IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Nedelja, 12.07.2020 || Hrvaška dočakala vstop v mehanizem ERM 2  |  InStore št. 86 na poti k naslovnikom  |  Nove (regijske) revije InStore tudi na spletu  |  Tuš v 18 letih pričaral skoraj 9000 otroških nasmehov  |  Krkinim delničarjem za tretjino višja dividenda kot lani, med nadzorniki tudi Lahovnik  |  Fama praznuje 30.rojstni dan v novih prostorih uprave  |  Trgovec Franca odprl supermarket v Bijelom Polju  |  Julij prinaša zagon programa zvestobe Walmart+  |  KZ Vipava bo Fructalu lahko ponudila le od 20 do 30 ton breskev  |  Ob rasti turizma v Kranju glavni izziv dvig potrošnje gostov  |  Večinski lastnik Dukata najavil možnost "iztiskanja" malih delničarjev  |  Ahold Delhaize se vključuje v bitko za prevzem verige Hema  |  Gorenju nagrada Netko za najboljšo spletno trgovino  |  Nov dm odprt v Subotici, še dva nova objekta v Beogradu  |  V Črničah odprtje prenovljene Mlinotestove trgovine  |  Letalski prevoznik Turkish Airlines pomaga (svojim) izvoznikom sadja   |  Med avtohtonimi izdelki s Paga poleg sira tudi konoplja?  |  Letno poročilo GZS za leto 2019  |  Nestlé "Incredible" spremenil v "Sensational" burger  |  Jeseni odprtje nakupovalnega centra Galerija Beograd  |   ||
   

Slovenija: NIJZ ob svetovnem dnevu brez tobaka opozarja mlade

28.05.2020
Pred letošnjim svetovnim dnem brez tobaka, ki ga zaznamujemo 31. maja, je danes potekal simpozij Nacionalnega inštituta za javno zdravje z naslovom Zaščitimo mlade pred manipulacijo industrije. 
 
 
Ob tej priložnosti opozarjajo mlade na manipulacije tobačne industrije, ki jih skuša na različne načine spremeniti v potrošnike tobačnih izdelkov. Strokovnjaki so na simpoziju poudarili pravico mladih do odraščanja brez tobaka.
 
Opozorili so namreč, da kajenje ni normalen način obnašanja človeka in nihče se ne rodi s potrebo po nikotinu. Mlade je treba ozavestiti o tem, da jih industrija zavaja, kaj so njeni cilji, kakšne vplive ima nanje in jim omogočiti, da se manipulaciji zoperstavijo.
 
"Industrija deluje na številne načine, da bi pridobila nove generacije potrošnikov svojih izdelkov. Uvajajo nove izdelke, ki jih promovirajo kot manj škodljive, čeprav za to ni osnove v znanstvenih dokazih. V različne tobačne in nikotinske izdelke dodajajo številne, še posebej mladim, privlačne arome. Izdelke z aromami mladi napačno zaznavajo kot manj škodljive. Izdelki so privlačne oblike in lahko zavajajo s svojo obliko, npr. izdelki v obliki USB ključka. V promocijo svojih izdelkov industrija vključuje vplivneže, družabna omrežja, tudi filme, glasbene videe, različne šove," je povedala Aiga Rurane, predstavnica in vodja Urada Svetovne zdravstvene organizacije v Sloveniji.
 
"Nihče se ne rodi s potrebo po nikotinu. To potrebo umetno ustvarja tobačna industrija s svojimi marketinškimi akcijami in iz nje kuje ogromne dobičke. Ko enkrat zasvojijo mladega človeka, bo ta sam nosil denar industriji, do svoje prezgodnje bolezni in smrti. Za vsakega umrlega kadilca mora tobačna industrija rekrutirati vsaj enega novega, čim mlajšega, da ohrani ali poveča svoj dobiček. Tobačna industrija porabi milijarde dolarjev za oglaševanje in promocijo tobačnih izdelkov z namenom prikazati tiste, ki uporabljajo te izdelke kot svobodne in uspešne. Dejstvo pa je, da kdor je odvisen od neke snovi, v tem primeru nikotina, ne more biti svoboden in je tudi redko uspešen. Ko enkrat človek postane zasvojen z neko snovjo, praviloma izgubi vso svobodo samoodločanja, izgubi svojo svobodo," pa je ob tej priložnosti dejal Tomaž Čakš z Nacionalnega inštituta za javno zdravje.

Nazaj
 


 
 
 
back to top