IN STORE in your country:
|
|
![]() |
SLOVENIJA | Sreda, 20.01.2021 | || | || |
Slovenija: Na GZS o uporabi bančnih garancij27.11.2013
![]() To bi namreč lahko dodatno ogrozilo poslovanje preostalih slovenskih gradbenih, inženirskih in z njimi povezanih industrijskih podjetij, ki so še sposobna kandidirati na razpisih javnih naročil. Alenka Avberšek (na fotografiji), izvršna direktorica GZS za zakonodajo in politike, je dejala, da se sektor graditeljstva v širšem smislu od leta 2008 naprej sesipava in je Slovenija kot edina država v EU28 na tem segmentu še vedno v globokem padcu. Zahteve javnih naročil za zavarovanja najedajo kreditni potencial izvajalcev. Na drugi strani se kaže problem v balonu, ki ga imajo iz tega naslova pri sebi banke. Stanje je zelo resno. Za ohranitev preostalega zdravega dela izvajalcev v inženiringih in gradbeništvu terja urgentno ukrepanje. Generalni direktor Direktorata za javno naročanje MF, Sašo Matas, je povedal, da so s sprejetimi Priporočili glede uporabe finančnih zavarovanj in zavarovanj odgovornosti pri javnem naročanju in projektih, sofinanciranih s sredstvi EU, želeli v postopke javnega naročanja vnesti več razuma, ki je pogoj za nižje stroške ponudb in vključevanje več ponudnikov v postopkih javnega naročanja. S sklepom vlade so priporočila omejeno zavezujoča. Na ministrstvu si nadejajo, da bo javno naročanje s tem postalo bolj razumno, bolj učinkovito, a še vedno gospodarno.
Alenka Avberšek je povzela dolgo razpravo okrog 40 udeleženih, ki je potrdila, da kompetentni investitorji in kompetentni izvajalci Priporočila MF v veliki meri že udejanjajo, tudi več let. Dejstvo pa je, da možnosti za blažje zahteve po zavarovanju za resnost ponudbe z menicami so. Danes se premalo uporabljajo, čeprav so kakovosten instrument zavarovanja. Nerazumne zahteve po zavarovanjih so problem nekompetentnosti, pomanjkanja strokovnosti naročnikov, izvajalcev, tudi bank. To je povezano z razdrobljenostjo naročnikov, ki s pretiranimi garancijami krijejo svojo nekompetentnost priprave projektov in upravljanja s tveganji. Zlasti za take naročnike je nujno opredeliti standarde potrebnih finančnih in drugih zavarovanj, opredeliti postopke, s katerimi se bodo presegle zlorabe v JN – najnižja cena kot edini kriterij, črna lista naročnikov, usposobljenost izvajalcev, tudi naročnikov, itd.
Ključna za nadaljnje ukrepe je tudi priprava analize razlogov, zaradi katerih je graditeljstvo padlo tako globoko. Ta in ostala večkrat obravnavana izhodišča morajo biti upoštevana pri spremembi Zakona o javnem naročanju, ki bo poleg prenosa EU direktiv vključil tudi ukrepe za spremembo kulture in postopkov javnega naročanja.
Sodelujoči so ob koncu soglasno potrdili, da bodo ti zaključki izhodišče za Delovno skupino, ki bo pripravila Predlog ukrepov za realizacijo Priporočil MF in sprememb Zakona o JN. Vanjo bodo poleg izvajalcev ter podizvajalcev vključeni tudi predstavniki resornih ministrstev in večjih investitorjev.
Nazaj
|
|
|