IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Četrtek, 23.09.2021 || Novembra podražitev tobačnih izdelkov  |  Boj za zaščito vina prošek  |  Nove Michelinove zvezdice...  |  Družba DHL Express razglašena za najboljše delovno mesto  |  Mercator v prvem polletju z veliko rastjo poslovnega izida  |  Michelinova zvezdica zasijala (tudi) v Gostišču Grič  |  Lidl z novimi projekti za manj zavržene hrane   |  Slovenija je prva država v Evropi z (novim) Googlovim orodjem - "market finder-jem"  |  ZZS predstavila zadružne vinske kleti  |  Ana Roš & Tuš zvezdi(ci) Michelina   |  GZS:"Industrija ob rasteh cen energentov za nujen dialog z državo"  |  Pomemben dogovor Kauflanda z osnovnimi šolami  |  Jutri delavnica o praktičnih vidikih izvoza in uvoza   |  DIA trgovine prilagodila za večje oddelke svežega programa  |  Barilla toži nad visokimi cenami pšenice  |  Dvig trenda spletnega nakupovanja  |  Strokovnjaki za prehransko ustreznost svetujejo kupcem v Asdi  |  Italijani svarijo Britance: "Hranijo vas s ponaredki"  |  Potrošniki septembra slabše razpoloženi  |  ZANIMIVOST: Nasproti policije bo prvi muzej kanabisa  |   ||
   

Slovenija: Po SOF-u:"Čas je za trajnost"

12.09.2021
Jubilejni, že 30. Slovenski oglaševalski festival (SOF) je letos potekal pod sloganom "Soodgovornost za prihodnost". Številni govorci so predstavili svoje korake oziroma korake svojih podjetij in organizacij na poti k bolj odgovornemu ravnanju do okolja in družbe. 

Podelili so tudi oglaševalske nagrade: TV-oglas tridesetletja je po izboru gledalcev oglas Čistilka, agencija tridesetletja je postala Futura DDB, ki je bila obenem izbrana tudi za agencijo leta 2021.

Kupci si želijo izkušnjo

Po ugotovitvah trgovske verige Tuš kupci želijo poskusiti nekaj novega, želijo si neko izkušnjo in zaradi nje kupijo določen izdelek. Ne prepriča jih, na primer, lokalna zgodba, ampak novo izkustvo. Po besedah direktorja podjetja Lumar Marka Lukića pa moramo posameznikom ponuditi trajnost za isto oziroma podobno ceno, kot so je navajeni. Pri tem je mnenja, da (iz)koriščanje trajnosti le z namenom prodaje ni dobra izbira. Medtem ko bodo podjetnike, ki še niso na poti trajnostnega poslovanja in bi jih kdo želel prepričati v spremembo, po mnenju Kristjana Magdiča, direktorja podjetja Paradajz, prepričale številke in utemeljitve na podlagi raziskav. 

Od besed k dejanjem

Mlajše generacije že želijo videti, kako je izdelek nastal. Glede na raziskavo, ki jo je predstavila Aleša Mižigoj, direktorica podjetja Medex, naj bi kar 75 % milenijcev izbralo možnost: "Zagotovo ali zelo verjetno bom spremenil/a nakupne navade, da bi zmanjšal/a vpliv na okolje."Mlajše generacije želijo vedeti, kako je neki izdelek nastal, zahtevajo transparentnost. Zato je dovolj besedičenja, treba je preiti k dejanjem. A po besedah Davida Kovačiča, generalnega direktorja podjetja Spar Slovenija, na strani kupcev še ni radikalne spremembe. 

Na deklarativni ravni sicer veliko ljudi kupuje na rinfuzo (tj. s svojo embalažo), vendar glede na njihove izkušnje v praksi temu ni tako. 

Pri tem dodaja, da bi lahko naredili več na področju trajnosti, če bi se tudi končni potrošniki obnašali bolj trajnostno. Ne glede na to, pa so si bili govorci na okrogli mizi z naslovom "Preobrazite svoje podjetje. Preobrazite svet", enotni, da se transformacija začne pri samem sebi in pri vrhu v podjetju.
  
Lažna trajnostna naravnanost

Zadnja okrogla miza "Trajnost je novi "kul", ki je bila žal slabo obiskana, pa je prisotne opomnila, da besede niso vse. T. i. "reenwashing" oziroma zeleno zavajanje je del naše družbe, pri čemer trajnostno naravnana podjetja, kot je Smetumet, tudi zavračajo sodelovanja s podjetji, ki zasledujejo trajnost le na deklarativni ravni oziroma lažno komunicirajo okoljsko odgovornost. 

Sicer pa bi kljub nadvse aktualni vsebini lahko tudi organizatorji letošnjega SOF-a poskrbeli, da bi prešli od besed k dejanjem. Embalažo za enkratno uporabo bi lahko zamenjali s trajnostnimi rešitvami oziroma obiskovalce med drugim naprosili, naj prinesejo svoje stekleničke, ter na tak način dodali košček v mozaik trajnostnega ravnanja.



Nazaj
 


 
 
 
back to top