IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 10.12.2022 || Prenovljena trgovina dm v Sarajevu  |   Luka Koper z rekordnim številom pretovorjenih avtomobilov  |  Obrtnik in podjetnik leta sta Leon Kranjc in Ivan Cajzek  |  Združenje hotelirjev za prilagoditev zakonodaje specifikam turistične panoge  |  Nova revija InStore (št.109) na spletu  |  Nova Maxi supermarketa v Obrenovcu in na Kopaoniku  |  Razširjeno partnerstvo Nomad Foods in Publicis grupe  |  Prihodnje leto izdajajo prva bankovca s podpisom ženske  |  V sedmem popisu košarica živil nekoliko dražja  |  Vesna Nahtigal z novim letom prevzema položaj generalne direktorice GZS  |  Ferrero kupuje Wells Enterprises  |   Gomex je odprl objekta v Jagodini in Kovačici  |  Eva Petrič v prestižni newyorški trgovini tokrat z razstavo čipk in parfumov  |  Musk za trenutek izgubil prvo mesto na Forbsovi lestvici najbogatejših  |  Vlada zvišala davek na presežni dobiček MOL na 95 odstotkov  |  Lidl Srbija je izvozil za 10 milijonov evrov blaga  |  V Bovcu so odprli Spar št. 112  |  Mate Štetić nov član uprave Atlantic Grupe  |  O pomoči gospodarstvu za omilitev posledic energetske krize  |  Kort je odprl hipermarket na Palah  |   ||
   

ZDA: Najslabša rast prodaje božičnih daril po letu 2008

27.12.2012
Ameriški trgovci so letos zabeležili najšibkejšo rast prodaje božičnih daril po letu 2008, ko je država tičala v globoki recesiji. Na medlo letošnje navdušenje potrošnikov za nakupovanje sta vplivala slabo vreme ter vse večja negotovost glede gospodarskega položaja.
 
Prodaja najpogostejših božičnih daril, ki jo spremlja ena od strokovnih služb podjetja Mastercard, se je v obdobju dveh mesecev pred letošnjim božičem povečala le za 0,7 odstotka. Številni ekonomisti so napovedovali rast prodaje za tri do štiri odstotke, je poročala ameriška tiskovna agencija AP. Leta 2008 se je prodaja božičnih daril, kot so elektronika, oblačila, nakit, luksuzno blago, pohištvo ter ostali izdelki za dom, v tem obdobju zmanjšala za dva do štiri odstotke. A že lani se je povečala za štiri do pet odstotkov.
 
Letos je ameriške potrošnike od nakupov odvrnila vrsta dogodkov: najprej orkan Sandy in druge vremenske nevšečnosti, zatem so jih zmotile predsedniške volitve, užalostil pokol na osnovi šoli v Newtownu, v negotovost pa spravili še prepiri glede proračuna. Na koncu jih niti popusti trgovcev v zadnjem trenutku niso zvabili v trgovine. Če Američani tudi prihodnje leto ne bodo radi trošili, se tamkajšnjemu gospodarstvo po mnenju analitikov obeta le opotekajoča rast. Prodaja božičnih daril je namreč eden od ključnih kazalcev trdnosti ameriškega gospodarstva. V novembru in decembru trgovci ustvarijo kar približno 40 odstotkov celoletnega prometa.
 
Snežni orkan, ki je novembra prizadel ZDA, je nekoliko pospešil le prodajo prek spleta. A tudi ta se je od 28. oktobra do 24. decembra povečala le za 8,4 odstotka. To je občutno manj kot lani, ko je zabeležila 15- do 17-odstotno rast.

Nazaj
 
 
 
 
back to top