |  V EU vendarle dogovor o proračunu za 2020  |  Povečuje se količina komunalnih odpadkov, a se tudi več ločuje  |  Mednarodni dan ozaveščanja o polnozrnatih žitih  |   ||
   

Mehika/ZDA: Povpraševanje po avokadu krepko prekaša ponudbo

23.07.2019
Američani vedno pogosteje povprašujejo po avokadu in znameniti zeleni omaki guacamole. Glede na podatke mehiškega združenja pridelovalcev avokada in izvoznikov Apeam so v ZDA letos samo v času finala lige NFL (Superbowl) uvozili 120.000 ton avokada. To je 20 odstotkov več kot leto prej in štirikrat več kot leta 2014.
 
 
Zaradi ameriškega povpraševanja so stojnice s hitro prehrano v Mehiki prisiljene, da strežejo svoje jedi z lažno omako guacamole. V tej različici so še vedno osrednje sestavine paradižniki, čilijevo olje, sol, česen in koriander, avokado pa so nadomestili z vrsto mehiške buče. Omaka je še vedno zelena ter ima podobno strukturo in okus kot original...
 
Da je zeleni sadež postal že skoraj luksuzna dobrina, je posledica slabe letine in vedno višjega povpraševanja v ZDA. Konec junija je kilogram avokada stal v povprečju 100 pesov (4,67 evra), kar si mnogi Mehičani ne morejo privoščiti. Proizvodnja te kulturne rastline je v prvih petih mesecih letos padla za 1,2 odstotka oz. 10.000 ton v primerjavi z enakim obdobjem lani.
 
Izvoz se je povečal za 7,6 odstotka. V zadnjih desetih letih se je izvoz povečal za štirikrat. Največji delež avokada izvozijo ravno v ZDA, kjer se potrošnja avokada vsako leto poveča za okoli 15 odstotkov.
 
Mehika sicer izvaža te priljubljene zelene sadeže v ZDA šele od leta 1997. Lani so s tem zaslužili 2,5 milijarde dolarjev, kar je več, kot so zaslužili z izvozom nafte, še piše portal Deutsche Welle.

Nazaj
 


 
 
 
back to top